Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 19:32

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Accu leeg 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Johnnyboyporsche schreef:
Er is al van alles over geschreven en gezegd, maar het blijft vreemd dat deze klachten(lege accu) heel erg veel bij Porsche voorkomen.
Volgens mij zit er ook in elk ander merk auto dezelfde electronica terwijl je daar bijna nooit klachten over hoor!
BLIJFT VREEMD :!: :D

Ik vraag me af of dit zo is. Hier hebben we toch vaak te maken met wat oudere P-'s. Volgens mij is dit ook wel zo bij andere merken die al "aardig op leeftijd zijn."

11 maart 2006 15:59
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
lekstroom komt bij de beste voor. Auto's van ouder dan 15 jaar met een alarm (vaak boosdoener)? Zelden.
Heb overigens redelijk vaak vernomen van oudere Ferrari's dat ze ook aan de druppellader moeten want anders na één of twee weken plat.

Opel Omega was na 3 weken in de kou van Schiphol parkeergarage ook leeg.

11 maart 2006 22:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster + 944
Rotterdam
Bericht 
Nou heren,

Mijn Boxster is van 1998. Drie jaar geleden is er een nieuwe accu in gegaan, maar ook ik heb nu toevallig een accu probleem. Ik had al een paar keer gemerkt dat hij bij het starten veel moeite had maar na een wintersport en een paar weken slecht weer waardoor ik een week of drie niet gereden had met de Boxster doetie het helemaal niet meer.

Ik heb wel vaker dat de centrale deurvergrendeling niet meer werkt als ik hem een tijdje niet gebruikt heb. Dan open ik de auto handmatig met de sleutel. Daarna gaat het allarm dan meestal af als ik even in de auto zit. Als ik de sleutel in het contact doe en ik start hem, dan doet de auto het normaal gesproken wel weer en gaat het allarm ook uit (soms na eerst met de deurvergrendeling van binnen de sloten open en dicht te doen, of door met de afstandbediening het allarm er op te zetten en er af te halen).

Maar na enkele weken stilstand en kou krijg ik nu de motor niet meer aan de praat. Bij starten hoorde ik alleen maar klik,klik,klikl,klik,klik.

Ik heb geprobeerd de auto met startkabels te starten, maar ook dat lukte niet. Ik heb even gebeld met de garage en die dachten dat het euvel daarbij waarschijnlijk was dat mijn startkabels niet dik genoeg zijn.

Nu heb ik de accu er uit gehaald en staat deze in mijn huiskamer op te laden met mijn Krynen acculader. Als het goed is, is hij na 24 uur weer helemaal vol. Hopelijk doet hij het dan weer.

Wordt vervolgd! :wink:

PS Toen ik de accu er uit haalde zaten de deuren niet op slot. Nu kan ik de deur aan de bestuurderskant nog wel op slot draaien (daar zit een slot op) maar de deur aan de bijrijders kant niet. Deze is dus nu niet op slot en ik krijg hem niet meer op slot met de deurvergrendeling in de auto (knopje op het dashboard) omdat er geen stroom meer op staat. Weet iemand of dat handmatig kan zonder dat de accu er in zit en zo ja hoe moet dat dan?

19 maart 2006 15:42
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
ik zou eens naar je dynamo laten kijken. Hoewel 3 weken in de kou voor een auto/accu niet niks is. Lekstroom hebben die moderne auto's allemaal. Anders wellicht accu vervangen.

Kan je je Boxster niet aan de druppellader leggen als je er niet mee rijdt? Probleem opgelost.

Die reactie van je cdv (deuren) is logisch als je accu leeg is.

19 maart 2006 19:49
Profiel
PorscheForum Rookie
Boxster + 944
Rotterdam
Bericht 
Nou hij doet het weer hoor. 20 uurtjes laden, even sleutelen en de PB starte weer gelijk. Ik heb er vandaag een paar ritjes mee gemaakt en alles lijkt weer OK.

Het blijft natuurlijk wel irritant dat het alarm de hele accu leeg trekt als je er een tijd niet mee rijdt.

Ik zal eens kijken naar zo'n druppel lader. Maar ik neem aan dat je daarvoor een stopcontact nodig hebt. Dat heb ik niet omdat ik in een openbare garage sta waar geen stroompunten aanwezig zijn.

20 maart 2006 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Bericht 
Je zal heerlijk hebben geslapen vannacht :( gelukkig doet ie het weer!

En ja, voor een druppellader heb je een stopcontact nodig. Er loopt al ergens op dit forum een draadje met creatieve ideeen om als vervanger voor een stopcontact te dienen. Maar waarschijnlijk zal jij wel gewoon je accu mee moeten nemen naar binnen :cry:

20 maart 2006 23:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Mijn stokpaardje: met die auto's moet gewoon gereden worden, in alle opzichten beter dan stilstaan.

21 maart 2006 0:21
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2