Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 02 dec 2024 10:53



Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Tectyleren kokerbalken 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 1991
Bericht Tectyleren kokerbalken 964
Laatst adviseerde iemand mij om de kokerbalken te behandelen met ML. Is dit flauwekul omdat het carrosserie is verzinkt of is dit toch zinvol omdat de auto alweer 16 jr oud is? Zijn er uberhaubt kwetsbare carroseriedelen/holtes bij een 964 die speciale aandacht vereisen, behalve rondom de voor en achterruit?


29 jun 2007 11:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
stel dat er nu roestvorming is en je gaat het nu tectyleren dan zal de roest vorming zich sneller ontwikelen.
dat is mij verteld door een bedrijf dat tectyl aanbrengt.


robert
_________________________________________
remmen is angst


29 jun 2007 12:19
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
En dus gaven ze als advies oude auto's vooral niet te laten tectyleren. :shock:






.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


29 jun 2007 12:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
nou ja als er roest aanwezig is moet dat eerst verwijdert worden en dan behandelt worden.

Ik heb twee oltimers laten behandelen daar een fiat 500 1971 en een pontiac le mans 1966.

Bij de fiat hedden ze me gewaarschuwd voor roest wat versnelt zichtbaar kon worden en dat was ook zo maar beetje plamuur en zwart en de apk ging wel weer :oops: .

het schijnt dan afgesloten te worden en het vocht wat in het roest gedeelte vind vreet dan door omdat het niet goed meer kan "drogen"


robert
_________________________________________
remmen is angst


29 jun 2007 12:42
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 1991
Bericht 
rob964.c4 schreef:
nou ja als er roest aanwezig is moet dat eerst verwijdert worden en dan behandelt worden.

Ik heb twee oltimers laten behandelen daar een fiat 500 1971 en een pontiac le mans 1966.

Bij de fiat hedden ze me gewaarschuwd voor roest wat versnelt zichtbaar kon worden en dat was ook zo maar beetje plamuur en zwart en de apk ging wel weer :oops: .

het schijnt dan afgesloten te worden en het vocht wat in het roest gedeelte vind vreet dan door omdat het niet goed meer kan "drogen"


robert


Ja, ik begrijp dat het geen zin heeft om te tectyleren op een roestige/vochtige ondergrond. Maar ervan uitgaand dat de roestduvel nog niet is toegeslagen? Ik denk dat de oudere auto's, die niet zijn verzinkt, zowiezo een verhaal appart zijn. Vroeger had ik een 911T uit 1971 waar de kokersbalken zo rot als een mispel van bleken te zijn toen we de aluminiumlijsten verwijderden. Na de restauratie hebben we de boel goed in de ML gezet en nooit meer problemen gehad. Hadden we dat niet gedaan dan was het roestproces natuurlijk binnen een week weer opnieuw begonnen.
Groeten, Harry


29 jun 2007 13:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Anti-roest behandeling is (de naam zegt het al) om roest te voorkomen.

De meeste tectyl, bitac en aanverwant spul wordt gesmeerd op auto's die al dik aan het roesten zijn....

Maar ik bgrijp niet waarom het het roestproces zou versnellen !?
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


06 jul 2007 22:17
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.