Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:25

Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Navigatie en breake-assist werken niet naar behoren. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Navigatie en breake-assist werken niet naar behoren.
Beste Forum leden. Ben trotse eigenaar van een Porsche Cayenne Diesel S. Deze kar rijdt echt als een droom. Heb hiervoor een Q7 gereden en dit is echt een tractor vergeleken bij deze machine. De afwerking is subliem. Waar ik echt niet over tevreden ben is de techniek. Mijn navigatie werkt niet meer (stemondersteuning) als ik telefoneer. Dit is echt een ramp. Ik telefoneer echt 90 % van de tijd en rijd dus regelmatig afslagen voorbij. Ook break-assist werkt naar mijn mening niet of nauwelijks. Hier schiet Porsche echt behoorlijk te kort. Hebben jullie ook deze ervaring? Graag jullie reacties.

15 nov 2013 23:20
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht Re: Navigatie en breake-assist werken niet naar behoren.
romabenelux schreef:
Mijn navigatie werkt niet meer (stemondersteuning) als ik telefoneer. Dit is echt een ramp.

Klinkt ook als een ramp. :shock: Ik rij altijd zonder geluid, op de kaart. Rij nooit een afslag voorbij. Bel 90% van mijn tijd. Kwestie van aanleren. Of laten repareren.

Maar een ramp? ach.

15 nov 2013 23:43
Profiel
PorscheForum Rookie
Het is niet te repareren.
Porsche en ook PON hebben geen antwoord en gaan het ook niet oplossen!!!!!
Dat is toch jippie als zo'n kar hebt gekocht.

16 nov 2013 0:51
Profiel
Moderator
PF #57
wow. bijzonder. moet toch te repareren zijn? of werk de brake assist en vind jij het te weinig? wat zeggen ze daarover?

16 nov 2013 1:11
Profiel
PorscheForum Rookie
Volgens Porsche reageert het allemaal wat later dan bij Audi.
Volgens mij zit ik dan al halverwege mijn voorganger.

Wat navigatie betreft hebben zij naar 5 dagen door verkoop en werkplaats zoeken vast gesteld, dat het niet is in te stellen.
In de gebruikershandleiding staat dit ook. Daar kwam PON mee.

Dit had ik graag geweten voor dat ik 5.000,00 betaald had voor deze systemen.

Ik ben benieuwd of bij andere modellen van Porsche dit " manco" ook bestaat?

Groeten, Toon van Osta.

16 nov 2013 11:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Wat is brake-assist? De hoeveelheid pedaalkracht die je moet leveren? Bij veel Porsches is dat wat meer als bij de 'doorsnee' auto. Je zou echter de eerst zijn die vindt dat een Porsche niet goed remt. Persoonlijk vind ik het veel fijner wanneer je wat harder moet trappen en niet zoals bij mijn 3-beamer als je naar het pedaal kijkt dan remt hij al.

16 nov 2013 11:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Van de combinatie bellen en navigatie weet ik niets. Ik bel nooit in de auto. Als het echter in de handleiding staat dan zou het wel zo zijn. Is blijkbaar een keuze van Porsche.

16 nov 2013 11:38
Profiel
PorscheForum Rookie
Breake assist is als je wordt verrast door bv een file voor je dat de auto waarschuwt met een geluid en indien nodig gaat de auto vol in de ankers. Zou verplicht moeten zijn. Bespaart veel ongelukken. Ik rij tussen de 80 en 120.000 km per jaar. Heb regel matig bij de Audi plezier gehad van dit systeem.

16 nov 2013 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig op de motor :). ex: Cayman S - 987
Den Haag
Als je nu niet de hele tijd zat te bellen zou je zelf kunnen opletten .... :mrgreen:

Volgens mij was het trouwens Volvo of Mercedes dat eens een demonstratie voor journalisten met zo'n systeem, en toen remde het ook te laat en reed de auto toch in op het test obstakel. Ik zou er iig niet dagelijks op vertrouwen. In mijn ogen is het meer om het effect van de impact te reduceren.

