Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 31 maart 2025 17:39

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Zetelprobleem Macan 2019 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Zetelprobleem Macan 2019
Ik heb een Macan 2.0 facelift van 2019.

Probleem is de bestuurdersstoel. Dit is de Adaptieve sportzetel (18-weg, elektrisch) met 3 geheugenfuncties. 2 manueel en één via de sleutel.

Ik vind het een vrij nutteloze optie maar hij heeft nu eenmaal de optie dat deze bij uitschakelen contact en sleutel wegnemen en uitstappen, dat de zetel automatisch de verste positie verschuift zodat je makkelijker in en uit kan stappen. Bij sleutel terug in contact schuift de zetel dan terug in de juiste positie.

Het probleem nu is dat hij dit niet altijd meer doet. Hij gaat wel achteruit maar bij instappen en sleutel in contact komt hij niet meer terug in zijn rijpositie die ik ingesteld heb. Vrij lastig om telkens op het knopje 1 te drukken zodat stoel wel in de juiste positie komt. Soms doet hij ook gewoon niets, wat ik best OK vind, want zoals gezegd vind ik het geen meerwaarde dat de stoel achteruit schuift, maar het zit er nu eenmaal op.

Ik heb de batterij in de sleutel al vernieuwd maar probleem blijft. Ook al tig keer de juiste posities geprogrammeerd in de sleutel, maar niets helpt.

Mijn vraag, zijn er nog Macan bezitters die dit voorhebben met hun bestuurderszetel?

07 dec 2024 9:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Zetelprobleem Macan 2019
Dit kun je uitzetten, tenminste in mijn Cayenne heb ik deze functie gelijk uitgezet, compleet nutteloos. Bij mijn weten of via het PCM systeem of via het dashboard menu via de hendel aan de stuurkolom (welke van de 2 weet ik niet meer, maar is makkelijk achter te komen). Succes!

Edit: zie deze link, even naar beneden scrollen, daar staat hoe je het aan/ uitzet in het menu via de stuurkolom hendel (https://www.macanforums.co.uk/viewtopic.php?t=11458)

07 dec 2024 9:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bedankt, ik heb even alle stappen gevolgd, de functie uitgeschakeld en dan terug ingeschakeld en de zetel doet weer wat hij hoort te doen. Althans voorlopig. Ben voor de rest zeer tevreden over de Macan maar eigenlijk is het niet meer dan een veredelde Audi maar dan met een duur prijskaartje. Hiervoor had ik een BMW X3 en die was, vond ik, toch een betere wagen voor een aangenamer prijskaartje.

08 dec 2024 8:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Zelfstandig ondernemer
regio Utrecht
bladerunner schreef:
.. eigenlijk is het niet meer dan een veredelde Audi maar dan met een duur prijskaartje....

Of de Audi is een afgewaardeerde Porsche Macan. Staan op het zelfde onderstel, maar hebben ieder hun eigen ontwikkeling gedaan.

08 dec 2024 20:02
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]