|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
 |
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Auteur |
Bericht |
Vlaanderen
944 TurboAchterhoek
|
 aandrijfassen 951
Ik moet een benzineslangetje vervangen bovenop de tank. Daarvoor moeten de uitlaat, aandrijfassen, versnellingsbak en benzinetank eruit. Dat allemaal voor een simpel slangetje. Nu hoorde ik dat het goed is om de beide aandrijfassen dan bij inbouw om te wisselen L/R. Dan zou de slijtage die ontstaan is in de afgelopen 300k km gecompenseerd worden. Heeft iemand daar een onderbouwde mening over? Klopt die theorie?
|
05 dec 2024 21:07 |
|
 |
NordRack2
Porsche 911 Carrera Cabriolet 3,2 '89
|
 Re: aandrijfassen 951
Ik ga er van uit dat er homokineten in zitten. Mijn homokineten heb ik eens uit elkaar gehad en ze werken als een soort in elkaar gedraaide tandwielen met ballen. Het binnentandwiel geeft het draaimoment met zes ballen over aan het buitentandwiel. Eventuele speling kun je niet opheffen door het geheel de andere kant op te laten draaien. En afstelbaar zijn ze ook niet.
_________________________________________ "Any part of my work can be interrupted for something important like golf or bowling" Bud Sagendorf
|
15 dec 2024 2:46 |
|
 |
Vlaanderen
944 TurboAchterhoek
|
 Re: aandrijfassen 951
Dankjewel. Een degelijk onderbouwing zocht ik.
|
15 dec 2024 13:55 |
|
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 3 berichten ] |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
 |
|