Switch to full style
Alle overige technische vragen of opmerkingen kun je hier plaatsen.
Plaats een reactie

Folie tegen steenslag standaard op 993 (4S)

05 aug 2006 13:00

Ik was in de veronderstelling dat de folie die is aangebracht op de achterspartborden van een 993 (4S) standaard is. Echter als ik enkele forum foto's bekijk kan ik niet ontdekken of dit wel zo is. Op mijn 4S is de folie niet meer zo top door, jawel, steenslag. Ik wil dit gaan vervangen, voor het aanbrengen heb ik wel een adresje, maar om werk te besparen zou ik graag een nieuwe set (incl. de juiste vorm) bestellen, maar waar?

Een alternatief is natuurlijk om de folie geheel te verwijderen. Welliswaar met kans op steenslag, maar goed dat hoort er nou eenmaal bij. Is de kans groot, dat de lak die onder de folie zit erg anders van kleur is? Maw is de polar zilver na 10 jaar nog steeds dezelfde?

Groet,

Sander

Re: Folie tegen steenslag standaard op 993 (4S)

05 aug 2006 13:15

Sanhi schreef:.. maar om werk te besparen zou ik graag een nieuwe set (incl. de juiste vorm) bestellen, maar waar?

Hier :idea:

Sanhi schreef:Een alternatief is natuurlijk om de folie geheel te verwijderen.

Zal je sowieso moeten doen alvorens je de nieuwe vellen er op kan plakken :wink:

Sanhi schreef: Welliswaar met kans op steenslag, maar goed dat hoort er nou eenmaal bij.

Steenslagstickers zitten er niet voor niks - denk dat het goedkoper is om om de X aantal jaar de stickers te laten vervangen dan steenslag-schade aan de schermen te laten herstellen :idea:

Sanhi schreef: Is de kans groot, dat de lak die onder de folie zit erg anders van kleur is? Maw is de polar zilver na 10 jaar nog steeds dezelfde?

Mocht de lak al verkleurd zijn - dan is dat bij polar-silber MI minder goed zichtbaar dan bij andere kleuren zoals bv rood :?

05 aug 2006 13:30

Sanhi schreef:Ik was in de veronderstelling....

Je veronderstelling is helemaal juist. Op alle uitgebouwde 993's, dus 4S en S en Turbo, zit de folie standaard :idea:

Net als er op uitgebouwde 3.2 's en 964-ers een bescherming zit.

05 aug 2006 14:39

Zit ook op mijn gewone C4-tje. Is dat voor de C4 niet standaard dan :?: :roll:

05 aug 2006 15:15

Bedankt voor de antwoorden, heb zojuist de folie verwijderd. Is goed te doen, de verkleuring van de lak valt enorm mee. Bij het verwijderen van de folie had ik alleen bij de 2e een klein beetje lijmresten, liet zich makkelijk verwijderen met wat spiritus. Daarna de 'randjes' even weer opgepoetst, en het ziet er weer strak uit. Zal binnenkort eens op zoek gaan naar vervangende folie. Zonder folie ziet het er trouwens wel strakker uit :roll:, maar ja het zal er wel niet voor niets op hebben gezeten. Toen ik toch bezig was zag ik direct dat mijn achterbanden ook nodig aan vervanging toe zijn..

05 aug 2006 16:00

Sanhi schreef: Toen ik toch bezig was zag ik direct dat mijn achterbanden ook nodig aan vervanging toe zijn..

:shock:

05 aug 2006 16:04

inderdaad :shock:
Ik denk dat ik ook maar eens naar de kwaliteit van mijn folie ga kijken.
Misschien ben ik ook aan nieuwe banden toe, of remblokken

05 aug 2006 16:12

Olaf schreef:
Sanhi schreef: Toen ik toch bezig was zag ik direct dat mijn achterbanden ook nodig aan vervanging toe zijn..

:shock:

dat is net zoiets als: banden spanning dat word toch een keer per jaar bij de beurt gecontroleerd,

sorry Sanhi kon het niet laten,

robert

05 aug 2006 16:38

Harley schreef:... Is dat voor de C4 niet standaard dan :?:

Heeft weinig met de extra voorwielaandrijving te doen :wink: , maar wel alles met de uitgebouwde achterschermen. Deze 'vangen' echt veel meer steenslag en dat speciaal van je eigen P., d.w.z. als de voorwielen iets uit de middenstand staan en je rijdt door steentjes dan gooien de voorwielen het prachtig naar achteren langs de portieren :shock: :cry:

10 dec 2006 22:34

Sanhi schreef:Ik was in de veronderstelling dat de folie die is aangebracht op de achterspartborden van een 993 (4S) standaard is. Echter als ik enkele forum foto's bekijk kan ik niet ontdekken of dit wel zo is. Op mijn 4S is de folie niet meer zo top door, jawel, steenslag. Ik wil dit gaan vervangen, voor het aanbrengen heb ik wel een adresje, maar om werk te besparen zou ik graag een nieuwe set (incl. de juiste vorm) bestellen, maar waar?

Een alternatief is natuurlijk om de folie geheel te verwijderen. Welliswaar met kans op steenslag, maar goed dat hoort er nou eenmaal bij. Is de kans groot, dat de lak die onder de folie zit erg anders van kleur is? Maw is de polar zilver na 10 jaar nog steeds dezelfde?

Groet,

Sander

Beste,

Check voor de hoogste kwaliteit lakbeschermingsfolies www.lakbeschermingsfolie.nl Met onze Endurance PU-folie kunnen diverse carrossieriedelen worden bekleedt tot en met complete voorbumpers.

We hopen je hiermee te hebben voortgeholpen.
Mocht je meer vragen of opmerkingen hebben of bijv. monstermateriaal willen ontvangen geleive ons dit te laten weten.

Met vriendelijke groet,

SFP Surface Film Protectives

11 dec 2006 6:48

Hallo SFP, leuk om je hier te zien!
Je krijgt binnenkort nog (meer) foto's van onze 924S
(incl. reclame bestickering)

Afbeelding

ps. we hebben de folie gewoon 'droog' aangebracht, zonder problemen
Laatst bijgewerkt door Jeroen914 op 13 dec 2006 14:15, in totaal 1 keer bewerkt.

12 dec 2006 16:33

Of je doet het zo :roll:

Afbeelding

12 dec 2006 17:24

:lol: :lol: :lol: :lol: :!:

12 dec 2006 18:07

Gerhard schreef:Of je doet het zo :roll:

Afbeelding

KJN in moslima uitvoering :?: :shock:

12 dec 2006 18:18

Dat lijkt wel een Burkajenne. :wink:
Plaats een reactie