Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 dec 2024 22:26

Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
[924] Aanschaf 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Nicolò schreef:
Dus 6 (zes) jaar stil gestaan! Kan toch alleen met speciale maatregelen? En als die auto dan ook nog buiten heeft gestaan (doffe lak) wordt het toch niks meer!! Alleen aan nieuwe banden ben je dan al net zoveel kwijt als die auto nu waard is. En dan die roestgaten nog (?).

Geen id, kheb nog geen roest weten te zien, maar daar kom ik vanmiddag wel achter..maar volgens die boer heeft die recent nog gelopen...Maar als ie 6 jaar stil heeft gestaan dan heeft ie wel tot 2003 netjes de apk bij gehouden..

17 okt 2005 11:11
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Meneer aard schreef:
Nicolò schreef:
Dus 6 (zes) jaar stil gestaan! Kan toch alleen met speciale maatregelen? En als die auto dan ook nog buiten heeft gestaan (doffe lak) wordt het toch niks meer!! Alleen aan nieuwe banden ben je dan al net zoveel kwijt als die auto nu waard is. En dan die roestgaten nog (?).

Geen id, kheb nog geen roest weten te zien, maar daar kom ik vanmiddag wel achter..maar volgens die boer heeft die recent nog gelopen...Maar als ie 6 jaar stil heeft gestaan dan heeft ie wel tot 2003 netjes de apk bij gehouden..

17 okt 2005 11:16
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Als ik dit allemaal zo lees, is dit een exemplaar waar je goed leeg op kan lopen :shock: Ik zou echt op zoek gaan naar een andere. Dan betaal je bij aanschaf wat meer, maar dan heb je tentminste een auto waar je veel plezier aan kan beleven. En ZES :!: jaar stilstaan is killing voor een auto... :roll:
Heel veel wijsheid in ieder geval :!:

17 okt 2005 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
BJ964 schreef:
Als ik dit allemaal zo lees, is dit een exemplaar waar je goed leeg op kan lopen :shock: Ik zou echt op zoek gaan naar een andere. Dan betaal je bij aanschaf wat meer, maar dan heb je tentminste een auto waar je veel plezier aan kan beleven. En ZES :!: jaar stilstaan is killing voor een auto... :roll:
Heel veel wijsheid in ieder geval :!:

Ja dan is het gewoon een thee-zakje aan het worden..maar ik zie wel iig hij heeft recent nog gelopen iig, hij startte goed (zou ik ook zeggen maar goed :P ) volgens die boer..

Maar als het gewoon niets is, houd het gewoon op hoor ik heb niet stellen op sprong een auto nodig, ik doe het nu inmiddels al toch 8 maanden zonder auto..werkt goed (mjah af en toe in de auto`s van me ouders rijden..) maar eigen bak heeft toch wel iets..

@ ^^ idd leuk avatar :P ff uppen.. = done check avatar :D

Aangezien ik niet weet of ik 2 post hier onder elkaar mag zetten (aangezien bij een ander forum waar ik zit niet mag) doe ik het ff zo:

---------------------------------------------------
Laatst kwam ik deze site tegen; met een volledig motor revisie 924 turbo http://www.porsche924.tmfweb.nl/inhoud2.htm ....Daar stond dit verhaal;

DE PROBLEMEN:

De verkoper ging al weg voor ik ingestapt was, Louise hielp wat met de spullen van de Senator nog inladen. Het weer sloeg opeens om en het begon te hagelen. Wij stapten snel in voor vertrek richting huis TOEN:
Ik start de auto, nog wat onwennig dat ie zo klein is van binnen (vergeleken nog met de Senator)
Ik doe het licht aan en er GAAT ER MAAR 1 KOPLAMP OMHOOG, ik buiten in de hagel aan de lamp trekken en rammen totdat die verder ging, er kwamen wat onderdelen los die borg ik snel op in dashboardkast.
Ik zet de ventilator aan want auto besloeg, DIE WERKTE NIET, HELEMAAL NIET DUS!!
Ik reed weg zette de wissers aan op volle snelheid, HAD MAAR 1 SNELHEID DAT WAS TRAAG.
Ik reed weg en door het vermogen meteen spinnende banden op het hagel wat bleef liggen, dus heel rustig gas geven, rijd verder wil remmen, WERKEN DE REMMEN BIJNA NIET.
Plus bij elk klein heuveltje liep het wiel links achter aan in het spatboard.

In plaats van dat ik met alle verstand terug rijd en de koop ongedaan maak, wagen was immer net 1 week APK gekeurd, dus dit mocht helemaal niet, NEEEEE Bas (ik dus) wist het wel, het waren maar wat jippie kleine dingetjes en door de verliefdheid zag ik (en dacht ik) dus absoluut niet helder en verstandig meer.
Eenmaal thuis aangekomen liet ik aan iedereen de auto vol trots zien, maar toen kwamen er meer problemen:
De auto rookte als een brandende auto
Bij elke keer gas geven klapte er wel 1 waterslag, tijdens of na de rit
Bij het remmen was het stuur een eigen leven gaan lijden en trilde alle kanten op
's Ochtend instappen en je stapte in een koud waterbad van de lekkages
Na een paar weken begaf de moto het helmaal en ik dacht dat enkel de turbo kapot was.
Door het lastige kleine ruimte bij de motor besloot ik de motor eruit te halen om te repareren, toen kwam de waarheid naar boven wat er echt allemaal kapot was.

