Veel tekst met minder logische zinnen, daarom maar even zo:
Het beste kun je de zo ver mogelijk kaal geschroefde carrosserie waar nodig plaatselijk zandstraalen om de roest uit het plaatwerk te krijgen.
Deze blankgemaakte delen moet je daarna lichtjes schuren en overschilderen of spuiten met professionele epoxyprimer die aangemaakt is met een harder.
Over deze epoxyprimer kun je de bodyshutz of steinslagschutz spuiten.
Maak je niet druk over de originele zinklaag. Liever een goede blanke plaat zonder zinklaag en roest als een verzinkte plaat met her en der lichte putcorrosie.
Helemaal goed
Ontvetten met Schotbrite?
Kijk eens op onderstaande foto's, misschien heb je er wat aan.
De buitendorpel zit gelast tegen de belangrijkere kokerbalk.
Op de eerste foto zie je de doorgeroeste buitendorpel.
Op de tweede foto de ontroeste en in de primer gespoten kokerbalk met de vernieuwde verstevigingsbalk.
Wij halen altijd, als het goed moet gebeuren, het spatbord gedeeltelijk weg. Dit is de enigste manier om de reparatie goed uit te voeren.
Hieronder een paar foto's van een 911 die we op dit moment aan het apk klaar maken zijn.
Mag het allemaal wat minder low-budget zoals bij echte restauraties, dan gaan we grondiger te werk.

De onderkant heeft helaas beschadigde plekken. Hier wordt de kit verwijderd, de onderliggende plekken ontroest en gezandstraald.
Daarna de blanke plaat behandeld met epoxyprimer en gespoten met de originele Steinslagschutz.
Dit is een rubber-achtig materiaal dat we na een uur overspuiten in de kleur van de auto.

Als je de foto's beter wilt bekijken kun je na het klikken op een foto, rechts onderaan op bijvoorbeeld 150 of 200% drukken.
Vooral op de één na laatste foto is mooie de structuur van de originele kit te zien.