Auteur |
Bericht |
Lucius
911Zwolle, Overijssel
|
frisse lucht Ventilator
Heeft iemand ENIG idee hoeveel een frisse lucht ventilator kost?? (die ene die achter je dashboard zit en lucht in de cabine blaast, dus niks met de motor te maken) die van mij doet het namelijk niet meer... en het schijnt een hele dure operatie te zijn, dus ff kijken wat jullie ervan zeggen..
25 sep 2004 19:39 |
|
|
FlatSix911_BE
911SCBelgium
|
Lucius,
Verleden jaar had ik ook een probleem met de ventilator, hij begon te roken, ik heb deze dan vervangen dor een nieuwe, t'is te zeggen ik heb enkel de motor met schoepenrad gekocht voor ongeveer 160 € en deze dan in de oude behuizing gemonteerd.
Groeten
|
25 sep 2004 23:02 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Re: frisse lucht Ventilator
Check iig ook even bij Dominicus Smit in IJsselmuiden:
Ondernemersstraat 5, 8271RS IJSSELMUIDEN, tel. 038 3326381
(RennTech kent hem ook goed). Die gozer heeft een behoorlijk (2de hands) Porsche onderdelenmagazijn, met in totaal denk ik wel 10 complete 911's ; kan toch wat schelen in de Euri's...
Ciao,
ErikE
_________________________________________ Take the long way home....
|
25 sep 2004 23:14 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: frisse lucht Ventilator
Lucius,
Als je een beetje handig bent kan je dat klusje zelf klaren (bij een SC kan ik dat ding bijna met m'n ogen dicht vervangen ).
Ik heb hier nog een gebruikt motortje liggen, je kunt het ophalen of tegen porto thuis gestuurd krijgen ..... geen garantie hoe lang 'ie 't blijft doen
De grootste narigheid zit 'm in het wisselen van het schoepenrad .... de truc is om dat even met z'n twee-en te doen ... eentje houdt het schoepenrad vast terwijl de ander met een dreveltje het asje van het motortje eruit tikt (eerst even dat ijzeren klemmetje verwijderen )
Als het asje gecorrodeert is even in laten trekken met WD40 ofzo.
(Bij het uitbouwen van de ventilator unit is het handig om met schilderstape en/of een watervaste merkstift alles te markeren, dan zit je later niet met het afstellen van de kabeltjes ...)
(bij het inbouwen is het handig als je het onderste boutje ** 7 mm ** even met een plakbandje in de dop- of pijp-sleutel plakt ... je kunt er zo onhandig bij als je het laat vallen )
Suc6,
Olaf
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
26 sep 2004 20:46 |
|
|
Lucius
911Zwolle, Overijssel
|
Olaf, bedankt voor je reactie
Ik heb de motor al laten vervangen, ik heb ff op internet gekeken wat zo een ding kost.. maar ik wilde gewoon ff kijken of ze me niet aan het oplichten waren, ik vond het namelijk best duur voor een motortje.. maar goed, het valt allemaal mee, en ik rij weer met lekker fris briesje in de wagen rond....
thanks Guys..
29 sep 2004 11:48 |
|
|
Olaf
|
|
29 sep 2004 11:54 |
|
|
Lucius
911Zwolle, Overijssel
|
200 pleuri inbouw alles erbij.... (op internet wordt het motortje voor 160 aangeboden) nou jah, hij doet het teminste weer...
wel snel kapot gegaan maar goed, het blijft een oude wagen, en dit viel dus weer net buiten de garantie... (toch jammer) voor de rest heb ik gelukkig nog geen klachten
29 sep 2004 11:57 |
|
|
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
En je batterij dan? ( bij ons voor een nieuwe: 3 jaar garantie)
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
29 sep 2004 22:23 |
|
|
Lucius
911Zwolle, Overijssel
|
Batterij was garantie en er ligt een nieuwe in... doet het prima... gelukkig
29 sep 2004 22:31 |
|
|
fvant
'86 3.2 CabrioLeiden
|
is dit ventilatieventilortje de zelfde vanaf de warmtewisselaar de warme lucht naar voren duwt ?
Die is bij mij stuk, dus totaal geen warme lucht. Ben in de markt voor 2e hands..iemand ? (heb renntech nog niet gebeld)
|
14 okt 2004 16:07 |
|
|
Olaf
|
|
14 okt 2004 17:35 |
|
|