Auteur |
Bericht |
mennovanderpol
|
Plus en min PDK
Weet iemand of het mogelijk is om de + en - van de pook bij een pdk bak in een 991.1 is om te draaien?
|
08 mei 2020 18:35 |
|
|
stak
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht:
997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
|
Re: Plus en min PDK
Ik weet dat COBB uit amerika een PDK tune heeft waarbij ze onder andere de + en - omdraaien. Deze tune doet daarnaast nog meer, waaronder het schakelgedrag aggresiever maken en het automatisch rustig 'wegrijden' zodra je je rem van de voet haalt bij stilstand. Heb wel wat ervaringen gelezen van mensen; sommigen zijn er blij mee, maar er zijn ook mensen die balen van de te aggresieve setting. Rustig rijden is daardoor in mindere mate mogelijk.
Ben het wel met je eens dat de + en - verkeerd omzitten... Maar goed; als je er eenmaal aan gewend bent loopt het prima.
btw. mocht je nog Porsche Approved op de auto hebben dan zou ik oppassen bij dergelijke software matige aanpassingen.
|
08 mei 2020 18:53 |
|
|
mennovanderpol
|
Re: Plus en min PDK
Er zit nog approved op inderdaad dus daar moet ik mee opletten. Agressievere settings voor het schakelen zijn niet nodig vind ik persoonlijk. Ik heb sport chrono met dus super sport stand, dat is heftig genoeg;-) Bedankt voor je reactie!
|
08 mei 2020 19:04 |
|
|
stak
Porsche 991 4S Coupe PDK (met X51!). Verkocht:
997.1 4S handbak, 996.1 C2 Cabriolet
|
Re: Plus en min PDK
Ik kijk zelf ook wat vaker Rennlist, een amerikaans Porsche forum; daar is men wat meer van het 'tunen' van Porsches (i.t.t. hier in NL). Wellicht kan je daar je vraag ook stellen.
Verder zou ik rondbellen naar wat Porsche specialisten (die zich bezig houden met de 991).
|
08 mei 2020 21:14 |
|
|
MarcoB
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
|
Re: Plus en min PDK
Ik heb dat bij Porsche ook niet begrepen.
In daily drivers met automaat dan was het opschakelen naar je toe trekken en terugschakelen van je afdrukken.
Heb in de Porsche enkel de schakelaars en flippers op het stuur gebruikt. Veuls te bang om in een reflex de verkeerde kant op te trekken. Nou zijn de bakken wel beveiligd naar wat ik heb begrepen maar nooit geprobeerd. Kameraad kon met zijn PDK pook lezen en schrijven. Bij mij was het kortsluiting in de bovenkamer.
_________________________________________ Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan
|
08 mei 2020 21:25 |
|
|
GinnFizz
Porsche 997.1 S Cabrio handbakRetie
|
Re: Plus en min PDK
Niet in VAG auto's voor zover ik weet. Ik heb jaren als bedrijfswagens Skoda gereden met DSG en opschakelen was duwen, afschakelen trekken.
_________________________________________ No one needs it. Everyone wants it!
|
08 mei 2020 21:35 |
|
|
mennovanderpol
|
Re: Plus en min PDK
Inderdaad, precies verkeerd om. Ik begreep dat de extremere versies, GT2/GT3/RS, het wel andersom hebben. Maar voor de meer reguliere versies doen ze het zoals bij de andere VAG producten
|
08 mei 2020 21:50 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Plus en min PDK
Is allemaal allang rechtgezet, vanaf de 991.2 ... gewoon op alle versies
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
08 mei 2020 22:01 |
|
|
mennovanderpol
|
Re: Plus en min PDK
Tsja, daar heb ik wat aan;-)
|
08 mei 2020 22:03 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Re: Plus en min PDK
Laten aanpassen / tune of inruilen idd. Alhoewel je met de flippers er geen last van hebt. Enige keren dat ik de pook gebruik ipv de flippers is bij bocht en dan meestal vanuit stilstand van 1-2. Verder alleen flippers eigenlijk.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
08 mei 2020 22:08 |
|
|