Auteur |
Bericht |
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
massakabeltje onder motorkap 964
een vraagje....
onder de motorkap zit linksachter, ter hoogte van de kachelventilator , een massakabeltje wat net voorbij de bobine aan het spatbord is bevestigd. Het andere uiteind van dit kabeltje is bij mij niet bevestigden het kabeltje hangt dus gewoon los.
Zou iemand mij misschien kunnen vertellen waar dat andere uiteind aan vast moet? Eventueel kan ik er wat foto's van opsturen want ik gel;oof niet dat ik hier een afbeelding kan plaatsen.
gr. Dirk
Laatst bijgewerkt door debo op 20 jun 2006 23:16, in totaal 1 keer bewerkt.
|
20 jun 2006 23:08 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Kan het zijn dat het misschien achtergebleven is na demontage van een alarmsirene?
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
20 jun 2006 23:16 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Geen idee, kan maar niet vinden waar het thuishoort maar volgens mij is daar geen plaats voor een sirene. zal eens kijken hoe ik foto's in mijn album moet toevoegen, ben hier voor de eerste keer.
|
20 jun 2006 23:20 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Klik even op de oranje letters in deze zin en je komt waarschijnlijk de oplossing tegen voor wat betreft het plaatsen van de foto's.
Welkom hier overigens!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
20 jun 2006 23:25 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: massakabeltje onder motorkap 964
Dirk,
De andere kant moet vast komen te zitten aan de achterklepsteun. Daar waar hij vast zit aan de klep zelf. Boutje 13 losdraaien, oogje erin en weer vast draaien.
Is zo gebeurdt.
Raar dat hij los zit, is de klep eraf geweest dat je weet?
Suc6
Henk
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
20 jun 2006 23:26 |
|
|
Henk
PF # 136
|
Forumhulp in optima forma!
_________________________________________ "Just be yourself, there are plenty of others"
|
20 jun 2006 23:27 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Jezus, dat is ff snelle hulp zeg!!
Bedankt voor jullie reakties en de foto's staan nu dus in mijn album.
Zal het kabeltje aan de klep bevestigen, deze is los geweest omdat ik hem opnieuw heb laten spuiten maar dat is alweer een tijd geleden. Nooit geen problemen gehad met de spoiler of wat dan ook, maar het zit er niet voor niets natuurlijk.
ps. dat ik deze site nooit eerder heb gezien.
|
20 jun 2006 23:37 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Blij dat je het kan oplossen, voortaan wel goed kijken wat je los haalt. Tip daarbij: maak digitale foto's ervan.
Problemen krijg je niet zo snel als hij er niet opzit, de klep maakt altijd nog massa via de steunen aan het chassis.
Maar zoals je schrijft: hij zit er niet voor niets.
Nu niet bevestigen, lekker slapen en morgen rustig doen.
Suc6
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
20 jun 2006 23:40 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Komt goed, en bedankt.
Overigens heb ik hem zelf niet losgehaald hoor want dan had hij gewoon weer op de goede plaats bevestigd geweest.
Ik rij dik 20 jr porsche en heb er al aardig wat aan gesleuteld maar dit kon ik ff niet thuisbrengen.
|
20 jun 2006 23:45 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
|
20 jun 2006 23:53 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Begonnen met een 924 nadat ik eindelijk toestemming van mijn ( ex)vrouw kreeg om zo'n ding te kopen. Hieraan heb ik me verloren gesleuteld en werkelijk alles vervangen wat je maar voor kan stellen. Van een contactslot tot en met een nieuwe motor. Daarna kwam de 944. 5 jr in gereden zonder noemenswaardige problemen.
Daarna de eerste 911 (3.2) leuke auto om in te rijden, is nog echt stuurmanskunst voor nodig) Ook in deze 5 jr gereden en in het laatste jaar de motor vervangen. Ik had altijd met halfsynthetische olie gereden en ging toen over op vol synthetisch en daar kon het motortje niet tegen dus. Momenteel een 964 tiptronic. Reeds 6 jr in mijn bezit en bevalt nog steeds uitstekend. Ik stond sceptisch tegenover de tiptronic maar het was een mooie auto dus heb ik hem destijds toch maar gekocht. Ben nu toch echt wel omgeturnd want tiptronic rijdt geweldig en je hebt geen gedoe met koppelingsplaten wat weer een hele klus en prijzig is om te vervangen. Het onderhoud doe ik altijd zelf. Ik heb een technisch beroep dus dat is geen enkel probleem. Het meest beroerde klusje is de kleppen stellen omdat je er moeilijk bij kunt. Aan het elektronische gedeelte kom ik niet, dat besteed ik uit mocht er iets mee gebeuren. In deze 6 jr nog nooit een probleem met de auto gehad. Hij is zwart metallic en in uitstekende staat. Zit nu te twijfelen aan een boxster maar de 3.2 is nogal prijzig en de 2.7 zie ik eigenlijk niet zo zitten. Maar is het wel verstandig om van de 911 af te stappen????
de tijd zal het leren. (misschien)
|
21 jun 2006 0:05 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Welkom debo,
Veel lees- en rijplezier toegewenst.
mvgr.
Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
21 jun 2006 0:23 |
|
|