Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 dec 2024 10:07



Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Accu 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
lelystad
Bericht 
WdePundert schreef:
Ik neem aan dat dat ervoor dient dat overgelopen accuvloeistof wegkan.


Klopt,op de accu hoort een koppelingetje te zitten waaraan dat slangetje bevestigd moet worden
_________________________________________
zet je mond niet in de derde versnelling indien je hersens nog in de tweede staan


29 dec 2006 18:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Dat koppelingetje heb ik niet gezien. Ik zal morgen eens beter kijken. Thx.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


29 dec 2006 18:17
Profiel WWW
Bericht 
EriC4C schreef:
Gebruik mijn Optimate [output 0,6A bij 12V] al jaren probleemloos voor de 911. :D

Hier ook de Optimate, had ik nog van de motoren, en werkt super op mijn nog 1e Varta 88Ah.
In de modelbouw wereld rouleren heel vernuftige laders waarop je werkelijk alles kan instellen en aflezen, lijkt me ook wel handig om erbij te hebben om alle accu's in conditie te houden.


02 jan 2007 11:16
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
EriC4C schreef:
maurice schreef:
Als de lader voldoende stroom kan leveren wel. Voor dit soort accus heb je een druppellader nodig die ongeveer maximaal 1,5A af kan staan bij 12V

Gebruik mijn Optimate [output 0,6A bij 12V] al jaren probleemloos voor de 911. :D


Normaal gesproken gaat dat ook prima hoor. Als het alleen is om de accu op peil te houden is dat een prima lader. Alleen als je een accu hebt die flink is leeg getrokken is een iets zwaardere lader zoals ik meldde wel in het voordeel.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


03 jan 2007 11:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Vandaag hier ook het probleem dat de auto niet wilde starten. Gisteren nog gereden en geen probleem. Vandaag bezig geweest in de garage en een 2 a 3 uur de radio/versterker aan. Auto staat altijd op de druppellader. Hoe kom ik erachter of het de accu is of dat bijv. de dynamo niet goed is?


06 jan 2007 16:48
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Als het een accu met een kijkvenster is en je ziet alleen maar zwart dan is het i.i.g. de accu.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


06 jan 2007 16:52
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Nee, zit er niet op.


06 jan 2007 17:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een (goede) druppellader moet toch ook een lege accu weer op kunnen laden lijkt me. Nu aan de lader, morgen proberen te starten. Als dat niet lukt moet het imho de accu zijn.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


06 jan 2007 17:05
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Heb de accu een paar uurtjes opgeladen en de auto start weer. De accu laadt dus nog wel op maar de staat van de accu is nu onduidelijk. Als ik de wagen ergens een paar dagen neer zet zonder druppellader krijg ik 'm waarschijnlijk niet gestart ;-(


06 jan 2007 17:25
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Exact mijn probleem, al startte de P. na een week nog wel, maar niet na nog langer. Vervangen dus!
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


06 jan 2007 17:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 2S
Bericht accu
Na twee maal de hulpauto nodig gehad te hebben om de P. te starten sinds kort druppellader op de accu gezet (P. staat keurig in de garage). Accu was weer opgeladen na een ritje van 45min. Weggezet, druppellader eraan en vanochtend weer even geprobeerd: helaas, er is nog stroom maar niet genoeg om de motor aan te krijgen.

Conclusie?
- druppellader niet ok? tis een simpel model ook geschikt voor motoren, 12V direct vanuit stopcontact op de accu
- accu niet meer te herstellen?

Kan het dus zijn dat een accu ondanks de druppellader leeg loopt?


06 jan 2007 18:30
Profiel
Bericht 
Yep, dan heeft hij intern sluiting en ontlaad zijn eigen.


06 jan 2007 18:54
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Een accu ontlaad zichzelf altijd maar dat is gering. Er is immers geen interne stroomkring. Wel heeft een oudere accu gewoon minder capaciteit. Dus ipv bijvoorbeeld 80 Ah heb je na 5 jaar nog maar 60 Ah beschikbaar. Dat komt omdat zich aanslag op de accuplaten vormt.

Als een accu interne sluiting heeft kun je dit heel snel meten.
Elke cel in de accu levert 2 volt. Er zijn 6 cellen dus 12 volt totaal.
Als er een cel defect is, wat vaak bij een 'overleden' accu het geval is, dan meet je nog maar 10 volt.

