Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 dec 2024 6:47



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
km teller 3.2 electrisch ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht km teller 3.2 electrisch ?
Wat ik me afvroeg: volgens mij zit er in mijn 89-er 3.2 een electronische snelheidsmeter.
Maar de km teller (km-stand dus, niet snelheid) is toch mechanisch ?
Werkt dat op het snelheidssignaal of gaat er ook nog een mechanische kabel naar de teller ?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


27 dec 2006 2:05
Profiel
Bericht 
Haal je klokje maar eens uit het dashboard, dan zie je het zelf.
Kunnen altijd wel het antwoord geven, maar zo leer je niks. :wink:


27 dec 2006 9:52
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
leren, leren? wie wil er nou leren? Komop met dat antwoord! :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 dec 2006 10:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Elektrisch.
De pulsjes worden omgezet naar een mechanisch raderwerkje waardoor het een ouderwetse teller lijkt.
Ik was ook verast toen ik het voor het eerst zag.


27 dec 2006 10:47
Profiel WWW
Bericht 
Eerste les.........neem km teller uit dasboard, en kantel het een kwartslag naar je toe.
En wat zie ik!!!!


27 dec 2006 10:50
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
cabrio wim schreef:
Eerste les.........neem km teller uit dasboard, en kantel het een kwartslag naar je toe.
En wat zie ik!!!!


Dan moet je wel weten dat je hem zo uit de rubbers naar voren kan trekken!


27 dec 2006 10:51
Profiel WWW
Bericht 
Rene914 schreef:
Dan moet je wel weten dat je hem zo uit de rubbers naar voren kan trekken!


Sorry!!!!!!!!!


27 dec 2006 10:54
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Thanks voor de educatie mannen, dan weet ik precies wat ik moet weten....dan moet een navi makkelijk aan te sluiten zijn zonder verloop-ding van mechanisch naar electrisch !
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


27 dec 2006 18:29
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
lindemans schreef:
....dan moet een navi makkelijk aan te sluiten zijn zonder verloop-ding van mechanisch naar electrisch !


... even de kleurcode van je tacho-signaal opzoeken ... kan je 'm mss op 'n makkelijkere plaats aftakken - dan achter de klokken-winkel :idea:

Ik weet dat dat bij 'n 964 'n wit-rood draadje is ..... maar bij 'n SC :roll:

Als je het weet - dan wil ik het ook graag weten :idea:


27 dec 2006 18:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Olaf schreef:
Ik weet dat dat bij 'n 964 'n wit-rood draadje is ..... maar bij 'n SC :roll:



Uit 1989 :roll: :twisted:
_________________________________________
NPC 0577


27 dec 2006 20:40
Profiel
Bericht 
Double G schreef:
Olaf schreef:
Ik weet dat dat bij 'n 964 'n wit-rood draadje is ..... maar bij 'n SC :roll:



Uit 1989 :roll: :twisted:


Ze zijn nog kerstmelig joh :wink:


27 dec 2006 21:18
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
Double G schreef:
Uit 1989 :roll: :twisted:



Je schijnt ookal 74'ers te hebben :twisted: :wink:


.... neem overigens aan dat er tussen de kabelboom van 'n SC en 3.2 niet zo veel verschil zal zitten :idea:


27 dec 2006 21:47
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Kleurenschema is volgens mij hetzelfde gebleven.

en anders even zoeken op "workshop manual"


27 dec 2006 22:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Rood/Wit is de draad die naar de pulsgever voor de gereden afstand gaat.
Bruin/Rood is de draad die snelheidsensor is verbonden.

Dus volgens mij moet je zoals Olaf zegt de Rood/Witte draad hebben
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


27 dec 2006 23:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.0SC coupe 1979
Landsmeer
Bericht 
Je kunt de draadjes volgens mij (bij een SC) terug vinden onder het dekseltje bij de achterbankjes, daar kommen ze binnen vanuit de vesnellings bak. (waar je versnellings pook-koppeling zit)
Het juiste draadje kun je vast wel met een multimeter ( met freq.teller)
vinden en natuurlijk even kijken of het aan de specs van de autoradio voldoet!


29 dec 2006 19:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
TJJ911 schreef:
Je kunt de draadjes volgens mij (bij een SC) terug vinden onder het dekseltje bij de achterbankjes, daar kommen ze binnen vanuit de vesnellings bak. (waar je versnellings pook-koppeling zit)
Het juiste draadje kun je vast wel met een multimeter ( met freq.teller)
vinden en natuurlijk even kijken of het aan de specs van de autoradio voldoet!


Thanks da's een goeie, dan kan ik mn klokjes laten zitten.
Ik moet alleen even puzzelen wat voor signaal er vanaf komt.
Volgens mij zijn het pulsen van imbusbouten op de aandrijfas die langs een hall-sensor draaien. Andere berichten op pelicanparts beweren dat het een zgn reed-contact is, hierbij zou dan steeds een contact naar massa geschakeld worden. Maar volgens mij kan zo'n magneetschakelaar nooit zo snel schakelen (8x per wiel-omwenteling).

Iemand die het zeker weet ? Zijn het mooie pulsen ? Hoeveel Volt ?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


29 dec 2006 21:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
lindemans schreef:
TJJ911 schreef:
Je kunt de draadjes volgens mij (bij een SC) terug vinden onder het dekseltje bij de achterbankjes, daar kommen ze binnen vanuit de vesnellings bak. (waar je versnellings pook-koppeling zit)
Het juiste draadje kun je vast wel met een multimeter ( met freq.teller)
vinden en natuurlijk even kijken of het aan de specs van de autoradio voldoet!


Thanks da's een goeie, dan kan ik mn klokjes laten zitten.
Ik moet alleen even puzzelen wat voor signaal er vanaf komt.
Volgens mij zijn het pulsen van imbusbouten op de aandrijfas die langs een hall-sensor draaien. Andere berichten op pelicanparts beweren dat het een zgn reed-contact is, hierbij zou dan steeds een contact naar massa geschakeld worden. Maar volgens mij kan zo'n magneetschakelaar nooit zo snel schakelen (8x per wiel-omwenteling).

Iemand die het zeker weet ? Zijn het mooie pulsen ? Hoeveel Volt ?


Je conclusie is juist. Het is een Hall sensor. Ik heb geen idee wat de pulspiek is maar waarschijnlijk 5 of 12 volt.
Bij het aftappen moet je tevens rekening houden dat je de sensor niet te zwaar gaat belasten of door slechte bekabeling een extra stoorpulsen genereerd.
Met een scoop kun je het zo nameten. Als je meer info of hulp wilt hebben moet je maar even een pb'je sturen.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


29 dec 2006 23:16
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.