Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Hé Jeroen ..... op deze site de weg kwijt
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 jan 2004 21:30 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 jan 2004 22:34 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Oh... crap
zit weer veel te veel tegelijk te surfen
Zal ut wel effe fixen...
gr.
Jeroen
|
11 jan 2004 22:48 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Na de Litronic's .... krijgen we nu de DI-tronics ...
Heb vandaag (lees vannacht) al heel even de 1ste schakeling op de 964 gezet ... heel voorlopig ... met krokodillebek-klemmetjes ... heel prutserig, enkel aan de linkerkant ... Maaaarrrrrr ... het ziet er veelbelovend uit Duidelijk merkbaar verschil ... Was echt een stuk feller. Zeker met de 100 watt'ers erin die nu volle kracht staan te glanzen...
Dirkie
|
12 jan 2004 7:41 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
dit weekend gaat de handel erin ... ben benieuwd
8 februari kunnen jullie dus zelf oordelen ...
dirkie
|
14 jan 2004 17:49 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
24 jan 2004 15:03 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Eric ...
Moest nou mijn lieftallig vrouwtje het niet in haar hoofdje hebbe gehaald om nog een hele groentehal uit de grond te stampen met alle mogelijke bijbehorende toestanden ... dan zat dat ding er al lang in hoor ...
Forgive me ...
Hoop echt er morgen eens aan toe te komen ...
|
24 jan 2004 15:07 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Jaja ... ver weg maar niet vergeten ...
Bij dageraad beginnen we er weer aan ...
to be continued ...
Nog even updaten ...
2 relais gemonteerd en gesoldeerd in kastje klaar voor inbouw
Het schema ...
De benodigdheden ...
Kan iedereen met intresse weer meevolgen ...
Dirk
|
04 aug 2004 4:31 |
|
|
Hans 3.2
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)Oegstgeest
|
succes
Dirk,
succes ziet er goed uit: goede voorbereiding is halve werk...
Ik blijf volgen.. (hebbienogtijdvoor eenspoilertjemaken? haha)
Hans 3.2
_________________________________________ luchtgekoeld is gewoon lekkerderderderder
|
04 aug 2004 16:42 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
04 aug 2004 17:25 |
|
|
Hans 3.2
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)Oegstgeest
|
en gewoon doen?
Dirk en andere minder technisch begaafden,
Hoe slecht is de originle bedrading van Professor Porsche als je gewoon gelijk de 100 watt er doet zonder relais? Ik heb Dirk zijn verhaal aandachtig gevolg, maar volgens mij past Dirk de relais toe om minder spanningsverlies te hbben, niet om de originele bedrading te ontzien?
Moet ik toch die koplampjes er maar eens uithalen.... never ending story... dat sleutelen, gelukkig!
Dirk succes
Alles andere: copy past is ook heel goed toch? haha
hans 3.2
_________________________________________ luchtgekoeld is gewoon lekkerderderderder
|
16 aug 2004 9:37 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Wat mij opviel toen mijn accu aan de mindere kant was, was de felheid waarmee het lampje in de kofferruimte voorin brandt. Als de accu VOL is (lees: 14 Volt ofzo), dan is ie echt fel en bijna wit... Toen de accu minder was (lees: rond de 12 Volt), dan is ie echt bijna tegen het gele aan, zeker minder fel...
Nu, als dat al opgaat bij zo'n klein lampje, kan ik me voorstellen dat het bij de koplampen helemaal opgaat en dat daar dus spanningsverlies wel boeiend kan zijn! Toch es naar kijken, die relaisschakeling
|
16 aug 2004 10:25 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Re: en gewoon doen?
Hans, De originele bedrading is zoooo slecht dat ze amper de 55 watters aankan Pleur je der gelijk 100 watters in en je wil je grootlicht ontsteken zie je haast geen verschil met het normale dimlicht. Bedenk dat de stroomtoevoer naar de lampjes een ellenlange weg moet afleggen (batterij, zekeringkast,schakelaar, enz...) voor het de eigenlijke lampjes kan voorzien. En dit alles door een veeeeel te dun kabeltje ... Do i need to say more ... Je houd dus heel wat minder over aan het lampje dan het zou mutte ... Dirk hans 3.2[/quote]
|
16 aug 2004 10:28 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Klopt helemaal Pascal
Heb de test gedaan aan een zogenaamde "zware omvormer" (regelbaar)die vlot 40 Amps aankan op 13.8 Volt (de juiste boordspanning) ...
Mijn batterij (nieuw) geeft netjes 13.8 Volt ... en aan de lampjes had ik 12 en wat over ...
Heb ik die lampjes eens aan die omvormer gehangen en laten branden op 12volt en op 13.8 volt ....
Je gelooft je ogen niet ....
Dirk
|
16 aug 2004 10:32 |
|
|
Hans 3.2
911 Carrera 3.2 1987 (964 look)Oegstgeest
|
oefenen
Dirk,
Als je eerst op een auto wil oefenen voor dat verlichtingsproject... ik woon in rotterdam
Geintje
Weer een projectje op mijn verlanglijstje... na:
- zoemertje in contactslot maken (als dat er zit) bij ee n3.2
- autogordel verklikker maken (is niet aangesloten en brandt dus altijd)
- handrem / remvloeistof lampje maken (brandt altijd... irritant)
- brakesensors maken... (heb ze gekocht bij Renntech, nu nog bedrading aanleggen)
- passagiersstoel electrische systeem laten functioneren....
- centrale vergrendeling ook met sleutel laten werken, niet alleen met alarmsleutel
- en nnog veel meer.........................................
Hans 3.2
_________________________________________ luchtgekoeld is gewoon lekkerderderderder
|
16 aug 2004 10:47 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Re: oefenen
Behoorlijk nogwat kluswerk zo te zien ...
Mijn lijsje wil je nie weten ...
Dirk
|
16 aug 2004 10:49 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: en gewoon doen?
Bedenk dan even dat de stroom die naar je koplampen loopt gewoon door dat jippie schakelaartje aan je stuurkolom gaat
Zet er 100 watters in en de kans is groot dat de boel daar uit fikt
gr.
Jeroen
een andere minder technisch begaafde
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
17 aug 2004 0:54 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Re: en gewoon doen?
uitfikken niet onmiddellijk ... maar een knip met je grootlicht (als je dimlichten branden) heeft onmiddellijk een kapoetsje zekering als gevolg
Dus met de originele bedrading ... NIET DOEN ... ik kan het weten ...want bij mij zitte ze erin ...
Dirk
|
17 aug 2004 7:46 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Lichtopbrengst van een lamp loopt kwadratisch op/af met de spanning (voltage).
Als je 10% spanning verliest in je oude bedrading (bv 1.2 V van de 12V) hou je kwa spanning dus 90% over (10.8 V), echter de lichtopbrengst van je lampen wordt dan 90% x 90% = ca. 80%.
Bij 10% spanningsverlies ben je dus ca 20% licht kwijt.
Valt me eigenlijk tegen dat het elektrisch zo zit bij Prof.Dr.Ir. Porsche...
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
26 aug 2004 1:36 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Daar gaat het idd helemaal om ...
|
26 aug 2004 6:09 |
|
|