Gewoon even de multimeter op de accu zetten dus. Een gezonde accu zit meestal zo rond de 12,6 volt.
Ligt de waarde rond de 10 volt dan weet je wat er aan de hand is. :idea:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


06 jan 2007 19:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Ik heb een druppellader met "sigaretten-" aansluiting. Die zit soms niet helemaal goed erin waardoor er geen contact wordt gemaakt.

Daar kom je dan pas achter als de accu leeg is. lees:gaat het alarm piepen.

Oplossing een LED tussen de draden van d elader gesoldeerd.

Eerst de stekkerr in de sigaretten plug, dan gaat de LED branden en daarna de lader in het contact. (kleine 0,5 Amp).

De lader zit weer op een klok 4 dagen per week 12 uurtjes en de hele boel blijft optimaal voor de volgende rit.

Moet er overigens ook bij zeggen dat de accu niet best is, maar de P staat zo vaak stil dat ook een nieuwe accu daar geen goede investering is.


07 jan 2007 10:59
Profiel WWW
Bericht 
Rene914 schreef:
Moet er overigens ook bij zeggen dat de accu niet best is, maar de P staat zo vaak stil dat ook een nieuwe accu daar geen goede investering is.


Hoezo geen goede investering :( :( lekker blijven aan rommelen dat is pas goede investering, en voor die paar tientjes, maar oke, ieder zijn meug.


07 jan 2007 11:20
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Heb je gelijk in, maar ik blijf het lastig vinden. Accu die niet of weinig gebruikt wordt raakt snel defect/ontladen.
En als het nu 1 accu was, maar ook boot 914 hebben er een zo koop je er elk jaar wel min 1 die je vervolgens amper gebruikt.
Met druppellader kan ik nu gewoon de P pakken zonder mij vooraf zorgen te hoeven maken of ie wel starten wil.


07 jan 2007 12:18
Profiel WWW
Bericht 
Rene914 schreef:
Heb je gelijk in, maar ik blijf het lastig vinden. Accu die niet of weinig gebruikt wordt raakt snel defect/ontladen.


Kijk, daar ging dit draadje nu over. Het klinkt misschien ongeloofwaardig,
maar ik heb altijd een zwaardere accu (lees max wat toegestaan is) en als ik een van mijn P's voor langere tijd wegzet 3 a 4 mnd, koppel ik de accu los en geen druppellader. Ga ik hem dan halen, klem erop en starten.
Dit doe ik nu al voor het 6de jaar en nog steeds geen problemen, heb meerdere old-timers en heb in de laatse 4,5 jaar nog maar een accu moeten kopen.
Ik zelf heb m'n bedenkingen bij druppelladers, vind het maar lapmiddeltje :wink:


07 jan 2007 12:45
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Rene914 schreef:
Ik heb een druppellader met "sigaretten-" aansluiting. Die zit soms niet helemaal goed erin waardoor er geen contact wordt gemaakt.

Daar kom je dan pas achter als de accu leeg is. lees:gaat het alarm piepen.

Oplossing een LED tussen de draden van d elader gesoldeerd.

Eerst de stekkerr in de sigaretten plug, dan gaat de LED branden en daarna de lader in het contact. (kleine 0,5 Amp).

De lader zit weer op een klok 4 dagen per week 12 uurtjes en de hele boel blijft optimaal voor de volgende rit.

Moet er overigens ook bij zeggen dat de accu niet best is, maar de P staat zo vaak stil dat ook een nieuwe accu daar geen goede investering is.


Die LED brandt zodra de druppellader stroom geeft maar niet of er ook echt stroom via de sigarettenplug de wagen ingaat. M.a.w. je weet nog niet of er wel echt bijgeladen wordt.

Heeft iemand een adresje om in de buurt van Rotterdam een Bosch Silver te halen?


