Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

993 electrisch schema

01 aug 2006 19:41

Mijn 993 targa heeft de neiging af en toe 1 motor (van de 2) te gebruiken voor het dak. Er zit ergens een contact los of draadbreuk in de kabels onder de zekeringkast. Ik kom er echter niet uit hoe de bedrading loopt. Bestaat er een vrijelijk te verkrijgen schema van/voor?

Alvast dank

Frank Overbeek

01 aug 2006 20:44

kijk eens hier

http://www.porscheteam.nl/werkplaats/index.html

01 aug 2006 20:52

Ik heb 'uiteraard' alle originele werkplaatsdocumentatie van de 993 :wink:

Mail me even wat je nog nodig hebt.

Afwijkend Model..

01 aug 2006 22:08

Ik heb in de on-line manuelen geen Targa verwijzing kunnen vinden.

Blijkbaar risico van een 'wat ander tiep' .

Frank

01 aug 2006 23:27

Ik heb even in mijn manuals zittn kijken maar kom daar niet direct iets tegen. Ik zal morgen eens verder zoeken

Elektrisch dak

03 aug 2006 22:40

Ben je er al uit met je dak ?

René (Vleuten)

Gevonden!!!

06 aug 2006 12:48

Dankzij de schema's van Paul! en het nodige zoekwerk heb ik het gevonden.

Het was een soms wel/ soms niet probleem wat ik uiteindelijk teruggevoerd heb tot een mankement in/om de zekeringkast (kabels al terugmetend geelimineerd). Als ik de inhoud van de zekeringkast bewoog viel het probleem steeds weg. Ik heb daarom een kabeltje naast de 'uitvallende' kabel gestoken en die naar buiten gevoerd, zodat ik de kast 'in rust' kon nameten. Toen het dak vanmorgen weer op halve kracht werkte, bleek dat de bewuste voedingskabel geen spanning kreeg. Na wat tikwerk en rammelwerk kwam ik uiteindelijk op een relais (dat tegen de tekening in WEL opgenomen was in het circuit (R21). Ik heb het relais opengemaakt en daar bleek een minimaal breukje te zitten tussen de aansluiting van de spoel en de pin aan de onderkant. Dit breukje heb ik gesoldeerd (had ook een nieuw relais kunnen nemen ;-) en nu werkt het (nogsteeds .. ;-)

Groet,

Frank

Moraal... Wat is het toch leuk aan mijn Porsche te prutsen... als het lukt.. :lol:

12 aug 2006 0:29

Wauw, knap werk. Respekt!
Plaats een reactie