Auteur |
Bericht |
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
Help! controlelampjes!
Vanmiddag met de C4 een fijn tripje gemaakt, beginnen opeens een paar controlelampjes te branden: remdruk/remvloeistof-lampje in combinatie met sperdifferentieel-lampje en de bekende -lamp.
Instructieboekje is niet echt duidelijk, ook nog in Duits dus ik heb Keine Ahnung of dit ernstig is of niet....
Heeft iemand hier wél een idee ; kan ik vast m'n spaarpotje gaan stukslaan
_________________________________________ Take the long way home....
|
07 nov 2004 23:20 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Jazeker ...
Indien je er GEEN waarschuwingsignaal "piep piep" bij kreeg
Te lage remvloeistof ... of
de sensor in het remvloeistofreservoir stuk ...
Indien je er WEL "biepbiep" bijkreeg
Remvloeistofdruk gaat onder de 102 bar ... mogelijke oorzaken zijn :
eerst even controleren of je remvloeistof vind in de bagagebak ... indien ja ... hoogstwaarschijnlijk de rubber tussen de drukschakelaar en de hydraulische pomp die naar de haaien is ... of ...
drukschakelaar die stuk is ... of ...
de hydraulische pomp die stuk is ...
Maar ik gok op een tijdelijk tekort aan remvloeistof ... C4 heeft daar wel es meer last van ...
Toch maar ff controleren die handel ...
Gekke pedaaldruk gevoeld
Dirk
|
08 nov 2004 1:51 |
|
|
horn
PF #57
|
Of de 'biep biep' is stuk (of moedwillig afgesloten - gebeurt ook wel eens).
Meteen even laten checken! Succes.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 nov 2004 2:22 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
@ dirkie:
Er was geen audiosignaal te horen, en ook de pedaaldruk bleef normaal (heb ik idd op gelet na de visuele meldingen).
Bedankt voor je input, ik ga er mee aan de slag.
@ hornie:
Nee, het audiosignaal is niet uitgezet hooguit intussen stuk gegaan, want ik hoor het regelmatig (bij brandstofniveau ernstig te laag, geloof ik )
Ciao,
ErikE
_________________________________________ Take the long way home....
|
08 nov 2004 8:56 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Help! controlelampjes!
"Het remvloeistofwaarschuwingslampje brandt, indien het vloeistofpeil van de remvloeistof onder de toelaatbare minimumstand is gedaald resp. in combinatie met een grotere pedaalslag een van beide remcircuits is uitgevallen. Naast het remvloeistofpeil wordt tevens de remdruk gecontroleerd. .....
Carrera 4 Bij een te geringe drukvoorraad wordt tevens het sperwaarschuwingslampje ingeschakeld. De sperfunctie wordt niet meer volledig gegarandeerd."
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 nov 2004 10:34 |
|
|
horn
PF #57
|
Nou rij ik best wel eens in de reserve maar een 'biepbiep' heb ik daarvoor nog nooit gehoord. Moet je wel heeeeel laag in de reserve gaan rijden waarschijnlijk... Lijkt me voor een oudere auto ook niet goed ivm vuil in de tank die dan je leidingen in komt (is me wel eens verteld). Toch, kenners?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 nov 2004 11:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik heb het ook weleens gehad, zo'n spook alarm .... ben toen gestopt, contact uit, weer gestart en er daarna nooit meer last van gehad ... Kan natuurlijk geen kwaad om 't even te laten controleren, volgens mij kunnen ze het met de computer uitlezen en dan de boel resetten maar dat zou ik alleen doen als je zeker weet dat alles wat de remmen bereft in orde is .
