Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:53

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
Schoonmaken ruiten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Porsche Carrera 3.2 Cabrio (!987)
Over de grens bij Venlo
Bericht Schoonmaken ruiten
Goedemorgen,

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met het schoonmaken van de ruiten aan binnen en buitenkant.
Zelf heb ik minder goede ervaringen met Glassex/ruitenreiniger, dit maakt wel goed schoon, maar zorgt ook voor een 'vettigheid' waardoor het sneller smeriger wordt.

Aan de buitenkant zou ik graag zo'n waterafstotende laag willen zoals je hebt net nadat je auto gepoetst is :ba:
Wat kan ik hier het beste voor gebruiken?

Wellicht zijn er detailers die hun ervaring kunnen delen?

Guido

30 dec 2016 12:05
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Schoonmaken ruiten
voor buiten zou ik RainX gebruiken , gebruik het zelf al jaren en vanaf 60km per uur in de regen heb je geen ruitenwissers
meer nodig , water loopt er zo af

30 dec 2016 12:09
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Ik maak mijn ruiten altijd (van binnen en van buiten) -streep- en vlekloos- schoon met warm water met een scheut schoonmaakazijn en een paar druppels (niet te veel) glansspoelmiddel.

Werkt perfect!

Van buiten kun je daarna RainX gebruiken, al vind ik dat de ruitenwissers bij lage(re) snelheden de voorruit -waar RainX op zit- niet zo mooi droog vegen (meer strepen dan zonder RainX). Bij hogere snelheden heet RainX wel een duidelijk voordeel.

30 dec 2016 12:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Meppel
en voor een optimaal resultaat kan je je ruiten ook nog kleien!

30 dec 2016 12:35
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924S
Utrechtse Heuvelrug
Leuke tip Bernhard :thumleft:

Ik gebruik sinds een jaar of twee Alkanet voor binnen en buiten en het werk echt super.

Afbeelding

Rainex vind ik zelf een verspilling van geld. Verse ruitenwisserbladen doet het volgens mij beter en kost niet veel meer.

30 dec 2016 12:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Almere
Lauw water met een scheutje spiritus, uit wrijven met een droge doek en streeploos resultaat :cheers:

30 dec 2016 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Krantenpapier.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 dec 2016 14:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
had een 996 carrera 4 De Kempen
ppp 356 schreef:
Krantenpapier.

Geen krant meer..... Tablet ook goed?

30 dec 2016 20:57
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Gebruik na vele anderen te hebben getest: kenolux.
Bestel het zelf via een groothandel waar de particulier niet kopen kan maar vond via Google deze:

https://www.cleandeal.nl/kenolux-glass- ... duct/4418/

En hier incl spuitflacon: https://www.cleandeal.nl/kenolux-glass- ... 0wod_Q8PvQ

Stinkt wel ontzettend naar alcohol tijdens gebruik :drunken: , maar na gebruik geen last meer van.

31 dec 2016 1:15
Profiel
PorscheForum Rakker
My 5 cents: geef iets meer uit voor een glasreiniger en een wafeldoek. Van dit Clearly Menthol heb je maar een heel klein beetje nodig, is erg voordelig in het gebruik.

Clearly Menthol gebruik ik altijd met perfect resultaat en krijgt van detailers een hoge score:
https://www.carclean.nl/product/Dodo_Juice/Clearly_Menthol_Glass_Cleaner_Spray_500ml_DJCM500_101898

Wafeldoek werkt beter dan een poetskatoen of microfiber doek bijvoorbeeld deze
https://www.carclean.nl/product/Gyeon/Q%c2%b2M_Waffle_Dryer_40x60cm_Waffle_drier_40x60_103043

31 dec 2016 10:39
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Gek dan dat er onder in de reviews OOK dit soort opmerkingen staan:

Eigenlijk een veredelde "Glassex"(ruikt hetzelfde ;)), ben er eigenlijk minder goed over te spreken dan wat ik hier verder lees. Product blijft erg streperig, vooral als de zon op de ruit staat. Alle mogelijke manieren van aanbrengen en uitwrijven getest...

Tja... wat kan ik er van zeggen? In eerste instantie lijkt het middel goed en makkelijk de ruiten schoon te krijgen. Kraakhelder resultaat, maar na een paar dagen in de zon komen er strepen te voorschijn op de ruiten waar "gepoetst" is.

Binnenkant dus goed, maar buitenkant... Mijn volgende bestelling zal van een ander merk zijn om te proberen.

krijgt mijn altijd smerige ramen niet helemaal schoon..
Werkt mooi voor de binnenkant van de ruiten, doordat hij niet streept of smeert, maar de buitenkant ben ik niet van overtuigd.

Gekocht om de binnenkant van de ramen schoon te maken maar zie toch dat ie niet alle vettigheid weg krijgt.
Ik gebruik hierbij een glas mf. Ik ga toch eens de Meguiars NXT glass cleaner eens proberen.

Ik zie er ook goede reviews tussen staan, maar denk dat de gemiddelde poetser iets te snel tevreden is......

31 dec 2016 13:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
hoefnix schreef:
My 5 cents: geef iets meer uit voor een glasreiniger en een wafeldoek. Van dit Clearly Menthol heb je maar een heel klein beetje nodig, is erg voordelig in het gebruik.

Clearly Menthol gebruik ik altijd met perfect resultaat en krijgt van detailers een hoge score:
https://www.carclean.nl/product/Dodo_Juice/Clearly_Menthol_Glass_Cleaner_Spray_500ml_DJCM500_101898

Wafeldoek werkt beter dan een poetskatoen of microfiber doek bijvoorbeeld deze
https://www.carclean.nl/product/Gyeon/Q%c2%b2M_Waffle_Dryer_40x60cm_Waffle_drier_40x60_103043

Sluit ik me helemaal bij aan. Wel belangrijk, juist zo min mogelijk product gebruiken. Strepen ontstaan juist door teveel gebruik!

31 dec 2016 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche Cayman 981, BMW 520 F10 en een Harley Fatboy
Belgisch Limburg
Zoals BernHardN al eerder schreef : voorruit kleien. Doe ik ook en daarna warm (heet) water met een scheutje azijn. Zuiver maken met krantenpapier of microvezeldoek.

31 dec 2016 17:09
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]