Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

964: ABS en sperlampje branden

31 jul 2006 9:46

Een paar dagen geleden gingen mijn ABS en sperlampje ineens branden. Ik heb al gezocht op het forum en een paar draadjes gevonden, maar die problemen leken mij net anders.

Het volgende is gebeurd: (allemaal in 1 dag)
's-ochtends gestart, na ca. 1 km gingen de lampjes aan.
gestopt en gestart: lampjes branden na 500 meter
paar kilometer gereden, gestopt en gestart: lampjes gingen meteen branden
10 km gereden en gestopt. lampjes gingen niet meer aan bij starten. Pas na ca. 30 km gingen ze weer aan.
Computer uit laten lezen door APP. Er bleken storingen te zitten in de langs blokkering. Bij APP gingen de lampjes niet meer aan.
Weer een stuk gereden en de lampjes zijn nog 1 keer aangegaan.

Vervolgens in 4 dagen ca. 750 km gereden en geen enkel probleem meer.

Moet ik dit nu na laten kijken en is er iets te vinden als de lampjes nu niet meer aangaan of kan het een tijdelijk probleem zijn geweest wat uit zichzelf is opgelost.
De dag voordat dit gebeurde was de accu los geweest om de min-kabel te vervangen. Kan dit er mee te maken hebben gehad?

TIA, Marcel

31 jul 2006 9:51

zoals ook in je andere topic aangegeven - dergelijke problemen lossen zich mijns inziens hoogstzelden vanzelf op. Ik zou er een specialist naar laten kijken. Is belangrijk genoeg.

Ik weet van het bestaan van APP af, hoor hier eigenlijk nooit iets over ze. Heb je je auto ook daar gekocht?

31 jul 2006 10:41

Bij het branden van het ABS lampje kun je het ook zoeken in je dynamo. Hoeveel kilometers heeft je auto gereden? Mijn dynamo was na 200.000km ook aan vervanging toe. Ik had echter al aanwijzingen daarvoor gehad toen het ABS lampje af en toe ging branden... De combinatie ABS en Sper zou ook kunnen duiden op een te laag peil van je remvloeistof volgens mij (ik heb echter een carrera 2 en geen 4).
Mijn tip: let op je dynamo, voordat je stil komt te staan met een lege accu :idea:

31 jul 2006 10:47

BJ964 schreef: Hoeveel kilometers heeft je auto gereden?


122.000 km. :wink:

Dynamo zou natuurlijk ook de reden kunnen zijn van die accuproblemen. Als het ABS lampje ging branden bij een defecte dynamo - zou zomaar kunnen dus... :?

31 jul 2006 15:15

Accuprobleem kwam door een verkeerde accukabel op de minpool en die is ondertussen vervangen. Accu loopt nu ook niet meer leeg. Dynamo is goed.

Remvloeistof heb ik gecontroleerd en het niveau staat zowel bij draaiende als stilstaande motor boven het max niveau? Kan er daardoor te weinig druk worden opgebouwd?

31 jul 2006 15:40

Marcel964C4C schreef:Accuprobleem kwam door een verkeerde accukabel op de minpool en die is ondertussen vervangen....



.... wazig verhaal :shock: .... en dan is de vraag hoe is die verkeerde kabel daar gekomen :?:

31 jul 2006 15:57

Olaf schreef:.... wazig verhaal :shock: .... en dan is de vraag hoe is die verkeerde kabel daar gekomen :?:


Volgens de Wegenwacht die me heeft gestart toen de accu helemaal leeg was, was er een probleem met de massa aansluiting van de accu.
Verkeerde is misschien niet het juiste woord. Denk dat het ging om een niet goede aansluiting die de kabel maakte?

Ik heb er niet heel veel verstand van, maar na het vervangen van de kabel, heb ik geen enkel probleem meer met de accu of lekstromen.

31 jul 2006 16:05

een slechte kabel :wink:

.... kan er inderdaad aan bijdragen dat de accu niet of nauwelijks opgeladen wordt ....

.... echter zie ik dat niet als een mogelijke oorzaak dat de accu leeg raakt ..
- gezien de truuk om de massakabel los te koppelen als auto daar gestald wordt waar ik geen mogelijkheid is tot 'druppel-laden' :idea:
Plaats een reactie