Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Gesloten onderwerp

Meningen over verschillende types SC?

25 jul 2006 12:45

Hallo jongens,

Ik had even een vraagje voor de mensen met de nodige SC-ervaring. :wink: Er word gezegd dat de SC aanvankelijk met zijn 180 PK duidelijk wat "power" tekort kwam , dat hij niet echt snel te noemen was en je eigenlijk dus wat op je honger bleef zitten. Hier wordt ook nog melding van gemaakt in de Porsche-bijbel van Morgan als ik me niet vergis. Later in 1980 werd dan het vermogen naar de bewuste 188PK opgetrokken en weer een jaartje later hebben we de B-serie met 204 PK. Ik ben nog steeds op zoek naar mijn eerste P, heb al enkele malen op het punt gestaan een exemplaar te kopen, maar telkens sprong de verkoop af op het laatste nippertje omdat er één en ander niet ok bleek te zijn. Aanvankelijk verkoos ik een 3.2 of een SC 204 PK, nu heb ik een mogelijkheid om naar een SC188PK te gaan kijken, maar aangezien ik nooit met dit type heb gereden en wel hou van wat power (naar de normen van een Porsche uit de jaren 80 bedoel ik dan :wink: ) ben ik bang dat deze versie wat slapjes gaat uitvallen. Ik weet wel, ik kan er best gewoon naartoe rijden en de wagen eens testen, maar de afstand is vrij groot, dus had ik gewoon even de mening van de kenners over deze verschillende types eens gehoord. Alvast hartelijk dank!

25 jul 2006 13:04

Heb zelf een 188 Pk sterke SC gehad .... 08-08-80 :mrgreen:

.... deze nooit vergeleken met een 180 of 204 Pk :arrow: maar ben van mening dat jij het verschil niet zult merken :?

(extra Pk's wennen (te) snel)

25 jul 2006 13:13

Behalve de toename van 8 pk t.o.v. de 180 pk-sterke motor zijn er ook nog andere verbeteringen aangebracht. Maar, of er veel verschil is met de 204 pk versie weet ik niet.

sc

25 jul 2006 13:25

Bedankt voor de reacties, jongens.

Olaf, als je denkt dat ik het verschil niet zal merken met een 204 Pk , mag ik er van uitgaan dat jij de SC met 188PK niet als een lui wagentje hebt ervaren? :lol: :wink:

25 jul 2006 13:52

of die van 204 pk ook een lui wagentje vindt.... :twisted:

25 jul 2006 16:12

horn schreef:of die van 204 pk ook een lui wagentje vindt.... :twisted:



.... daarom heb ik er nu 250 en een beetje :wink:

25 jul 2006 16:25

Olaf schreef:
horn schreef:of die van 204 pk ook een lui wagentje vindt.... :twisted:
.... daarom heb ik er nu 250 en een beetje :wink:
En een paar honderd kilo extra, en 4-wiel-aandrijving, en en en ;)

Terzijde, ik denk dat het verschil tussen een 180pk en een 204pk moeilijk is. Immers, een "goede" 180pk wagen en een "slechte" 204pk versie zouden wel eens heel dicht bij elkaar in de buurt kunnen zitten.

Ik weet dat mijn 204pk versie voor mij vlot genoeg is. Ik ga dan ook geen sprintjes trekken tegen een 530d (dat doe je 1x en dan niet meer :cheesy:)...

Als je echt van snelheid houdt, hou/maak hem dan zo kaal mogelijk ;)

25 jul 2006 16:43

paSCal schreef:Als je echt van snelheid houdt, hou/maak hem dan zo kaal mogelijk ;)


:roll: :cheesy:

25 jul 2006 17:20

..een SC van 204pk is ongeveer even snel als een 3.2. Voor mij maakte het ni uit, ik had net zo goed een SC'tje gekocht..'t Gaat erom wat de toestand van de wagen is in de eerste plaats.

Om eerlijk te zijn zou ik "moreel" met 180 of 188pk wel wat moeite hebben als je weet dat er ook een 204pk versie bestaat (remember PaSCal dat ik je ook die vraag stelde? :wink: ). 'k Denk dat je gewoon je ego dan effe van je af moet zetten er es een ritje mee doen. Zoals PaSCal al aangaf: de ene wagen is de andere niet...beter een "losse" 180'er dan een stroeve 204!!!

jongens jongens jongens

25 jul 2006 18:28

:roll:


De Porsche gaat net zo hard, als jij de bocht durft in te sturen...

mijn SC met "204" PK is m.i. vlot genoeg, maar het gaat erom,

als je echt zeer snel wilt rijden( heet dat niet racen :idea: )

of je hart wel groot en vooral sterk genoeg is.

Met een groot hart raak je ook wel een 530D kwijt, of Audi Turbo,

als er maar genoeg bochten in de weg zitten :wink:

25 jul 2006 23:05

Een 530D rijd je toch wel los?? 540D misschien niet maar ja V8 met turbo

26 jul 2006 8:49

Ik heb (net als Olaf) ook niet echt noemenswaardige verschillen gemerkt tussen mijn 180 (of 188) pk en 204 pk SC. Koppel vind ik dan ook belangrijker dan pk's...

