Auteur |
Bericht |
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
afstellen 915 bak
Voor de vraagbaak de volgende vraag:
Heeft iemand ervaring met het vastzetten/afstellen van de schakelstang vanaf de schakelpook naar de versnellingsbak (915 bak van mijn 911).
Ik heb de kunststof busjes (net voor de versnellingsbak in het interieur) vervangen er zat speling op. Ik krijg nu echter mijn schakelpatroon moeilijk afgesteld. Wij heeft voor mij de gouden tip?
Met vriendelijke groet,
Hermen Nobel
|
18 okt 2004 0:37 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Kijk effe op www.pelicanparts.com bij de "tech-articles"
gr.
Jeroen
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
18 okt 2004 1:58 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Hermen,
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van de nieuwe bussen, ben je veel speling kwijt ?
Succes met afstellen,
Dick
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
18 okt 2004 10:37 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
Ja ik ben erg veel speling kwijt ik kon het asje met de oude bussen gewoon heen en weer roeren. Het afstellen is echter nog niet goed gelukt.
Bij het bewegen van de pook van vijf terug naar vier loopt de pook langs een veiligheid palletje om de achteruit te beschermen. Op het moment dat de pook voorbij het palletje is zou hij dus zo in z`n vier moeten glijden. Het geval is echter dat hij toch nog vaak even de achteruit aantikt... Bijzonder vervelend.
p.s. kunstof busjes te bestellen bij pelican parts....
Hermen
|
18 okt 2004 12:32 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Pelican is inderdaad een goeie site.
Deze winter moet de 911 ook wat niet-regulier onderhoud hebben, ik denk er over om dit gelijk maar eens mee te nemen.
Alleen wacht ik even het antwoord op jouw vraag af........
Staat dat trouwens niet op de site van Pelican zelf ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
18 okt 2004 13:10 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Lindemans,
Als je een '89-er hebt (dus met een G50 bak), dan is het schakelmechanisme compleet anders dan dat van een 915 bak (t/m '86)
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
18 okt 2004 13:15 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Speling in de lengterichting is normaal en moet ook.
Alleen imitatie ( urethane ) busjes hebben geen speling en zijn minder geschikt voor normaal gebruik.
Heel kort beschreven:
Stel de pook zo af dat de schakelweg naar voor en achter even groot is.
De onderste helft van de pook zal nu precies verticaal staan.
Zet nu de versnellingsbak in de derde versnelling en schuif bij losgedraaide moer niet naar voor of achter, markeer dit eventueel met een lakstift.
Zet de pook ook in de derde versnelling en zet de bout met moer vast.
Probeer of bij het terugschakelen van de vijf naar vier de achteruit niet geraakt kan worden. Eventueel nog een tandje naar links of rechts verdraaien.
Erwin.
|
18 okt 2004 16:29 |
|
|
Hermen 2
3.2 carreraCapelle aan den IJssel
|
ok iedereen bedankt voor de snelle reactie!!!!
als het een beetje meezit kan ik op 24-10-2004 met mijn club de rit door duitsland meemaken!!!!
p.s. porsche fans drechtstede! absolute aanrader....
gr Hermen
_________________________________________ If it ain't broke, don't fix it
|
18 okt 2004 20:38 |
|
|
hoek0201
|
Nog makkelijker, zet de versnellingspook in zijn vrij, ontkoppel de kruiskoppeling, pook (evenveel afstand naar voren als naar achteren) in zijn vrij helemaal naar links en de versnellingsas helemaal naar rechts draaien, kruiskoppeling weer vast en voila.
Gerko
1978sc
|
20 okt 2004 13:34 |
|
|
Peer!
944 S2Krimpen aan den IJssel
|
Hoi Hermen......
Is het al gelukt met met die 915 bak ?
_________________________________________ Air Cooled is Cool !
|
28 okt 2004 17:41 |
|
|