Auteur |
Bericht |
elfer964
964 C2 Cabrio 1991Heetveld
|
Relais of zekering cabriodak 964
Mijn dak vergrendelt en ontgrendelt niet meer; héél af en toe nog wel maar dat is sporadisch te noemen....
De zekering is goed (maakt ook goed contact) en de pootjes van het relais heb ik schoongemaakt maar nog steeds werkt het niet.
Relais stuk? of de schakelaar? Schakelaar lijkt me stug want hij gaat én niet meer op én niet meer dicht dus beide kanten van de schakelaar doen het niet.
Maar kan het nog iets anders zijn? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik hoor het graag!
_________________________________________ Groeten Edwin.
** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**
|
15 apr 2007 18:17 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Re: Relais of zekering cabriodak 964
Centrale Controle Unit - die o.a. aangeeft of de auto stil staat ...
|
15 apr 2007 20:15 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Als het stil is, hoor je dan motoren draaien?
Heb meegemaakt dat de (kunststof)tandwieltjes geheel versleten waren.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
15 apr 2007 20:17 |
|
|
elfer964
964 C2 Cabrio 1991Heetveld
|
Het zou idd de CCU kunnen zijn (waar vind ik die?).
@ Paul: ik neem aan dat je de motoren bedoelt van het vergrendel systeem; die hoor ik niet draaien maar dat is logisch want het ont- en vergrendelt niet. De motoren van het dak hoor je pas als hij ontgrendelt is.
_________________________________________ Groeten Edwin.
** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**
|
15 apr 2007 21:20 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Aluminium kastje - boven je linkerknie (achter het dashboard) als je in de P zit
|
16 apr 2007 6:03 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Laat ik nou precies hetzelfde hebben:
Bij mij wil de linkermotor van de ontgrendeling af en toe niet; ik vermoed dat het een relais in de CCU is want als ik bij het bedienen van het dak (druk op de knop) een harde trap op de vloer bij de bijrijder geef (daar zit de CCU...) dan doet hij het steeds wel.....dit weekeinde maar eens even gaan meten....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
17 apr 2007 0:02 |
|
|
elfer964
964 C2 Cabrio 1991Heetveld
|
Dit kan ik inderdaad ook weleens testen; weet je toevallig of er echt een relais in de CCU zit? Of moet gelijk de CCU vervangen worden?
_________________________________________ Groeten Edwin.
** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**
|
17 apr 2007 5:53 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
CCU zit (in 'n 964 )niet aan de kant van de bijrijder, maar onder het dashboard - ter hoogte van de linkerknie van de bestuurder ...
- naar mijn weten zitten er geen RELAIS in de CCU
|
17 apr 2007 7:04 |
|
|
elfer964
964 C2 Cabrio 1991Heetveld
|
In een CCU of iets dergelijks zit inderdaad bijna nooit een relais....maar goed, wie het weet mag het zeggen...
Morgen breng ik hem weg naar mijn garage; hoop dat hij het snel kan vinden anders moet ik er zelf zaterdag mee bezig.....geen tijd....
_________________________________________ Groeten Edwin.
** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**
|
17 apr 2007 19:33 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik heb de regelunit van mijn 3.2 uit nieuwsgierigheid wel eens open getrokken, als ik me goed herinner zitten daar 4 relais in.
Net als het DME relais kan zo'n ding na jaren door mechanische slijtage net even niet goed aantrekken als hij bekrachtigd wordt, en dan werkt het dus niet meer lekker betrouwbaar.
Het feit dat hij het met stampen op de vloer vervolgens wel doet wijst mi op een relais dat net even dat zetje nodig heeft.
De bediening van de kap gaat met electromotoren, het aan en afschakelen wordt gestuurd door mechanische schakelaartjes. Met kap dicht horen eerst de vergrendeling-motoren de voorkant los te gooien, 2 schakelaartje signaleren dat de voorrand van de kap loskomt van het raam-frame, dat is het signaal om de motoren aan te zetten die de kap naar achteren trekken enz. De makkelijkste manier om dat logisch aan elkaar te knopen is met een aantal relais, maar ik weet niet zeker of dat voor een 964 ook zo is.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
18 apr 2007 23:54 |
|
|
elfer964
964 C2 Cabrio 1991Heetveld
|
Daar lijkt het idd op; hij staat nu bij de garage en er wordt vandaag naar gekeken.
Ik zet hier wel een posting wat het precies is geweest (als ze het kunnen vinden) zodat een ieder hier iets aan heeft.....
_________________________________________ Groeten Edwin.
** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**
|
19 apr 2007 5:55 |
|
|
elfer964
964 C2 Cabrio 1991Heetveld
|
Kreeg gisteren een telefoontje van de garage: ze durven het niet aan....of beter gezegt: ze zouden teveel uren maken zodat het te duur uit zou vallen voor mij. Ik wilde nl gelijk de rechterkabel van het dak laten vervangen want die is stuk...
Weet iemand het adres of telefoonnmmer van die gasten in steenwijk? ik heb hier iets over gelezen maar kan de posting niet meer terug vinden....
_________________________________________ Groeten Edwin.
** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**
|
20 apr 2007 8:50 |
|
|
elfer964
964 C2 Cabrio 1991Heetveld
|
Ik heb net een afspraak gemaakt bij Renntech om het dak te laten nakijken; ik hoor hier zoveel positieve reactie`s dat ik het ook maar eens bij hun ga proberen.
_________________________________________ Groeten Edwin.
** Als achter vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen vliegen achterna.**
|
20 apr 2007 10:47 |
|
|