Wat betreft de audio: ik heb 2006 type navi, en heb even de handleiding niet bij de hand, maar er is veel in te stellen qua volume. Ook hoe hard de navi-stem over de radio heen praat, en hoeveel de radio gedempt wordt als de navi praat. En volgens mij dus ook hoeveel de radio of navi wordt gedempt als de telefoon in werking is. Zou wel een misser zijn als het niet in te stellen was.

16 nov 2013 12:23
Profiel
PorscheForum Rookie
Ben het helemaal met je eens. Je moet zelf opletten. Toch is de waarschuwing prettig. Reageert op de Adaptive-Cruse-Control censor. Dit werkt dan weer wel perfect bij de Porsche.

Het is echt een gigantisch misser, dat de navi stem tijdens het telefoneren niet is in te stellen of zelfs aan te zetten.

Wat doe je op zo'n moment.
Hoe kun je Porsche dwingen iets te ondernemen?
Had de hoop, dat via een forum en dan iedereen deze misser veroordelen.
Dan heb je macht.
Als 1 persoon of een paar klagen, wuiven ze het zo weg.

16 nov 2013 13:21
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
romabenelux schreef:
Het is echt een gigantisch misser, dat de navi stem tijdens het telefoneren niet is in te stellen of zelfs aan te zetten.
.

Overdrijf je niet een beetje :scratch: :scratch:

16 nov 2013 14:07
Profiel
Moderator
PF #57
romabenelux schreef:

Wat doe je op zo'n moment.
Hoe kun je Porsche dwingen iets te ondernemen?
Had de hoop, dat via een forum en dan iedereen deze misser veroordelen.
Dan heb je macht.
Als 1 persoon of een paar klagen, wuiven ze het zo weg.

je overschat de 'macht' van dit - en andere -forum(s). Zal ze echt aan hun reet roesten.
Als er iets in de gebruikshandleiding staat dat in real life niet blijkt te kunnen kan je volgens mij dat ding teruggeven en je geld terugkrijgen. Een drama vind ik het persoonlijk niet, maar dat is - net als voor jou - per persoon anders.

16 nov 2013 14:14
Profiel
PorscheForum Rookie
Echt niet.
Een Porsche is klasse.
Of vindt jij van niet?
Je betaald in dit geval veel meer voor minder!

Dat kan niet de bedoeling zijn.
Als je een auto hebt voor je vrije tijd, zoals volgens mij bijna alle gebruikers van dit Forum.

Voor mij is het een werkauto.

16 nov 2013 14:15
Profiel
Moderator
PF #57
Als je veel geld voor iets uitgeeft moet het doen wat de beschrijving zegt. Als dat niet zo is - teruggaan en je geld terugvragen. Als jij iets verwacht hebt, dat nergens is beloofd of vastgelegd - heb je pech.
Ik denk dat je van Porsche zeker een bepaalde klasse mag verwachten. Ik weet allen zeker dat je via een forum bij Porsche nooit (lees: NOOIT) je gelijk gaat krijgen.

16 nov 2013 17:59
Profiel
PorscheForum Rookie
Wat voor kracht. Nut. Heeft dit forum dan. Ik heb voor mijn klanten ook een forum. Daar kan wat mee bereikt worden. Dan heeft het ook zin.

16 nov 2013 18:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Dit is geen forum van Porsche zelf. Valt me zelfs mee dat Porsche toestaat dat hier de naam van Porsche gebruikt mag worden. En het nut van dit forum? Vooral veel slap geouwehoer en soms iets nuttigs er tussen. :D

16 nov 2013 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Persoonlijk vind ik het wel prettig als de juf die de route verbaal aangeeft lekker haar mond houdt als ik tijdens het rijden aan het bellen ben. In de auto bellen probeer ik overigens toch al tot een minimum te beperken want hoe je het ook wendt of keert het leidt toch af.

