Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 15:27

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
996 cabrio dak sluit niet - haak vergrendelt 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht 996 cabrio dak sluit niet - haak vergrendelt
Sinds kort dus een aan het genieten van een heerlijk rijdende 996 cabrio, zo ook vandaag met het zonnetje op de bol.

Bij thuiskomst wilde ik (vanzelfsprekend) de kap sluiten. Maar waar voorheen na het vergrendelen de ramen weer keurig omhoog kwamen, gaat nu de vergrendeling er weer vanaf, en probeert het nog een keer, en gaat er weer vanaf etc etc.

In wat mij de beste vergrendeling lijkt, kan ik wel de voorruiten omhoog doen, maar de kleine driehoekjes niet.

Iemand een idee waar dit door veroorzaakt kan worden, en nog beter: een idee wat het oplost.

Ik heb al de zekeringen gecontroleerd. De kap met zowel de sleutelbediening als met draaiende motor en dashboardknop proberen te sluiten. Helaas werkt dat laatste nu ook niet meer, dus ik vermoed toch wel ergens een storing.

18 jul 2015 19:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 996 cabrio dak sluit niet - haak vergrendelt
Als de achterste raampjes niet naar boven komen kan dit de schakelaar zijn in de voorruitstijl. Dit is te testen als volgt. Met het dak helemaal open met je vinger in het gat van de vergrendeling drukken. Je zou hier een schakelaar moeten voelen. Als je deze met je vinger ingedrukt houdt (en dus een gesloten/vergrendeld dak simuleert) kan de de achterste driehoekjes wél sluiten.

Krijg je dat wel gedaan? Dan ligt het niet aan de schakelaar zelf...

Gr. Siepel

18 jul 2015 21:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: 996 cabrio dak sluit niet - haak vergrendelt
Dank je Siepel, de raampjes heb ik kunnen sluiten.

Ik blijf het gek vinden dat de vergrendeling heen en weer blijft gaan, misschien pakt die ook wel datzelfde contact.

19 jul 2015 8:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]