07 jan 2007 13:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Fijneman in Dordrecht.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


07 jan 2007 13:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Niederlande
Bericht 
Hoe kleiner de accu kan zijn hoe beter natuurlijk. Het enige wat hij moet doen is de motor starten en enige verbruikers van stroom voorzien als de dynamo niet draait. Als de motor loopt word het een verbruiker en is het eigenlijk nutteloos gewicht. Met een zware stereo installatie kan een accu misschien als buffer werken/helpen indien nodig. Maar verder zie ik alleen maar nadelen aan een grotere accu. Voor langdurig parkeren raad Porsche tegenwoordig zelf de druppellader aan (voorheen werd geadviseerd de accu uit de wagen te halen). Ook de nieuwe wagens kunnen met een paar weken al leeg staan.

Een greep uit het originele assortiment (daar word ik persoonlijk toch altijd wel erg vrolijk van als ik die in een Porsche zie staan):

999 611 036 20 - 36Ah €98.00 ex.(964 RS)
999 611 051 20 - 51Ah €119.50 ex.
999 611 065 20 - 65Ah €111.50 ex.(944/968, dit is een lagere accu)
999 611 070 20 - 70Ah €119.50 ex.
999 611 088 20 - 88Ah €209.40 ex.

Deze accus worden gemaakt door Moll (voor Porsche).


Groet,

Brian

www.karrera.net


07 jan 2007 16:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
porscheware schreef:

Die LED brandt zodra de druppellader stroom geeft maar niet of er ook echt stroom via de sigarettenplug de wagen ingaat. M.a.w. je weet nog niet of er wel echt bijgeladen wordt.



Ja en neen, eerst aansluiten, dan pas de druppellader aanzetten.


07 jan 2007 16:43
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Rene914 schreef:
porscheware schreef:
Die LED brandt zodra de druppellader stroom geeft maar niet of er ook echt stroom via de sigarettenplug de wagen ingaat. M.a.w. je weet nog niet of er wel echt bijgeladen wordt.

Ja en neen, eerst aansluiten, dan pas de druppellader aanzetten.

NEEN: de originele P. druppellader geeft feilloos aan of er geladen wordt - ALTIJD na het aansluiten, in welke volgorde dit ook wordt gedaan :idea: - en vervolgens geeft de LED aan wanneer er wel of niet wordt geladen, maw of de accu hartstikke vol is of niet :idea: :P
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


07 jan 2007 22:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 964 C2 Zwart/Zwart, California T5, Kever 1303 Karmann Cabrio
Rotterdam
Bericht 
Heb je dan een andere drupellader of zo? Ik gebruik een originele Porsche druppellader met 1 lampje op de lader zelf. Geeft dit lampje dan ook aan of er bijgelqaden wordt?


07 jan 2007 22:16
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
porscheware schreef:
Heb je dan een andere drupellader of zo? Ik gebruik een originele Porsche druppellader met 1 lampje op de lader zelf. Geeft dit lampje dan ook aan of er bijgelqaden wordt?

YES :!: :lol:
Je zult na een dag, of 2, of 3, afhankelijk van hoe 'niet vol ' de accu is :P , zien dat het lampje uit gaat :idea:

En mocht dit niet gebeuren dan is OF de accu overleden OF er is een verbruiker aangesloten die te veel verbruikt.
De DRUPPEL-lader kan dan het te snelle ontladen - door inwendige kortsluiting van de accu of overmatig gebruik van bijv. aftermarket alarm - niet compenseren.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


07 jan 2007 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 cabrio 3.2 Cayenne S
Helmond
Bericht 
Citaat:
Kijk, daar ging dit draadje nu over. Het klinkt misschien ongeloofwaardig,
maar ik heb altijd een zwaardere accu (lees max wat toegestaan is) en als ik een van mijn P's voor langere tijd wegzet 3 a 4 mnd, koppel ik de accu los en geen druppellader. Ga ik hem dan halen, klem erop en starten.
Dit doe ik nu al voor het 6de jaar en nog steeds geen problemen, heb meerdere old-timers en heb in de laatse 4,5 jaar nog maar een accu moeten kopen.
Ik zelf heb m'n bedenkingen bij druppelladers, vind het maar lapmiddeltje


Zelf heb ik de accu ook gewoon losgekoppeld. Op het moment dat je hem aankoppelt doet de startonderbreking het ook weer. Mijn inziens de eenvoudigste oplossing. Het staat zo vanaf november 06. 2 weken geleden weer aangesloten en gestart: geen enkel probleem!


09 maart 2007 13:59
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.