Oh ja nog een andere funktie van dit forum: je kunt er ook je mening op kwijt :cheers:

16 nov 2013 18:59
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Reesmees schreef:
.........want hoe je het ook wendt of keert het leidt toch af. :

Daar heb je dan weer brake-assist voor :wink: :wink:

16 nov 2013 19:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 964 nu R107
010
Peter schreef:
Reesmees schreef:
.........want hoe je het ook wendt of keert het leidt toch af. :

Daar heb je dan weer brake-assist voor :wink: :wink:

..............en dan maar hopen dat deze je niet net zo in de steek laat als die stem die er niet is als je belt in de auto. Drama's die Porsches. :mrgreen:

16 nov 2013 19:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
romabenelux schreef:

Het is juist zeer onfatsoenlijk als zo'n muts er ineens doorheen begint te praten als ik aan de telefoon ben! :twisted:
Goed geregeld door Porsche! :thumleft: :wink:

16 nov 2013 19:39
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Dit forum is voor en door porsche liefhebbers om kennis en gedachtenspinsels te delen. Zoals gezegd: het zal Porsche echt roesten wat wij hier vinden.

Citaat:
Ik heb voor mijn klanten ook een forum. Daar kan wat mee bereikt worden. Dan heeft het ook zin.

Ik weet niet in wat voor branche je zit maar ik heb voor mijn klanten een telefoonnummer. Daarop kunnen ze me bellen als iets ze niet zint. Dan los ik dat 1 op 1 op. Ik ben ooprecht benieuwd naar de werking van je klantenforum en de resultaten. Zoals gezegd is de liefde en interesse in het merk Porsche en haar producten de grote gemene deler hier. Om erover te leren, te praten en op basis van die grootste gemene deler (digitale) vriendschappen op te bouwen.

16 nov 2013 21:29
Profiel
PorscheForum Rookie
We kunnen hier nog lang over dimdammen, maar het feit blijft, dat het in een Fiat Panda, Golf, Polo, Scoda, BMW X5, X6, Audi Q7 is in te stellen wat je wil. Wel niet, zacht enz. Als je het dan in een bak van 150.000,00 Euro niet kunt, dan kan ik daar alleen maar dingen over zeggen met bewoordingen, die hier niet getolereerd worden.
De techniek van een Porsche is geen roos, maar een verwelkt bloempje. :res:

18 nov 2013 17:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Als je achter het stuur nu eens niet 90 % van de tijd gaat zitten bellen dan heb je die break assist niet nodig omdat je veel beter kunt anticiperen op allerlei verkeerssituaties. :idea:
Hetzelfde geldt voor het missen van afslagen.
Misschien is een auto met chauffeur of een NS-jaarkaart een idee?! :wink:
Een Porsche heeft iets wat alle door jou genoemde automerken niet hebben, namelijk superieure rijeigenschappen.
Dat kun je waarderen of niet.
Als navigatie en electronische nanny's belangrijker zijn zou ik misschien idd een ander merk overwegen.

20 nov 2013 14:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Sorry, dat ik alles prima voor elkaar wil hebben.
De rijeigenschappen zuinigheid en perfecte afwerking waardeer ik als geen ander.

Als je als automerk extra's verkoopt voor de hoofdprijs, zorg dan ook dat ze naar behoren werken.
Dat is bij Porsche zeer zeker niet.
Daar heb ik een probleem mee.

Dat jullie die mening niet delen is mij nu wel duidelijk.

20 nov 2013 15:09
Profiel
Moderator
PF #57
Dat is tekort door de bocht. Het enige dat ik je vroeg is of die dingen niet doen wat jij verwacht of niet doen wat beloofd is. Dus ofwel je hebt je vooraf niet genoeg verdiept in de specs, ofwel je bent genept. In het eerste geval kun je jezelf voor je kop slaan, in het tweede geval de verkoper die je de auto heeft verkocht.

Als ik een mini cabrio koop en hij blijkt niet te kunnen vliegen, is het dan terecht als ik ga klagen op een miniforum dat het belachelijk is dat die auto niet kan vliegen? Zo'n klein opdondertje waar ze 50K voor durven vragen?
Als ik een mini cabrio koop en het dak kan niet open, is dat imho wel terecht.

En of het voor dat geld wel zou moeten kunnen of niet zou moeten kunnen is weer een andere discussie. Waarbij voor jou geldt; wie betaalt bepaalt.

Ik zou overigens die pratende dame niet missen. Heb er thuis al één. :mrgreen:

20 nov 2013 15:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende