Auteur |
Bericht |
Wessemius
911 3.2 cabrio '87Den Haag
|
Knallende uitlaat 911T 1972
M'n uitlaat lijkt af en toe wel Bengaals vuurwerk. Alsof er rotjes in worden afgestoken
Nou hoor ik van mijn monteur (en dat is een goeie) dat het normaal is dat de ouwe T-tjes "niezen".
Ik heb ook wel eens gehoord dat het spruitstuk vuil kan zijn. Het ligt toch aan onverbrande benzine die in de uitlaat ontploft?
Heeft iemand enig idee? De motor is verder prima. Loopt goed met een mooie druk en temperatuur. Net op vakantie geweest naar Frankrijk en m'n oude 911 heeft probleemloos 2.500 km gereden.
Ben benieuwd naar jullie reacties.
|
21 aug 2006 20:11 |
|
|
Classic912
912 1965, 964 C2 Coupe 1991 ganz original
|
Deze vraag hoort denk ik beter thuis in de sector techniek
_________________________________________ Porsche 912 eind 1965 geleverd door Mahag Duitsland, 964 C2 Coupe 1991 Ganz Original
The combination of performance and economy have made the 912 enormously popular with sports drivers
|
21 aug 2006 20:14 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Heb je die van mij nog niet gehoord , en die is van 86 .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
21 aug 2006 20:26 |
|
|
1972T
911T coupe 1972
|
Dat doet de mijne ook
Echter veel meer dan voorheen. Ik ga dan ook binnekort naar 'onze' forumtechniker om te kijken of we (hij) de oorzaak kunnen vinden.
|
21 aug 2006 20:56 |
|
|
Wessemius
911 3.2 cabrio '87Den Haag
|
Classic912, je hebt helemaal gelijk. Weet niet hoe ik hier terecht ben gekomen.....
Hoe kan ik dit bericht verplaatsen?
|
21 aug 2006 22:55 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
knallen uit de uitlaat is over het algemeen een teken dat het mengsel te rijk is afgesteld
heeft je T-tje carburateurs of injectie?
en onder wat voor omstandigheden knalt 'ie?
stationair draaien, bij gas los laten of tijdens gewoon rijden?
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 aug 2006 2:16 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
dat kan je zelf niet, dat moet een moderator voor je doen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 aug 2006 2:17 |
|
|
Wessemius
911 3.2 cabrio '87Den Haag
|
M'n T-tje heeft carburateurs en zijn vorig jaar nog helemaal gereviseerd incl de jets en pakkingen. Hij is onlangs ook weer afgesteld.
Het geknal is het hards wanneer ik inderdaad het gas los laat, maar ook bij gelijke snelheid. Bij optrekken hoor ik minder geknal.
Kan het ook iets anders zijn dan de afstelling?
|
22 aug 2006 11:24 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
bij gas loslaten of stationair draaien is redelijk normaal
bij rijden op gelijke snelheid niet en zeker niet tijdens het accelereren
'k zou de carbs even na laten stellen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 aug 2006 12:25 |
|
|
Wessemius
911 3.2 cabrio '87Den Haag
|
Kan het eigenlijk ook aan de benzine verdeling of spruitstuk liggen?
Ben zelf een leek, maar heb deze opmerking eerder gehoord.
|
22 aug 2006 12:38 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
de benz.verdeling, zoals jij het noemt wordt door de carbs geregeld
als je inlaatspruitstuk lekt, dan wordt er "valse" lucht aan gezogen (lucht die de carburateur niet "meet") en wordt het mengsel te arm
als dat het geval is, dan krijg je knallen uit de carburateur
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 aug 2006 12:42 |
|
|
Wessemius
911 3.2 cabrio '87Den Haag
|
Aha, dank.
Ik zal nog eens een keer aan m'n monteur vragen naar de carburateurs te kijken. Kan het zijn dat je het uberhaupt nooit helemaal weg krijgt?
Volgens hem is het normaal voor de T-tjes, maar kan me niet voorstellen dat ze dit ook deden toen ze nieuw waren....
|
22 aug 2006 14:25 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
helemaal weg krijgen doe je het over het algemeen niet (stationair of gas los)
maar tijdens normaal rijden en accelereren hoort 't niet
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
22 aug 2006 15:11 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Misschien een uitlaatklepprobleem?
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
22 aug 2006 15:17 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 aug 2006 15:28 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
hoi,
ik ken het probleem !
Mijn T kon je een kilometer ver horen knallen zo hard waren die knallen als ik gas los liet ( bij afremmen op de motor).
Nadat ik jaren hele dorpen had wakker gemaakt, en mede clubleden de stuipen op het lijf had gejaagd was ik het zelf ook zat.
Nieuwe RVS uitlaat laten monteren met warmte wisselaars. kost wat, (maar gaat jaren mee en ziet het ook tip top uit.)en probleem is nu verholpen !!
Je hoort nog wel wat "gerommel" in de uitlaat bij gas los, bergaf, maar het vuurwerk blijft gelukkig achterwege !
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
22 aug 2006 16:17 |
|
|
Wessemius
911 3.2 cabrio '87Den Haag
|
Horn, dank je voor het verplaatsen!!
Outletvalve: Heb vorig jaar ook m'n uitlaat vernieuwd (RVS) en 1 warmtewisselaar (de andere kon nog gered worden....)
Ik dacht zelf dat het probleem eerder bij de verbranding zou moeten zitten dan later in het proces; de uitlaat. Het komt toch door onverbrande benzine die in de hete uitlaat komt of niet?
Maar als dit de oplossing is ga ik daar even naar kijken.
|
22 aug 2006 17:30 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Idd, lees daarom mijn bericht over een uitlaatklepprobleem, misschien dat jouw kleppen eens gesteld moeten worden? (als het bij deze modellen moet)
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
22 aug 2006 17:32 |
|
|
2.2E_69
911 2.2E targaGoirle, NB
|
Onze 911 (carburateur), die ploft soms wel eens, maar harde knallen zijn er nog nooit uitgekomen. Ik kan me ook niet voorstellen dat dit toen de auto's nieuw werden verkocht ook hoorde.
|
22 aug 2006 19:35 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Wat voor benzine tank je?
Ik heb geen idee of dit nu echt een oorzaak kan zijn, maar tijdens Classic Le mans dit jaar plofte de mijne ook de hele tijd en pas na tanken van BP Ultimate (98) op de weg terug liep ie weer zonder bijgeluiden....
Na die tijd heeft ie het ook niet meer gedaan; met andere benzine in Frankrijk dus continue rond de 2500 toeren en bij gas los.
|
02 sep 2006 1:06 |
|
|
Wessemius
911 3.2 cabrio '87Den Haag
|
Normaal bij Shell Euro98 of soms Euro95. Heb tijdens onze vakantie in Frankrijk bij Total Euro98 getankt. Zou het daar aan liggen? Is 98 een beetje te hoog gegrepen?
Gebruik overigens geen loodvervanger. Meningen zijn er over verdeeld (zie andere onderwerpen op dit forum). Misschien moet ik dit eens proberen?
Ik zal ook eens naar de kleppen stelling laten kijken. Zit wel wat in. Het is uiteindelijk toch onverbrande benzine wat in de uitlaat komt en dat geplof veroorzaakt?
|
04 sep 2006 10:41 |
|
|
porsche356sc
356
924
944
944 cupracer(s)
968CS
Boxster S
Cayman SAalsmeer
|
mijn 356 had hetzelfde probleem, kwam door aanzuiging van valse lucht door lichte lekage van de uitlaat, die lekage was verder niet horen behalve als je gas los liet, dan was de hele buurt wakker
|
10 sep 2006 21:13 |
|
|
Martijnus
924 1981Linschoten
|
het is bijna altijd een lek in het uitlaatsysteem als je knallen hebt.
_________________________________________ What's here isn't here, it's just there without a t...
|
11 sep 2006 18:50 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Knallen in de uitlaat is vaak een uitlaatklep probleem.
Daarnaast kan ook een uitlaatprobleem met te lage tegendruk knallen opleveren of een te rijk mengsel dat onvoldoende verbrand wordt in de cilinders
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 sep 2006 19:44 |
|
|
Wessemius
911 3.2 cabrio '87Den Haag
|
Is dit makkelijk te bekijken door de uitlaat te demonteren? If is dat iets te kort door de bocht...
Wil graag weten waar ik aan toe ben voordat ik 'm naar m'n garage breng.
|
19 sep 2006 11:25 |
|
|