Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
964 cabriokap openen en sluiten met lopende motor
Onderstaande modificatie kwam ik tegen op het 964 forum van smartgroups. Hoewel het op mijn coupe niet werkt zijn er hier wellicht mensen die er wat aan hebben. Met deze aanpassing schijn je je cabriodak te kunnen openen en sluiten terwijl de motor loopt.
1. Find the top control module. On my 90-964 it was located under the driver side dash. Hidden behind another module. It is black plastic box with 4 big connectors and about 5 wires per connector.
2. Locate the 2 thin green with white stripe wires in one of the plugs located at one of the ends.
3. Leaving enough slack at both ends, cut these two wires ( green and white stripe) and connect the two car ends together so the loop continues ( this 2 wires are connected to the same terminal inside the plug creating a loop)
4. Connect one or both module ends ( the ends attached to the control module) of the green with white wires to ground.
That is all – This mod allows you to safely operate the top with the engine running when he car is completely stopped. It does not work with the car moving. The top red light in the instrument panel comes on until the top reaches the completely closed or completely oopen position. It is a little tricky getting to the module. The wires don’t have a lot of slack- The top can also be controlled by a wireless remote from an after market alarm. This is much more complicated and it involves wiring 3 relays .
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 aug 2004 6:40 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 cabriokap openen en sluiten met lopende motor
Vraag me af wat men 4Gb hier toen voor gerekend heeft lijkt me een klusje van een minuut of 10
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
25 aug 2004 8:40 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Das meestal met zo'n dingen ...
Heb er zo nog wel een stuk of wat in dezelfde categorie liggen
Manuele bediening oliekoeler ...
Spoiler continue bedienbaar vanop dash ...
etc etc
Dirk
|
25 aug 2004 12:42 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
...eeuuhh...maar die hebbie toch al??
|
25 aug 2004 12:44 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Probeer hem is naar beneden te halen als je van zegmaar 100 komt en je doet nog 60 ...
Dirk
|
25 aug 2004 12:45 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Heeft dat zin dan
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
25 aug 2004 12:48 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Volgens mij niet ... maar je hebt altijd van die gekken die zich bezig houden met zoiets uit te zitte zoeken ...
Zelfde verhaal met de oliekoeler ... als alles goed is zal ie zelf wel beslissen of hij op low of highspeed gaat draaien.
Dirk
|
25 aug 2004 13:07 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
Re: 964 cabriokap openen en sluiten met lopende motor
DAt heb ik een keer gedaan voor en klant van mij.
Het werkt inderdaaad goed.
En ja eigelijk is het een klusje van 10 min maar je kunt er moeilijk bij dus duurt het wat langer.
Maar het werkt goed het is zelfs mogelijk om het zo te krijgen als de auto rijd maar dat gaat een keer verkeerd natuurlijk.
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
30 aug 2004 22:04 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Re: 964 cabriokap openen en sluiten met lopende motor
|
31 aug 2004 7:57 |
|
|
Rene
911 3.2 cabrio TLomgeving eindhoven
|
Werkt dit alleen bij een 964 of ook bij een 3.2 cabrio ??
René
|
31 aug 2004 10:21 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik ga het voor mn 3.2 ook maar eens proberen; voordeel dat ik er in zie is dat je met draaiende motor voor t stoplicht of zo kun openen en sluiten.
Bedienen tijdens het rijden staat wellicht stoer, maar de tandwielkasten van de elektrische dakbediening staan als zwak punt bekend. Als het Alu huis scheurt heb je weer een kostbaar project aan je broek.
Iedere onnodige belasting op de kapconstrructie zou ik daarom ten zeerste uit de weg gaan.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
06 sep 2004 9:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tot je vergeet dat je keurig de tonneau eroverheen hebt gedaan
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
06 sep 2004 10:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Maakt de aanpassing inderdaad een stuk(je) minder bruikbaar ..... als je zo netjes bent . Voordeel is idd openen/sluiten tijdens bijvoorbeeld filerijden en minder belasting van de accu als je (thuis) vertrekt.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
06 sep 2004 11:19 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
Re: 964 cabriokap openen en sluiten met lopende motor
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
06 sep 2004 17:06 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: 964 cabriokap openen en sluiten met lopende motor
Waarschijnlijk je cabriodak, als je deze tijdens het rijden hebt geopend (of een poging hebt gedaan om het te sluiten)
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
06 sep 2004 17:11 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
Re: 964 cabriokap openen en sluiten met lopende motor
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
06 sep 2004 17:12 |
|
|