Auteur |
Bericht |
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
964: ruitensproeier probleem
Gegroet.
Ik heb het volgende probleem: de ruitensproeier doet het niet. Het lampje van het waterniveau blijft branden terwijl het tankje vol is. Het pompje doet het wel als ik er 12V opzet maar niet als ik 'm van binnen bedien. Wie weet hier meer van?
|
19 jul 2006 19:15 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Heerst dat opeens bij 964-en ??
Oliekoelers die niet goed koelen (zie andere topic..) en bij mij doet het ruitensproeierpompje het ook maar half...
Sterker nog: waar zit dat ding eigenlijk? Hele bagageruimte doorzocht (met zaklantaarntje zelfs..) maar alleen het reservoir met pompje van de "intensiv reinigung" gevonden... die bedoel ik dus niet...
Ik heb het boek van Adrian Straether al besteld maar nog niet binnen.
Rene2: Kan jij me alvast vertellen waar het pompje zit?
gr.
Dick
|
19 jul 2006 21:11 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
Aha. Dan is dat het probleem! Ik las ergens dat er een reservoir achter een van de wielen zit. Daar zal dan ook wel de vlotter inzitten. Wat ik dan niet begrijp: Hoe vul je dit reservoir? Of ben ik nu helemaal abuis?
|
19 jul 2006 21:14 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
|
19 jul 2006 21:16 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
K*T! Dus dat is dat dopje! Ik had al een vaag vermoeden maar er staat niks op de dop en ik ben (nog) niet in het bezit van een handleiding. Het leek mij niet verstandig om er gewoon vloeistof in te kiepen.
Rob: BEDANKT!!!
|
19 jul 2006 21:18 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: 964 ruitensproeier probleem
Laatst bijgewerkt door Rob Herfst op 19 jul 2006 21:28, in totaal 1 keer bewerkt.
|
19 jul 2006 21:21 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
Ik heb dus dat tankje in de kofferruimte gevuld! Wist ik veel dat dat niet de ruitensproeiervloeistoftank is (mooi galgje woord trouwens!)
Ik vond dat tankje al verdacht klein en ik heb volgens mij ergens gelezen dat e hij 4 liter vloeistof had gatankt.
|
19 jul 2006 21:23 |
|
|
paulb
ex 964 Turbo 3.3
|
Ik gooi water/ruitensproeiervloeistof op 2 plaatsen in de P, bij de benzinetank zit een kleine dop voor het spul (volgens mij voor het gewone gebruik) en onder de voorklep zit aan de bijrijderskant (of de bestuurderskant, nu ben ik't effe kwijt ) een reservoir wat volgens mij is bedoeld voor die "intensiv reinigung" waar je dan alleen speciaal ontvetter spul in zou moeten doen. Als bij mij het lampje gaat branden vul ik meestal beide reservoirs . Ik snap't niet helemaal want ik gebruik die "intensiv" reiniging nooit maar toch gaat ie leeg, zal wel worden gemengd ofzo als je de ruiten gewoon sproeit via het handeltje. Of is deze speciaal en alleen voor de koplampsproeiers ? God knows... Die intensiv toestand zou met het knopje moeten werken (tussen km en toerenteller in) maar het nut ontaat me een beetje.
M'n ruitensproeier doet het overigens geweldig en ik heb de keuze waar ik het spul indonder, lekker handig bij het tanken, of even de klep open als je wat meer tijd hebt
D'r gaat overigens best VEEL in dat reservoir bij de benzinetank opening, ik heb d'r al eens 5 liter ingedonderd geloof ik en toen was ie nog niet vol...
Gelukkig geldt er nog geen sproeiverbod
|
19 jul 2006 21:23 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
Het is nu helemaal duidelijk! Toch maar even bij de dealer een handleiding scoren! Ik kreeg al visioenen van een met vliegen overbevolkte voorruit op mijn vakantie naar Frankrijk. Valt mee gelukkig.
Ik ga 'm gelijk even vullen. Tot zo!
|
19 jul 2006 21:26 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
Nou, die was wel heel erg leeg. Er gingen 38 jerrycans van 5 liter in en hij is nog niet vol. Gelukkig geen kapotte onderdelen. Heb ik dus bijna een jaar met een volle tank gedaan. Dat zal wel komen omdat er hier in het Westen bijna geen insecten meer zijn door de luchtvervuiling.
|
19 jul 2006 21:31 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Mooi, dat is adn opgelost...
Kan iemand mij nog vertellen waar het pompje zelf zit ?
Niet die van de "intensiv reinigung" maar die van de gewone ruitensproeier.
Alvast bedankt,
dick
|
19 jul 2006 22:07 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
|
19 jul 2006 22:28 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
.... lekker slim om daar dan zomaar wat in te gooien
Tankje in de koffer ruimte (aan de rechterzijde vanuit de auto gezien) ... met een rode dop is een tankje voor een speciale 'porsche' ruitenreiniger - het pompje daarvan wordt geactiveerd met een drukschakelaartje dat bij je klokje in het dashboard zit
|
20 jul 2006 2:21 |
|
|
horn
PF #57
|
Beetje inconsequent niet?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jul 2006 6:05 |
|
|
horn
PF #57
|
Dan zou ik voor de zekerheid toch even onder je auto kijken of het tankje niet lek is...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
20 jul 2006 6:10 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
er gaat8 liter in dat reservoir.
er ziten twee pompen op als je het wiel weg haalt en dan de plastic schermen zie je de tank zitten.
aan de linker kant van de tank zitten de twee pompjes, een voor de koplamp en een voor het raam.
Paulb: dan lekt waarschijnlijk je tankje of leiding want die intensieve word alleen gebruikt als je de knop gebruikt.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
20 jul 2006 9:48 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
Wel als er op de dop staat dat er ruitenwisservloeistof in moet!!!!!!
Op de dop naast de tankdop staat niets, dus.......
|
20 jul 2006 10:07 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
.... weet je wel heel zeker dat dat op die dop staat
|
20 jul 2006 11:46 |
|
|
René2
964 C4berkel en Rodenrijs
|
......maar dan op z'n duits. Er staat ook wel op dat er speciaal spul in hoort maar als er niets uitkomt ga ik eerst testen met water.
|
20 jul 2006 12:34 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
|
20 jul 2006 13:34 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ongelofelijk he dat ze bij Porsche zelfs de ruitensproeier super ingewikkeld kunnen maken.
Ik ken mn nu ook van van voor tot achter (omdat ik ook op zoek moest naar het probleem; aanzuigfilter in tank in de wielkast bleek dicht te zitten).
Dan is zo'n dikke manual wel erg handig.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
27 jul 2006 0:18 |
|
|