Zou 't met een kunsstoftank
... vind 't sowieso verkeerde zuinigheid om pas te tanken als je zwaar in z'n reserve zit
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
08 nov 2004 12:31 |
|
|
horn
PF #57
|
Vuil in een tank is toch niet alleen veroorzaakt door schilfers en roest van de tank zelf? Rotzooi die meekomt als je tankt etc? Kan best zijn dat ik me vergis, maar ik heb toch echt vaker gehoord van mensen die hun tank laten cleanen. Zou dat bij kunststof tanks niet nodig zijn dan?
|
08 nov 2004 13:09 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Rotzooi (bezinksel) zit idd ook in de benzine zelf, dus een tank ver leeg rijden is nooit goed, voor geen enkele auto, oud of nieuw
Overigens is het bij een 911 extra onverstandig om het te doen, want een volle of lege tank scheelt merkbaar in de weglegging
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
08 nov 2004 14:30 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Is dat per definitie zo of alleen bij een 911?
|
08 nov 2004 15:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tja je merkt het bij de ene auto wat minder dan bij de andere ...
Vaak als de motor achterin zit en de benzinetank in 't vooronder - maar bv ook bij een is 't merkbaar
Ging 't hier niet over het gewicht van lampjes
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
08 nov 2004 15:56 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Niet alleen bij een 911 ..... door combinatie blok achter en (dus) tank voor wel zeer goed merkbaar.
MR2 heeft daar bijvoorbeeld geen last van, want middenmotor en, vanwege het vol/leeg effect , tank onder de tunnel in het midden van de auto.
|
08 nov 2004 15:58 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
Vanaf het ogenblik dat jou oranje waarschuwingslampje van de benzine gaat branden MOET er een "biep biep biep" tesamen met het " " teken volgen ...
Dat mut je dan met de schakelaar op je middenconsole weer uitzetten ... (dat " " teken)
Dirk
|
08 nov 2004 17:39 |
|
|
Denniz C2
993 C2
|
Hier ook geen "PieP Piep PieP" wel een
_________________________________________ Ut et Zeeuwse
|
08 nov 2004 17:47 |
|
|
Vinny
944 coupe / 968 Kobalt blauwLeusden
|
Kijk da's duidelijk
_________________________________________ Bij het bord "u rijdt te snel" rechtsaf.
|
08 nov 2004 17:48 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... Is een "Prioriteit 2" storing, weergegeven door het waarschuwingslampje en de ..... zonder dus
|
08 nov 2004 17:50 |
|
|
dirkie
Boortmeerbeek (B)
|
tja ... bij mij doet ie altijd "piep piep piep" als het lampie oplicht ... kschrik me altijd de pleur ... dat die benzinetank WEER leeg is ... daarom ben ik er zo zeker van ...
Maar ehhh ... zal wel weer in één of andere wijziging van Porsche zitten tussen de modellenreeksen door zeker ...
|
08 nov 2004 18:00 |
|
|
horn
PF #57
|
Ik schrok ook al: geen biepbiepbiep - zouden ze hem dan bij mij gedemonteerd hebben...
Nee, tank in de reserve? Alleen en !
|
08 nov 2004 19:02 |
|
|
Kepeke1967
911 2.4E Targa 1973, 993 C4S 1996Het zonnige zuiden
|
Zijn we er nou al uit of het plieperdepliep eigenlijk op alle (of in ieder geval een aantal p's (911-div.) zou MOETEN werken?? Zo ja, interessant wat er kapot zou kunnen zijn...
Zo nee: Dan werkt ut bij die van mij ook prima '73-er piept helemaal niet, '96-er piept alleen als licht nog aan staat... (tot nog toe dan...)
nb: zit er een lampje in de draaiknop voor het licht op de 993? dit is de enige knop die 's avonds niet oplicht, samen met de sigarettenaansteker?
(alvorens van alles los te maken wellicht iemand die dit gewoon 'uit het hoofd' weet )
_________________________________________ foent 993 C4S ...Life is too short to not drive your Porsche every single day! (especially with a brand new clutch..)
|
11 nov 2004 22:30 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
bij mij alleen de sigarette-aansteker niet.
Licht wel.
|
11 nov 2004 22:34 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Staat gewoon in het instructieboekje ( 964: bij storing remdruk, ABS, sperrenwaarschuwing).
Overigens idd (bij de 964) geen lampje in de sigarettenaansteker en schakelaar voor verlichting.
|
12 nov 2004 11:27 |
|
|