Auteur |
Bericht |
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
iemand ff vertalen aub .....
weet iemand wat ze met de volgende engelse termen bedoelen ???
I resolved mine by re-connecting the heating duct that had become
disconnected from the heater plenum, inside the kick panel.
footwellduct
tnx
dirkie
|
27 dec 2003 23:13 |
|
|
m030
|
Volgens mij bedoeld hij dat de flexibele buis in de voetruimte , ter hoogte van de klep was losgekomen.
MAW : In de linkse en rechte dorpels lopen 2 verwarmingsbuizen.
Die gaan t.h.v. de voetruimtes van de bestuurder en passagier naar de ventilatie-bak onder de voorruit.
Halverwege elke buis, zit een klep.
Natuurlijk, of dit je probleem oplost is een andere vraag...
|
27 dec 2003 23:23 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
tnx lees dit is ... bizar hoor .. maar is wel precies wat ik aan de hand heb ... hoor die ping ook idd als ik de deur sluit ...
Don't know if it's my imagination, but we now seem to have far fewer (if
any) reports of C2s exhibiting excessive heat in the passenger's side
footwell. While some report having resolved the problem by servicing the
servos, I resolved mine by re-connecting the heating duct that had become
disconnected from the heater plenum, inside the kick panel.
Today, another penny dropped, and this may help others diagnose the problem
.... I don't believe I've ever seen this connection documented before.
From the day I bought the car, every time I closed a door with the windows
closed, there would be a un-nerving metallic/muted 'plink' from inside the
wheel well. Same thing with either door. Various people noted this as
being a normal thing, caused by the cabin pressure venting through flaps in
the heating system. However, it always seemed odd to me that it should be
designed that way.
Today, I realized that ever since I repaired my passenger footwell duct, I
have not been hearing the 'plink' sound in the wheel well. Makes sense:
with the footwell duct re-connected to the heater plenum, the cabin pressure
no longer has a way to vent through the flaps. The other thing the repair
resolved is the high heat build up I used to get behind the dash.
So, if your dash gets hot (especially around the radio), and/or your hear a
'plink' sound when you close the door, it could very well be that your foot
well duct has become disconnected.
And, oh yes: without the added burden of heat belching into the cabin from
the disconnected footwell duct, my C2 is *very* cool with the AC running on
fan position 2 or 3 these hot days!
Hope these observations help someone diagnose future problems!
.. Gregg
|
27 dec 2003 23:26 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Die "ping" is wel degelijk normaal. Is een of andere uitlaatklep. Met mijn SC (en elke 3.2 coupe, en wellicht ook de auto's daarvoor), moet je de deur dicht GOOIEN, omdat hij anders niet goed dicht gaat. Die ping die je hoort, is dus die "uitlaatklep", die de lucht uit de cabine laat.
Het probleem zit hem erin, dat de auto "luchtdicht" is (niet schieten!), en dat de mensen dit als een probleem begonnen te zien. Bij de 964 is dit dus aangepast met die "ping". Jij kunt als het goed is, je deur redelijk rustig dicht doen, en dan is ie ook dicht....
Een vriend van me heeft precies hetzelfde "ping" geluidje, en daar werkt de verwarming als een zonnetje (of koelkast, afhankelijk van wat je wilt!)
|
28 dec 2003 13:27 |
|
|
m030
|
Het geluid komt van de overdruk klep na de warmtewisselaars.
Deze metalen kleppen zorgen er voor dat als je de verwarming afzet dan ontsnapt de warme lucht langs daar.
Bij het dichtslaan van één van de deuren, krijg je een plotse overdruk in de cabine, die -langs de verwarmingsbuizen- deze kleppen doen opspringen.
Dit is de klep :
|
28 dec 2003 14:07 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Inderdaad, die PING is heel normaal bij een 964 ...
...... waarschijnlijk een steekje
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
28 dec 2003 14:40 |
|
|
John
Cayenne
|
FF vertalenen.
http://www.systranbox.com/
alleen de mogelijkheid Vlaams<=>Nederlands hebbe ze niet.
|
28 dec 2003 15:23 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
DAM
ERROR: Translation failed das t resultaat ...
|
28 dec 2003 15:39 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Pascal kijkt nog een keer... En nog een keer....
German -> Dutch
|
28 dec 2003 16:20 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Heb deze "PING" bij mijn cabrio (daar loopt de luchtdruk ook niet zo hoog op neem ik aan ) nog nooit gehoord ..... jij wel Olaf
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 dec 2003 23:11 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
Jammer ..
Plastieklassen ... niet helemaal ON (in dit oude) TOPIC, maar toch wat betekend dit Vlaamse? woord
|
20 nov 2007 10:36 |
|
|
John
Cayenne
|
|
20 nov 2007 10:43 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Plastic lassen? Aan elkaar smelten
|
20 nov 2007 10:46 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
we hebben ooit al een draadje gehad met fraaie vlaamse woorden/uitdrukkingen.
Was erg vermakelijk !
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
20 nov 2007 13:04 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
20 nov 2007 13:48 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Wat heb ik toch een talenknobbel
|
20 nov 2007 18:34 |
|
|
Olaf
911 Carrera S
|
... had de klemtoon verkeerd ...
|
20 nov 2007 20:26 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
is niet gewoon smelten maar echt lassen met toevoeging van streepjes oud materiaal. word meestal gedaan met abs kunststof.
werkt perfekt
|
26 nov 2007 19:56 |
|
|