Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 24 apr 2025 0:58

Antwoord op onderwerp  [ 8 berichten ] 
zomerkap opbergen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911/996 Carrera 2
Noordwijk
Bericht zomerkap opbergen
Heeft er iemand ervaring of tips voor het opbergen van de zomerkap moet die gereinigd worden en daarna ingespoten met het een of ander, want we willen de winterkap erop doen en niet dat we met de lente een beschimmelde kap hebben. Het is natuurlijk logisch dat we de kap heel goed moeten laten drogen om hem vervolgens op te bergen maar zijn er nog meer dingen die wij moeten doen ???
Brand maar los met alle tips

03 nov 2008 21:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Bericht 
Heb je een plastic achterruit ?
Zo ja, dan moet je er een doek tussen leggen om te voorkomen dat de ruit gaat beschadigen.

Voor de rest doe ik niets bij mijn Boxster.

03 nov 2008 21:39
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Wat is er mis met de huidige plek? ;) :^:

03 nov 2008 22:03
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: zomerkap opbergen
RichardJ schreef:
.. moet die gereinigd worden en daarna ingespoten met het een of ander ..

Zoekfunctie :idea: :arrow: reinigen met 'n lauw sopje van groene zeep :arrow: nergens mee insmeren of inspuiten :!:

Inderdaad 'n zachte doek tussen het ruitje - en zoals EriC4C al aan geeft :arrow: de beste plek is .... :wink:

03 nov 2008 22:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911/996 Carrera 2
Noordwijk
Bericht 
Een soft is toch iets kwetsbaarder dan een hard top in de winter, we hebben beide dus lijkt het ons logisch om de hard top in de winter erop te doen. Ik kan mij voorstellen dat met vorst het plastic ruitje weinig nodig heeft om te barsten of scheuren ? Ik denk ook dat er minder condens is met een hard top in de winter, nogmaals wij hebben geen ervaring hiermee vandaar deze vragen.

04 nov 2008 0:19
Profiel
Bericht 
Naar mate het ruitje ouder wordt, wordt het ook kwetsbaarder, de weekmakers in het plastic verdwijnen op de een of ander manier uit plastic.
Volgens mij maakt het qua condens niets uit. Een softop is ook dubbellaags. Ik merk geen verschil.
Zelf vind ik het wel prettig om ook een tijdje met de hardtop er op te rijden, maar kan straks ook weer uitkijken naar het moment dat hij er weer af kan.
Sommige hier zijn erg fanatieke topdown rijders. Ze rijden ook bij lage temperaturen graag topless.
Als je toch een hardtop hebt zou ik hem er lekker een paar maanden op doen. Die van mij gaat er morgen op. 8)
Een stuk minder herrie bij de tourrit van zondag. :wink:

04 nov 2008 0:27
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
RichardJ schreef:
Een soft is toch iets kwetsbaarder dan een hard top in de winter, we hebben beide dus lijkt het ons logisch om de hard top in de winter erop te doen..

... bij 'n 996 (of 'n boxster) hoef je de soft-top niet te verwijderen om de hardtop te monteren :idea:

04 nov 2008 0:32
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Bij een Boxster is het zelfs af te raden. Het afstellen is volgens mij niet te doen voor doehetzelfers.

04 nov 2008 0:42
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 8 berichten ]