Ik heb op een vorige coupe (BMW Z4) seasuckers gehad. Ideaal voor een enkele fiets van een kilootje of 10-12. Weet wel dat:
(1) je voor gebruik je dak heel goed moet schoonmaken (zowel om krassen te voorkomen als om te zorgen dat de hechting van de zuignappen optimaal is),
(2) dat de maximale belasting beperkt is (met een dakkoffer is dat bij de Seascuker bars 75 kg, dat is eigenlijk prima want veel dakkoffers hebben ook ongeveer dat als maximale belasting en ik denk dat de maximale dakbelasting voor een 987 ook ongeveer daar op uitkomt);
(3) dat je de suction cups iedere paar uur even moet controleren om te kijken of ze nog 100% vast zitten; en
(4) dat je topsnelheid beperkt is (ik zie nu op de website van Seasucker Vmax met Seasucker bars = Vmax toegestaan, maar bij mijn fietsdrager stond er 120 km/h in de gebruiksaanwijzing).
Dat gezegd hebbend: als je dak schoon is, is het wel een supermakkelijk systeem. Je hebt geen enkel gereedschap nodig voor de bevestiging en het is mij nog nooit gebeurd dat een van die cups onderweg niet meer 100% vast zat.
Qua vaste dakdragers: je kunt ook naar een Yakima set-up kijken. Even Googlen en je vindt de juiste specs,
zie bijvoorbeeld deze set-up. De "stangen" kun je ook gewoon inkorten zodat ze niet zover uitsteken.