17 okt 2005 11:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ok, ik ben wezen kijken. Die boer mag blij zijn dat de sloop er nog 50 of 100 euro voor geeft.

Wat een AFGETRAPTE bak was dat, ook schade gehad zo te zien, de koplampen lijnen kwam niet mooi over een, de bumper stond scheef, achter de spoiler was gewoon aan het vergaan! Je kon er gewoon in knijpen als een spons, De bekleding was 10x nix, gaten en scheuren, condens aan de binnenkant, rubbers waren hard, vermoedelijk een lekke zondakkie, alg groei op de rubbers, ga zo maar door..

Kortom een grote zooi..wel zonde :( maar goed..je doet er nix aan op naar de volgende 924..

Foto`s zal ik zo even uploaden, die wil ik jullie natuurlijk niet onthouden..

17 okt 2005 14:06
Profiel Facebook 
Bericht 
Meneer aard schreef:
Ok, ik ben wezen kijken. Die boer mag blij zijn dat de sloop er nog 50 of 100 euro voor geeft.

Wat een AFGETRAPTE bak was dat, ook schade gehad zo te zien, de koplampen lijnen kwam niet mooi over een, de bumper stond scheef, achter de spoiler was gewoon aan het vergaan! Je kon er gewoon in knijpen als een spons, De bekleding was 10x nix, gaten en scheuren, condens aan de binnenkant, rubbers waren hard, vermoedelijk een lekke zondakkie, alg groei op de rubbers, ga zo maar door..

Kortom een grote zooi..wel zonde :( maar goed..je doet er nix aan op naar de volgende 924..

Dus met al "ons" commentaar had je je terecht dat ritje kunnen besparen!

17 okt 2005 14:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Heel veel succes met het zoeken naar een mooie 924! Houd ons op de hoogte van je vorderingen en geef je wensen door (in de categorie porsche gezocht bv). Kunnen we helpen zoeken :lol:

17 okt 2005 14:35
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Nicolò schreef:
Meneer aard schreef:

Dus met al "ons" commentaar had je je terecht dat ritje kunnen besparen!

Mjah dat ook..maar gewoon ook ff te kijken snappen jullie denk ik ook wel;)

Maar goed..de pics

------------------------------------------------
Afbeelding

(edit door paSCal: Je moet de eigenschappen van het plaatje plakken, niet de eigenschappen van de pagina)

17 okt 2005 14:36
Profiel Facebook 
Bericht 
See no pics!?

paSCal, bedankt, en nu ga jij weer gauw druk doen in de tuin!

Aard: stel je niet te hoge eisen gezien de vraagprijs? :ba:

Laatst bijgewerkt door Nicolò op 17 okt 2005 14:52, in totaal 1 keer bewerkt.

17 okt 2005 14:42
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Nicolò schreef:
See no pics!?

leef je uit :wink:

17 okt 2005 14:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
Even in het album van Meneer Aard kijken. Die auto is echt in een hele slechte staat zeg. Exterieur en interieur...

17 okt 2005 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
BJ964 schreef:
Even in het album van Meneer Aard kijken. Die auto is echt in een hele slechte staat zeg. Exterieur en interieur...

Daarom zeii ik al, die vent mag blij zijn als ie 50 euro op de sloop vangt..

Opzich vind ik het best jammer dat zo`n oud er zo bij staat, maar dat is mijn mening ook bij andere auto`s..

17 okt 2005 15:05
Profiel Facebook 
Bericht 
Meneer aard schreef:
BJ964 schreef:

Opzich vind ik het best jammer dat zo`n oud er zo bij staat, maar dat is mijn mening ook bij andere auto`s..

Startte de 924 nog?

17 okt 2005 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Nicolò schreef:
Meneer aard schreef:
BJ964 schreef:

Startte de 924 nog?

Mjah daar heb ik eigk gewoon niet meer naar gekeken, op het oog was het gewoon zo slecht, ook voor bij de vooruit keek je zo onder de klep naar binnen en zag je alles zitten, alles zat schots en scheef wat duide op een aanrijding, blaasjes in de lak zelfs ook roest plekken.

Rubbers waren hard waardoor er gewoon water naar binnen kon komen (vandaar dat condens op de ramen), een after-market (spons) spolier erop gemonteerd, je kon het beter als spons gebruiken om die auto te wassen dan het als spoiler dienen :P

Maar er zijn ooit nog wel andere 924`s te vinden. Ik had eerst op de planning in de kerstvakantie, maar toen eens uit nieuwschierigheid gaan kijken, aangezien ik toch wel wat wil sleutelen aan die bakken (groot onderhoud ensow) dus vandaar..

