Auteur |
Bericht |
erwin996
M140i
|
Re: spuitwerk, wat kost het?
Als je de hele auto laat spuiten wordt de laklaag nooit meer zo sterk als de fabriekslak. Bij het spuiten in de fabriek wordt met procedures gewerkt die een achterafspuiter nooit zal gebruiken Je kunt maar beter goed voor je fabriekslak zorgen en deze bij voorkeur nooit overspuiten
|
18 feb 2007 14:59 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
hallo piet
dat is zeker waar wat je zegt.maar tegelijk ook onzin.niets is voor altijd en tussen de voorschermen kan je niet poetsen.
mijn porsche staat nu ook bij de spuiter helemaal gestript.
tussen de schermen zat toch roest.mijn wagen word bijna nooit nat en staat altijd in een garage waar zelfs vloerverwarming inzit.
ik poets de wagen bijna eleke week.en toch roest.
dan kan je twee dingen doen de wagen weg laten rotten want dan hou je lekker je originele lak van porsche(die helemaal niet van porsche is maar daar alleen x 10 met de prijs van maakt)of de auto weer nettjes laten maken.dat deze laag minder is als uit de fabriek zou ik niet weten en dat weet ook niemand dat is gissen.de basis lak de metalic is op water basis.
de waterbasis gebruiken ze bij porsche ook.ook in 1990 al ja.denk dus niet dat hier de ouderwetselak op zit.
ook nu word mijn porsche op basis van acryl gespoten.de basis lak dan.
de blanke lak is de oude 2k lak.deze word bij een bepaalde warmte gedroogd.ik dacht 60 graden.maar weet dit niet zeker.
verder kan het ook nog zijn dat je lak er stakker op komt als uit de fabriek.
dit zal bij porsche niet zo zijn maar kijk maar eens naar een opel of een vw.ziet er nieuw niet uit.sinaasappelhuidje.
ik heb ook mijn nieuwe opel astra g helemaal laten overspuiten toen hij van de tuner terug kwam en dit zag er 10 keer beter uit als origineel.
gr anton964
|
18 feb 2007 15:15 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Weet je hoe geluidsdempend je helm is
|
18 feb 2007 15:34 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Zolang iedereen mooi op het verharde deel blijft rijden is de kans idd erg klein.
Tot er eentje uit de bocht gegaan is , en de hele weg vol met steentjes ligt die dan door je voorganger als hagel op je afgevuurd worden
En geloofme , dat gebeurd naarmate de dag verloopt meer en meer.
En liever zo'n steenslagding die ik naderhand in 1-2-3kan verwijderen dan die Duck Tape helden die hun hele voorkant (bumpers , lampen , spiegels) afkleven. Net of de P met plakband moet samen gehouden worden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
18 feb 2007 15:41 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
of je laat je auto met folie beplakken.kijk maar eens hier
www.protectsystems.nl
gr anton964
|
18 feb 2007 15:47 |
|
|
erwin996
M140i
|
Ik zeg ook niet dat je een motorkap met steenslag niet zou moeten spuiten, dat heb ik zelf namelijk ook gedaan Ik zeg alleen dat fabriekslak vaak sterker zal zijn dan lak die nadien gespoten wordt. Het spuitprocede in de fabriek zorgt ervoor dat de lak harder wordt / kwalitatief beter. Het betreft o.a. de temperatuur waarmee de lak gedroogd wordt. Die is veel hoger van fabriekswege Mijn opmerking was ook geen reactie op het idee om de kop te laten spuiten (dat heb ik zelf ook gedaan), maar wel op het idee om je hele auto te laten overspuiten. Dat kun je beter, voor zover mogelijk, niet doen dan wel doen
|
18 feb 2007 19:58 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Dat hangt helemaal af van het procede dat je volgt. In de fabriek word de carosserie gespoten zonder dat er nog iets anders aan hangt. De droogtemperatuur kan dan hoger zijn dan dat je een auto met allerlei gemonteerde accesoires in de droogcabine zet.
Het is inderdaad zo dat als je de zelfde hardheid van de lak als af fabriek wilt hebben het alleen maar kan als je de auto volledig stript en dan laat spuiten.
Dat overspuiten per definitie een slechtere laklaag oplevert dat valt nog te bezien. (mijn overbuurman, gerenomeerd autospuiter, heeft daar een andere visie op ) Materialen zijn tegenwoordig wel een stuk hoogwaardiger dan enkele jaren terug.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
18 feb 2007 23:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb er inhoudelijk geen verstand van, maar dat was ook mijn idee. Autolakken en spuitmethodes zullen anno 2007 toch ook wel ontwikkeld en verbeterd zijn in vergelijking tot 1990?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 feb 2007 23:32 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
neus boxster : € 400,=
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
19 feb 2007 7:37 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
De hele neus
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 feb 2007 12:06 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
alleen de neus, niet de koffer deksel.
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
19 feb 2007 13:45 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dus enkel de voorbumper.
Ik neem aan als het kofferdeksel niet gespoten wordt de gardebous ook niet gespoten worden.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 feb 2007 13:48 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
gardebous -----> spatborden
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
19 feb 2007 13:53 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 feb 2007 13:56 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
nou de neus spuiten voor €400.het zou wel kunnen maar dan word er nix gedemonteerd.afplakken en spuiten.en dan is je boxter gelijk weer een beetje in waarde gedaald.
anton964
|
19 feb 2007 14:00 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
neus (voor bumper) is eraf geweest....daarom problemen met alarm sensor.
( zonder btw...)
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
19 feb 2007 17:42 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
hij is strak en mooi, zoals IK het graag wil.
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
19 feb 2007 17:46 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Dus je weet waar het aan ligt
|
19 feb 2007 18:03 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
yep Ol,
ben vandaag bij de alarm specialist geweest, zoals je zei, koffer deksel schakelaar zat los.
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
19 feb 2007 18:52 |
|
|
cabrio wim
|
Inderdaad.....als de bumpers eraf geweest zijn D.D., zijn de sensoren inderdaad niet meer zo gevoelig.....
|
19 feb 2007 19:21 |
|
|
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
echt ALLES heeft hier een dubbele bodem....
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
19 feb 2007 19:38 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 feb 2007 20:11 |
|
|