Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Brandblusser?
Iemand tips voor de aanschaf? Weet dat de effectiviteit in een paar andere draadjes betwijfeld wordt maar denk dat ik er toch een aanschaf!
|
17 sep 2007 9:52 |
|
|
cabrio wim
|
Zeker geen poederblusser nemen
|
17 sep 2007 10:06 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
I.v.m. het opvreten van je kabels? (In het onwaarschijnlijke geval dat je de brand blust )
|
17 sep 2007 10:14 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
goed verzekeren en de lekker laten braden!en maken dat je uit de buurt blijft!
gr anton964
|
17 sep 2007 10:53 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Is dat nou echt het beste alternatief?
|
17 sep 2007 11:21 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ooit een brand geblust met de toenmalige aanwezige blusser (poederblusser).
Mag dan wel een smeurie zijn door alle stof maar ik was blij dat ik deze had.
Wagen gered en schade nihil.
Liever wat poetsen dan een zwart geblakerd wrak
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 sep 2007 11:39 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Maar je bekabeling was daarna nog wel ok?
|
17 sep 2007 11:48 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ja , geen enkel probleemmee gehad.
Ik weet zelfs niet echt waarom die poederblusser problemen met de kabels zou geven.
Van de hitte van de brand kunnen ze smelten , en van een schuimblusser zou je kunnen zeggen dat ze vocht krijgen.
Dat een poederblusser de kabels zou aanvreten heb ik (buiten hier) nog nooit gehoord.
Denk eraan dat je die blusser enkel in een noodgeval nodig hebt (bij mij één keer in de 22 jaar dat ik rijdt) en dan maakt het echt niet uit of die eventueel op termijn wat kabels zouden aan kunnen vreten.
De rest van de wagen is gered en je kan verder.
Moesten ze de kabels aanvreten (wat ik dus niet geloof) dan kan je die eventueel nog later vervangen.
Ik vervang liever wat kabels als een hele wagen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 sep 2007 11:51 |
|
|
drknauf
___________________
ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ
ησ ѕυвѕтιтυтє
___________________een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
|
ben ik het helemaal mee eens koen
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
17 sep 2007 15:06 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Goed: een poederblusser dus. Zat zelf aan de op de tunnel voor de pook te denken als plek. Niet mooi: wel handig. Iemand een idee wat de 'officiele' plek was in een '76-er?
|
17 sep 2007 15:13 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Criteria welk type brandblusser aan te schaffen zou voor mij zijn welke het beste de brand blust en niet of dat mijn kabels heel blijven...
en die Koen toch, wat heeft ie nu niet meegemaakt he....
Koen ik heb wel eens op de kop 10 mtr boven het IJsselmeer gevlogen in een NF-5, jij ook
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
17 sep 2007 15:21 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Re: Brandblusser?
|
17 sep 2007 15:33 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Eens.
Wel eens een auto gezien geblust met een poederblusser?
Zet je na een half jaar je ventilator aan, zit je weer in het stof.
Van ellende de wagen naar Nigeria geexporteerd.....
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
17 sep 2007 15:37 |
|
|
Anonymous
|
Nee helaas in mijn geval was het boven de Kempense Meren
|
17 sep 2007 15:40 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
En jij vind het vreemd dat zij nu stelselmatig manieren bedenken om ons 'n pootje te lichten
Maarten als het geen racer is en je kan de auto gewoon verzekeren tegen brand (en diefstal) ... dan zou ik geen brandblusser nemen ...
Er is overigens wel ergens 'n topic op dit forum over het wel en wee van brandblussers en haar eigenaren
|
17 sep 2007 15:44 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Gewoon laten fikken dus..........
|
17 sep 2007 15:53 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
als je er wat langer over nadenkt zie ik alleen maar voordelen om niet teblussen.
de wagen blijft toch stinken naar rook denk ik.bij de verkoop is het ook geen voordeel.
het ennige wat ik als voordeel zie is dat je bij een ongeluk vast zit en de fik gaat er in en je kan het dan blussen.
nee lekker laten fikken!
gr anton964
|
17 sep 2007 16:03 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik ben overtuigd.
Bestel er wel een paar voor thuis Ook goed verzekerd maar toch
|
17 sep 2007 16:48 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Nope , en nog heel vele andere dingen die jij of anderen hebben meegemaakt.
Maar het gaat hier om iemand raad te geven liefst door eigen ervaringen.
Ik zou niet weten waarom ikd eze dan niet mag delen. Omdat enekelingen die zich eraan ergeren het nog niet hebben meegemaakt
Ik ben bvb nog niet heel de wereld rondgereist , ben nog nooit inAizë geweest, heb nog nooit en 993 gehad etc etc .
Dibgen die jij wel hebt meegemaakt en daar toch ook over schrijft als er vragen over gesteld worden
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 sep 2007 17:19 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 sep 2007 17:20 |
|
|