Mijn conclusie is gewoon hieruit dat dit een hele wijze les is en dat er dus kennelijk (helaas) rotte in de auto-sector voor komt waaronder deze, terwijl met wat fatsoenlijk onderhoud dat niet was gebeurd. Maar ik heb gewoon echt nu een duidelijk beeld van die autoboer dat dit gewoon een handelaar is. Want die hele show-room (deze stond wel buiten) stond vol met oude meuk..

17 okt 2005 15:18
Profiel Facebook 
Bericht 
Nicolò schreef:

Aard,
Geef nog eens een reactie op mijn voorgaande opmerking, want het was wel een auto van € 1.250,- vraagprijs waar je op af ging!?

17 okt 2005 15:28
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Nicolò schreef:
Nicolò schreef:

Aard,
Geef nog eens een reactie op mijn voorgaande opmerking, want het was wel een auto van € 1.250,- vraagprijs waar je op af ging!?

Ja klopt, maar ik heb vaak zat auto`s gezien onder de 1500 euro die er beter uit zien..

Maar die kerel grijpt gewoon te hoog voor de vraagprijs voor zòn thee-zakje. Hij mag blij zijn dat ie 50 euro terug krijgt op de sloop. Want dit is gewoon 3x nix.

Ook al zeg je misschien van goh tis maar een aanschaf prijs van 1250 euro, maar daar moet je niet veel van verlangen, maar heb toch echt betere gezien. En die niet zo rot als een mandje waren/ jaren hebben stil gestaan.

17 okt 2005 15:34
Profiel Facebook 
Bericht 
Meneer aard schreef:
[Ja klopt, maar ik heb vaak zat auto`s gezien onder de 1500 euro die er beter uit zien...

En waren dat Porsches? :lol:
Maarre, zo 'n rotte 924 als je net hebt gezien mag je natuurlijk nooit kopen.

17 okt 2005 15:40
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Nicolò schreef:
Meneer aard schreef:
[Ja klopt, maar ik heb vaak zat auto`s gezien onder de 1500 euro die er beter uit zien...

En waren dat Porsches? :lol:
Maarre, zo 'n rotte 924 als je net hebt gezien mag je natuurlijk nooit kopen.

Nee daar begin ik nooit aan ! Is een wijze les dit...

Maar ik zie wel..volgens een maat van me die bij een porsche boer werkt in beneden-leeuwen moet je er gewoon tegen aanlopen..

17 okt 2005 15:42
Profiel Facebook 
Bericht 
lol laat ik nou net opzoek zijn naar de velgen.... ff bellen dan maar :P

17 okt 2005 17:20
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
BlackLion schreef:
lol laat ik nou net opzoek zijn naar de velgen.... ff bellen dan maar :P

Vooral doen, meer kan die er toch niet voor krijgen :P

Ik heb trouwens (vond ik tussne de gemaakte foto`s) een high res pic van de wielen. Het zijn ATS? velgjens? Met ats naafkappen..Mocht je evt die foto willen PM/mail/msn mijn.

17 okt 2005 21:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Ok, nieuwe ronden nieuwe kansen..

Vandaag kreeg ik een PM (waar uiteraard mijn dank) van de verkoper die hier ook rond loopt van een Porsche 924 uit 1977, met 132.000 KM op de klok (niet veel voor zo`n oude auto :) ).

Hier gaat mijn intresse eigk stiekem weg naar uit, want die liefde voor die bak wordt met de dag groter. Afgelopen maandag was het een grote afknapper bij de boer met zijn gare bak...

In dit topic is dat: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=6196 waarin ook veel mensen schreeuwen dat het evt. iets voor mijn kan zijn (geweldig zo`n forum, dank :D )... Nu heb ik een vraagje mbt de bobine.. Zijn die dingen lastig aan te komen?

19 okt 2005 23:45
Profiel Facebook 
Bericht 
Bobine kan toch nooit een probleem zijn!? Kijk even op Pelican Parts...

20 okt 2005 18:41
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Nicolò schreef:
Bobine kan toch nooit een probleem zijn!? Kijk even op Pelican Parts...

Mjah heb al een tijdelijke bobine gevonden :) Volgens de Verkoper, draait de motor als je op de afgebroken pool drukt wel, vermoedelijk gewoon een losse soldering.

Maar Bobine`s zijn hier in Wijchen (nooit gedacht) volop te krijgen, veel oude auto boeren hier..Wist ik niet eens es ;)

20 okt 2005 22:49
Profiel Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Wil tzt wel eens met je gaan kijken als je een nieuw project hebt gevonden, ik woon in Uden (als ik er ben)

20 okt 2005 23:49
Profiel
PorscheForum Rakker
924 `77
Wijchen
Bericht 
Zo, velen hebben denk ik in het topic in vraag en aanbod gelezen van de user 924Bram, dat ik die auto gekocht heb :)

Was echt een mooie auto, volgende week (hoop eigenlijk op woensdag) met de trailer de auto halen, en thuis droppen. Dan ff kijken met iemand of ie APK waardig is, en dan 500 meter illegaal rijden :D

Als iemand nog 924 stickers heeft (die op de achter kant staat) + porsche (over de breedte) en een porsche badge voor op voorkant zou diegene dan even contact met mijn willen opnemen :)

21 okt 2005 17:37
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2