Wel is er een ander voordeel te noemen in deze barre tijden qua benzineprijzen... :
De 180 en 188 pk versies rijden op RON 95 (Normaal) i.p.v. de duurdere
RON 98 (Super) ....

Als het een goede auto is gewoon doen! SC's zijn lekker simpel in onderhoud en zeer betrouwbaar!

gr.

dick

26 jul 2006 13:46

Kijk, duidelijke antwoorden van mensen met ervaring... Eindelijk weer es ;)

Voor wat betreft het sprinten met/tegen een 530d, ik had het over een tussensprintje, dan rij je mooi gelijk op (zeg 80->150 ofzo)... Ach, achteraf beide een duimpje omhoog en weer met een grote smile verder toch? :cheesy:

26 jul 2006 15:59

Ha, die Mark;

Aan een 540d (of misschien zelfs een 545d) zou je er waarschijnlijk een beste kluif hebben, maar BMW levert de geblazen diesel-V8 helaas alleen in de 7-serie. Maar ook een 535d lijkt me al een behoorlijke tegenstander.

26 jul 2006 16:10

paSCal schreef:Kijk, duidelijke antwoorden van mensen met ervaring... Eindelijk weer es ;)

Voor wat betreft het sprinten met/tegen een 530d, ik had het over een tussensprintje, dan rij je mooi gelijk op (zeg 80->150 ofzo)... Ach, achteraf beide een duimpje omhoog en weer met een grote smile verder toch? :cheesy:


Een kennis van me heeft en een 530D en een 997S Cabrio.
Hij beweert juist dat bij een tussensprint zijn P de 530D niet kan bijhouden (op een snelweg dus , er wordt niet gepraat over bochtenwegen) . En dit vanwege het gigantische koppel van de BMW Bij een sprint van stilstand is natuurlijk de P de winnaar :roll: :?
Tenzij hij natuurlijk geen ervaring heeft :cheesy:

27 jul 2006 12:17

Als ik me niet vergis heeft een 535D zelfs 2 turbo's....

27 jul 2006 16:11

Bedankt voor de reacties. Ik denk dat uiteindelijk "zelf eens uittesten" de boodschap is. En ik weet ook meteen , alhoewel ik zelf met een BMW 520 rijd, wat meer over de dieselversies van dit merk.. :lol:

204

02 aug 2006 14:26

Heb alleen ervaring met mijn 204 pk SC en in de 5000 km die ik er sinds februari mee reed heb ik nog niemand voorbij zien komen... Het koppel is fantastisch en het komt er inderdaad op neer hoe groot je hart is als het op bochtenwerk aankomt. Juist daar kun je het verliezen van snelle diesels met een goede chauffeur aan het stuur. Maar die zijn er weinig :-)

Kortom: een 204-tje is een heel snel ding voor zijn tijd en een behoorlijk snelle voor deze tijd. Vergeet niet dat hij erg weinig weegt in vergelijking met snelle zakensedans van nu...

02 aug 2006 16:00

MichM3 schreef:..een SC van 204pk is ongeveer even snel als een 3.2. Voor mij maakte het ni uit, ik had net zo goed een SC'tje gekocht..'t Gaat erom wat de toestand van de wagen is in de eerste plaats.

Van harte mee eens. Mijn 2.7 heeft slechts 165 pk en is op de snelweg duidelijk langzamer dan een 204 pk SC, maar mij snel genoeg (>230 op de teller). Bij het slalommen is een SC echter niet per definitie sneller. Staar je dus niet blind op de pk's (een 3.2 heeft er weer meer dan een SC, een 964 weer meer dan een 3.2, en .....) maar ga rijden en kijk of de auto je wat doet. En een AKK laten doen natuurlijk.

03 aug 2006 0:46

Hartelijk dank voor al de reacties, vrijdag ga ik er naartoe, ik houd jullie alleszins op de hoogte! :wink:

05 aug 2006 10:13

Het is zover!! Ik heb eindelijk mijn eigen Elfje!!! :D :D :D
Ben gisteren inderdaad naar Nederland getrokken en na verschillende teleurstellingenin het verleden zat het ditmaal wel allemaal goed. Ik heb momenteel erg weinig tijd, zal zeker meer in dit verband posten, maar wilde toch al even dit leuke neiuws melden en jullie danken voor de hulp en tips in het verleden. Het waren gisteren de mooiste 180 kms die ik ooit in een wagen heb gereden, dat kan ik al zeker vertellen! :lol:

05 aug 2006 10:25

Gefeliciteerd en snel even inschrijven voor de Jubirit#3
ps.welke is het geworden?

05 aug 2006 11:38

Van harte Walter :wink:

05 aug 2006 11:40

Gefeliciteerd Walter. En na die eerste mooie 180 km zullen er nog vele volgen.

05 aug 2006 13:36

Van harte geluk gewenst met je nieuwe aanwinst
Gesloten onderwerp