Auteur |
Bericht |
MarCarrera
Vlijmen
|
3,2 carrera: Stuur hapering!!!!
Hallo,
Na een stukje te hebben gereden gisteren wilde ik een bepaalde bocht nemen en weigerde het stuur even verder te draaien dan de eerste 10 á 15% met veel kracht kon ik hem verder draaien. Dit gebeurde de volgende bochten ook en thuis de oprit op ook. De eerste keer schok ik me wild en kwam de stoeprand erg dichtbij. Het voelt alsof het stuurslot lichtelijk ingrijpt, maar het is beide kanten uit en lijkt me met de sleutel er in zeer onwaarschijnlijk.
Ik kom op het forum dingen tegen over stuurspeling, maar dat heb ik niet. Heeft iemand dit of zoiets eerder meegemaakt. Ik liever niet meer!
Ik pak het stuur e.d. er vanavond eens vanaf. Misschien zie ik dan meer. Wegbrengen kan altijd nog.
Gr. MArc
|
20 jun 2006 18:52 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Re: 3,2 carrera: Stuur hapering!!!!
.... heb je geen garantie
Ik weet niet hoe handig je bent - technisch onderlegd - zou eens kijken bij de kruiskoppelingen van de stuurinrichting ....
|
20 jun 2006 19:14 |
|
|
Rene914
914 2.2T '70Beuningen (gld)
|
Brr, dat lijkt mij eng.
Het stuurslot zit maar aan een kant. En jij zegt beide kante gelijk dus die valt denk ik af.
Mischien de richtingaanwijzer?
|
20 jun 2006 20:00 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Aan de leeftijd van de wagen te zien (1985) waarschijnlijk niet , maar toch even een vraagje ter informatie (men weet nooit).
Heb je Servo op de wagen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 jun 2006 20:36 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik zou ook geneigd zijn eerst de kruiskoppelingen tussen het stuur en het stuurhuis te onderzoeken. Aangezien het naar beide kanten is lijkt mij het een zwaar punt in een van de twee kruiskoppelingen.
@Koen, het gaat om een 3.2 dus stuurbekrachtiging kan noig niet, alhoewel er heel veel verkopers zijn die er toch mee adverteren
_________________________________________ NPC 0577
|
20 jun 2006 20:43 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dacht ik dus ook aan , vandaar deze zin
maar uit ervaring weet ik dat ik van niets meer moet verwonderd zijn. Alles kan achterna gemonteerd worden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
20 jun 2006 21:04 |
|
|
MarCarrera
Vlijmen
|
Hallo mededenkers,
Er zit geen garantie op daar ik hem partculier gekocht heb.
Ik heb het stuur e.d. gedemonteerd, maar kon niet echt een goed sicht krijgen op het stuurslot. Ik laat dit ook even rusten, daar ik inderdaad denk dat er in de stuurstang waarschijnlijk maar 1 uitsparing voor de slotpal zal zitten.
De kruiskoppelingen (1 en 3) van de stuurstang zien er niet echt ingesleten uit. Ook de speling is nihil, maar zal deze morgen eens van goed vet voorzien. Even bij mijn werkgeven lenen. Als dat iets helpt kan ik die eens vervangen.
Bedankt voor 't meedenken al vast
Laatst bijgewerkt door MarCarrera op 20 jun 2006 21:57, in totaal 3 keer bewerkt.
|
20 jun 2006 21:12 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ik zou bijna denken dat je op dit draadje doelde
_________________________________________ NPC 0577
|
20 jun 2006 21:14 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
_________________________________________ NPC 0577
|
20 jun 2006 21:15 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Wat dacht je misschien van een te laag olie niveau voor de stuurbekrachtiging? Als die pomp lucht hapt dan moet je zelf de olie in het stuurhuis rondpompen, dat is LOOD en LOODzwaar. Simpel te controleren ook...
|
21 jun 2006 8:30 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Dat zal het niet zijn aangezien een 3.2 nog geen stuurbekrachtiging heeft (kwam pas op de 964)
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
21 jun 2006 8:52 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Waarschijnlijk stuurkogel[s]en/of fusee[s] drooggelopen
_________________________________________ t beste maar weer...
|
21 jun 2006 9:50 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
weet je dat zeker
(vind de mijne niet zo zwaar sturen, vandaar).
craze met zijn '86 3.2
|
21 jun 2006 12:50 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Ja, de eerste 911 met stuurbekrachtiging was de 964 C4 in 1989. Als het op een ouder type wel zit is het iig niet origineel! Maar het feit waarom een 3.2 niet zo zwaar stuurt heeft ook veel met de gewichtsverdeling te maken!
_________________________________________ NPC 0577
|
21 jun 2006 13:08 |
|
|