|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
AlexPorsche
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
|
Lekstroom 996 Mk1
ACHTERGROND Ik ben wederom heel blij met mijn handgeschakelde 996 C2 uit 2001. Auto ziet er tip top uit en alles werkt zoals het moet. Er zijn 2 dingen die ik nog wil verbeteren waarvan 1 dit topic is.
Vorige week ben ik naar de dealer (PCE) gegaan om mijn (origineel Porsche) alarm te laten herkeuren. Dat ging prima en ik heb weer een certificaat dat 1 jaar geldig is. Omdat mijn Bosch accu van 1.5 jaar oud slechter begint te worden en na 2 weken stilstand vrij leeg is (11V en motor draait moeizaam rond, terwijl er 14V tijdens rijden is) heb ik PCE meteen gevraagd om ook hiernaar te kijken. Er werd direct een lekstroom meting uitgevoerd waarbij er ongeveer een half uur gewacht werd totdat alles in 'rust' gekomen was.
Het stroomverbruik bleek niet voldoende te dalen en bleef zo rond de 70mA bedragen, waarbij 20mA normaal schijnt te zijn. Er zijn vervolgens een paar zekeringen losgehaald (waaronder die van het later ingebouwde double DIN Alpine audio/navigatie/communicatie systeem) om te kijken of de lekstroom minder werd. Dat was niet het geval. Om de lekstroom te kunnen traceren is volgens PCE een uitgebreider onderzoek nodig waarvoor een afspraak gemaakt moet worden. Dit wil ik combineren met het eerstvolgende reguliere onderhoud in Q3 2017. Om de winter door te komen heb ik bij PCE meteen maar een druppellader meegenomen.
VRAAG Weet iemand wat de oorzaak van zo een lekstroom van 70mA zou kunnen zijn en hoe kan dit verholpen worden?
_________________________________________ Do I look like I give a damn?
|
08 jan 2017 0:09 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: Lekstroom 996 Mk1
lekstroom kan je eenvoudig zelf uitmeten met een multimeter. één per één de zekeringen uittrekken en tussen de twee contactpunten eventueel verbruik opmeten.
vaak voorkomende oorzaken zijn het alarm en slechte aarding van de interieurverlichting (incl koffer- en motorruimte)
|
08 jan 2017 9:40 |
|
|
lvdo
996 3.4 C2
|
Re: Lekstroom 996 Mk1
Alex, heb je het lek nog gevonden?
|
03 okt 2017 20:34 |
|
|
AlexPorsche
996 C2 MK1, DD Pajero 3.2 DiD SWB + Mini R59 ex Jag E-Type OTS 1963, ex Jag MK2 1961. Lieshout
|
Re: Lekstroom 996 Mk1
Nee, ik weet niet wat het is. Spanning zakt nog steeds naar 11V na twee weken stilstand. Gebruik nu een druppellader. Binnenkort laat ik weer een reguliere onderhoudsbeurt door PCE uitvoeren en dan zal ik ze vragen om een uitgebreider onderzoek naar de oorzaak van de lekstroom.
_________________________________________ Do I look like I give a damn?
|
05 okt 2017 20:51 |
|
|
Jos-P
996 4s (2004)Arnhem
|
Re: Lekstroom 996 Mk1
Alex, Bij mij was het probleem het alarm. We dachten dater een klasse 3 in zat maar het was een klasse 5 , dus met een GPS. De GPS stond natuurlijk steeds aan en trok veel stroom weg.
|
15 okt 2017 7:54 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|