Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 dec 2024 6:44



Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ] 
Gesloten 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vlijmen
Bericht Gesloten
..........


Laatst bijgewerkt door Jos911 op 27 maart 2012 8:10, in totaal 1 keer bewerkt.



03 jan 2007 13:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Silikonenspray?


03 jan 2007 14:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
volgens mij kan er gesteld worden aan het raam frame van de deur waardoor als deze tever naar buiten staat dat gecorriceerd kan worden,


robert
_________________________________________
remmen is angst


03 jan 2007 14:28
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
rob964.c4 schreef:
Volgens mij kan er gesteld worden aan het raam frame van de deur.


Klopt, via de rond rubbers in het portier, met imbus sleutel.


03 jan 2007 15:06
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
jos 911, gebruik eens de zoekfunctie, is al eerder langsgekomen.
uit mijn hoofd stonden daar bruikbare tips bij, ikzelf had er ook last van en heb de voorstijl wat beter (lees: naar binnen) afgesteld, WD 40 op de rubbers gedaan en het nest was uitgevlogen :!: :wink:
succes
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


03 jan 2007 16:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
911 Carrera S
Bericht 
Als de rubbers nog goed zijn ... wss de (ramen in de) deuren iets meer voorspanning geven :idea:

Hiervoor moet je wel even je deurpanelen eruit schroeven ... een van de stel-bouten zit in het portier :twisted:

.... de andere boutjes kan je benaderen door de rubber/kunstof doppen uit de zijkant(en) van het portier te nemen ...


03 jan 2007 16:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
klopt 1 stelbout zie je zitten als in het gat van de speaker kijkt.onder aan de stijl.ik heb zelf pas twee nieuwe beugels in de deur gezet deze waren afgebroken de kans dat dit bij jou ook zo is is groot.meestal de bestuurders kant..

gr anton964


03 jan 2007 16:35
Profiel
Bericht 
Olaf schreef:
een van de stel-bouten zit in het portier :twisted:

.... de andere boutjes kan je benaderen door de rubber/kunstof doppen uit de zijkant(en) van het portier te nemen ...


Als ik antwoord geef ga ik er van uit dat iemand verstand heeft van Porsche en niet tot in het laatste detail moet treden. :twisted:


03 jan 2007 19:56
Bericht 
Hebben jullie ook tips voor de voorruit?
Ik heb er al 3 jaar niet in gereden, maar ik kan me herinneren dat het erg nat werd en het plateau bij rem/koppeling/gas nu erg verroest is.
Ik heb raamkit tussen de rubbers gespoten, maar ik ben bang dat het bekende roestduiveltje ergens de oorzaak is bij de steilen ofzo.


03 jan 2007 20:26
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
marcelSC schreef:
...het plateau bij rem/koppeling/gas nu erg verroest is.


Dat is toch een houten plaat :scratch: :wink:
_________________________________________
NPC 0577


03 jan 2007 20:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
marcelSC schreef:
Hebben jullie ook tips voor de voorruit?
Ik heb er al 3 jaar niet in gereden, maar ik kan me herinneren dat het erg nat werd en het plateau bij rem/koppeling/gas nu erg verroest is.
Ik heb raamkit tussen de rubbers gespoten, maar ik ben bang dat het bekende roestduiveltje ergens de oorzaak is bij de steilen ofzo.



weet je zeker dat het bij de raam rubbers naar binnen komt,
kan ook de afwatering van het schuifdak zijn.
of bv het waterscherm achter de deur bekleding wat niet goed zit of stuk is.

Beter geen kit onder het raam rubber, misschien is een nieuw rubber een idee kan je meteen kijken of er niet teveel roest of vuil onder zit.


robert
_________________________________________
remmen is angst


03 jan 2007 20:48
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Kijk eens bij het draadje overige techniek onder RUBBERS!!!!!!!


03 jan 2007 21:09
Bericht 
Double G schreef:
marcelSC schreef:
...het plateau bij rem/koppeling/gas nu erg verroest is.


Dat is toch een houten plaat :scratch: :wink:

ja maar daarachter natuurlijk, die houten plaat is de bout ook van afgebroken door de roest :evil:
Ik heb wel eens wat druppels gezien uit de rechter beneden hoek van het raamrubber en na een maandje buiten :oops: waren de matten doorweekt, sindsdien lekker warm binnenspands.
Ik ga maar eens een 'what to do' waslijst maken :cry:


03 jan 2007 21:42
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
marcelSC schreef:
Hebben jullie ook tips voor de voorruit?
Ik heb er al 3 jaar niet in gereden, maar ik kan me herinneren dat het erg nat werd en het plateau bij rem/koppeling/gas nu erg verroest is.
Ik heb raamkit tussen de rubbers gespoten, maar ik ben bang dat het bekende roestduiveltje ergens de oorzaak is bij de steilen ofzo.


Kan ook zijn dat de slang van je (hoeheetdatdingnuookalweer :roll: ) kachelbak?? (achter dat roosterje tussen je voorruit en de kofferklep) los zit of verstopt zit. Die hoort door de bodem onder de wagen uit te komen. Ook al eens mee gemaakt.
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


03 jan 2007 23:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.0SC coupe 1979
Landsmeer
Bericht 
He marcelsc,
De raamrubbers (voor, achter en zij achter) moeten volgens mij wel gekit worden maar dan wel met een speciale kit geschikt voor ramen met rubbers (dus niet gelijmde ramen). Dit is een speciale kit die zacht blijft,
ik gebruik zelf altijd die van 3M (het excacte nummer weet ik niet) deze bevalt mij het beste (vergeleken met diverse andere merken), kun je bij de automaterialen handel gewoon kopen.
Als je je ramen er niet uit wilt halen dan volkitten van buiten af tussen de carroserie en het rubber maar ook tussen het raam en het rubber.
Overtollige kit kun je gewoon wegpoetsen met terpentiene.
Ik hoop dat dit helpt tegen je lekkage.


03 jan 2007 23:48
Profiel
Bericht 
TJJ911 schreef:
De raamrubbers (voor, achter en zij achter) moeten volgens mij wel gekit worden maar dan wel met een speciale kit geschikt voor ramen met rubbers (dus niet gelijmde ramen). Dit is een speciale kit die zacht blijft.


Heb zelf twee oudere P's en bij eentje ging hij lekken, nieuw rubber besteld en de ruit er opnieuw ingetrokken, (lekkage weg) lekker soepele rubber.
Vergeet niet dat bij oudere auto's de rubbers verduren en verharden.
Afkitten is zo'n zooi. :cry:


03 jan 2007 23:54
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Vlijmen
Bericht 
Om even terug te komen op mijn oorspronkelijke vraag: ik heb de raamlijsten met de inbus bouten (2 voor, 2 achter) strakker naar binnen gesteld. Daarmee is het doorsijpelen van rijwind gepromoveerd naar 220+, een flinke verbetering maar nog steeds hinderlijk... :wink: Kwestie van fijnslijperij dus, en ik zal ook een beetje vet of wd40 proberen. Bedankt voor de tips!


07 jan 2007 18:56
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 17 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.