Auteur |
Bericht |
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Probleem met druk of turbulentie in een 993 coupé
Met dat prachtige weer de laatste dagen heb ik een paar keer met m'n dakje open gereden. Ik ervaar echter een zwaar turbulentie-probleem (of druk-probleem) bij lage snelheid.
Tussen 40 tot 70 per uur valt er met het dak open (en de ramen dicht) bijna niet te rijden. Het zijn geen "windstoten" maar de druk die ik op m'n oren krijg is enorm. Doe ik het dak iets minder open (pakweg 5 cm minder) of doe ik een raam wat open dan valt de hinder bijna volledig weg. De lip die, als het dak open gaat, vooraan omhoog komt werkt nochtans prima dus daar kan het niet aan liggen.
Ik wou eens vragen of er soms nog zijn die in hun 993 met open dak zo'n probleem hebben
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
17 apr 2007 19:57 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
17 apr 2007 20:28 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ik heb niet echt last van 'druk' op m'n oren, maar boven de 90 - 100 maakt het open dak me veel te veel lawaai, net als een open raam.
|
17 apr 2007 21:28 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Ik heb het net nagekeken. Als het dak open gaat komt dat kleine flapje NIET omhoog. Ik kan het wel manueel omhoog doen maar doe ik het dak terug dicht en open dan komt het flapje niet opnieuw omhoog. Lijkt precies een probleem met het veertje te zijn.
Zou idd wel eens aan zoiets "kleins" kunnen liggen. Om na te kijken dus...
Bedankt Paul !
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
17 apr 2007 21:40 |
|
|
mr.burns993
|
peter 993 schreef :
boven de 90 - 100 maakt het open dak me veel te veel lawaai.
de oplossing:
[b:hamlappen]als je dan je raam 2 cm open zet is het lawaai een stuk minder[/b:hamlappen]
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
Laatst bijgewerkt door mr.burns993 op 18 apr 2007 18:59, in totaal 1 keer bewerkt.
|
18 apr 2007 17:50 |
|
|
V-8
997 GT3RS, 964RS, 911R, 934 (project ?), 73RS (op zoek)Den Haag
|
je zult zien dat het lipje niet de oplossing is, het zal hoogstens de luchtcirculatie naar binnen toe beinvloeden. Een raam open (mogeljk ook de airco aan laten staan/harder) zetten is de enige manier
|
18 apr 2007 18:16 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 apr 2007 19:23 |
|
|
horn
PF #57
|
heb veel 964's gezien waar dat flapje ontbrak. Was helaas niet los te krijgen, moest je een hele voor'spoiler' nemen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 apr 2007 19:38 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
.... en dat is IMO de oorzaak van het gebulder
|
18 apr 2007 21:09 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Dat is ook mijn ervaring.Ligt ook aan het type Auto want in een Bmw 3 coupe was met 150 km/h nog prima te rijden met het schuifdak open.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
18 apr 2007 21:19 |
|
|
horn
PF #57
|
tja, in mijn mini was het open bij 240 nog goed te houden... (kon niet meer handsfree bellen )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 apr 2007 21:27 |
|
|
Chris_lbr
993TT (1996) & 951 Martini (1986)Tremelo (België)
|
Ik heb het gisteren uitgetest. Met het flapje omhoog is het "gedonder" minder MAAR niet volledig weg. Het is wel draaglijker.
_________________________________________ Twin turbo's on six aircooled cylinders, the ultimate power !
|
23 apr 2007 23:05 |
|
|