Auteur |
Bericht |
cqb241
911 carrera 4, 944, Audi S4winsum
|
Banden onder een carrera 4 uit '91
Ik heb een carrera 4 uit '91 en ben toe aan nieuwe banden. Heb er nu Toyo Proxes T1R eronder zitten maar vind de wang wat te soepel van de band waardoor je een zweverig gevoel krijgt als je hem een bocht in gooit. Wat kan ik er beter onder doen zodat ie weer strak is... Ik had er eerst dunlop onder maar vond ze wat lawaaierig.
_________________________________________ Porsche carrera 4.
|
26 feb 2007 20:35 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Re: Banden onder een carrera 4 uit '91
De zoekfunctie gebruiken
|
26 feb 2007 20:41 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Banden onder een carrera 4 uit '91
Bridgestone S-02A. Speciaal voor 4wd porsches ontwikkeld.
|
26 feb 2007 20:42 |
|
|
chris.71
Limburg
|
Kan Devils son alleen maar bevestigen, heb zelf onder de 964 C4 van 92 ook de S02A liggen en ben zeer tevreden.
PS let op geen S02 nemen, spreek uit ervaring! gebruik maar es de zoekfunctie.
|
27 feb 2007 12:22 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ach, er zijn net zoveel subjectieve meningen als er objectief geschikte banden zijn. Laat ik dan maar wat evenwicht brengen in dit topic.
Ik ben al meer dan 40.000km tevreden met Conti SportContact als zomerband voor sportief gebruik op de openbare weg onder "alle" omstandigheden. Anderen, vooral degenen die pretenderen geweldige coureurs te zijn , vinden deze band weer niks.
Zoals Olaf ook al schreef: gebruik even de zoekfunctie o.a.
All round band voor 964
Bridgestone banden voor 964
O ja, ik zou ook zeker voor een band met N-codering gaan
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 feb 2007 12:48 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Wat een gehannes... De Conti is een wat meer allround band, met een redelijk breed grijs gebied. De SC2 hoort zonder meer tot de betere keuzes, maar om iemand met een andere voorkeur weg te zetten als "heeft er geen verstand van" is m.i. een beetje aanmatigend.
Dan word je met de S-02A op je wenken bediend. Die is er alleen met N-codering.
|
27 feb 2007 15:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Ik noemde met opzet geen namen , maar "Wie de schoen past ....."
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 feb 2007 15:37 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Aangezien ik de SC2 nooit een slechte band heb genoemd voelde ik mij niet rechtstreeks aangesproken. Ik vind het alleen een beetje vreemd dat jij jouw voorkeur kracht moet bijzetten door het verhaaltje "pretenderen geweldige coureurs te zijn".
Onze mening over de SC2 lijkt mij op één lijn te liggen (allround vs voor alle omstandigheden).
Het grote voordeel van de S-02A is dat deze daadwerkelijk voor 4wd porsches is ontwikkeld. Dat was voor mij de reden om met name deze band voor te stellen (en ik gebruik deze band zelf naar tevredenheid).
|
27 feb 2007 15:50 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Het heeft geen betrekking op wat jij eerder over de Conti hebt geschreven inderdaad. De schoen past jou dus niet. Who's next?
Zoals geschreven was mijn bijdrage met name bedoeld om evenwicht te brengen in dit topic tot nu toe m.b.v. mijn echte mening over de Conti's. De volgende keer zou ik overigens best wel eens Bridgestone kunnen kiezen, maar dus niet omdat de Conti's niet bevallen.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 feb 2007 17:27 |
|
|
Der Ferry
Beveren Belgie
|
Ik zie op de foto in je album dat je 964 op 16" cup 1 velgen staat ,
het is misschien het juiste moment om naar 17" over te gaan
Wil je niet op kosten jagen , maar 17" cupvelgen zijn een stuk mooier
_________________________________________ Boys will be boys ...only the toys get bigger !
|
27 feb 2007 18:09 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Toyo is toch ook wel een goede band. Je schrijft dat de auto zweverig is, heb je wel eens naar de rubbers van je draagarmen gekeken (vooraan) dat kan ook goed de oorzaak zijn.
|
04 maart 2007 23:20 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Eerder o.a. over Toyo.
De F1s is echter helaas niet meer leverbaar
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 maart 2007 10:01 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
bv en uitwegen en schokbrekers vervangen, al het de originele zijn mag dat ook wel eens.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
06 maart 2007 0:55 |
|
|