Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 2:43



Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
waar tectyleren en wakosdat? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex '73 911, ex 964 C4. 997 carrera S 2008
Haarlem
Bericht waar tectyleren en wakosdat?
weet iemand een goed adres voor tectyleren omgeving haarlem?


27 dec 2004 16:45
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Tectyleren? Met al die losse bodemplaten? Of hebben oudere 911jes die nog niet? Geen idee, volg dit topic vanaf nu met alle aandacht... :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 dec 2004 17:44
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
Tectyleren? Met al die losse bodemplaten? Of hebben oudere 911jes die nog niet? Geen idee, volg dit topic vanaf nu met alle aandacht... :roll:


... dit valt me weer 'ns van je tegen ...... :lol:


enne .... die losse bodemplaten, valt dat nog onder je garantie die je niet hebt :roll:
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


27 dec 2004 17:47
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Olaf schreef:
... dit valt me weer 'ns van je tegen ...... :lol:


enne .... die losse bodemplaten, valt dat nog onder je garantie die je niet hebt :roll:


Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


27 dec 2004 17:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
NIET DOEN.............

Wacht even tot de "specialist" wakker is,die geeft een goed alternatief. :wink:
_________________________________________
De wijzen komen uit het oosten.....:wink:
Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae
Si vis pacem, para bellum


27 dec 2004 17:53
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
horn schreef:
Afbeelding


Kost je bij de oosterburen zomaar 'ns 500 duro's Afbeelding

lekkere gasten daar bij die 914 club Afbeelding
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


27 dec 2004 17:55
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
1986 C1
Friesland
Bericht 
André 3.0 schreef:
NIET DOEN.............

Wacht even tot de "specialist" wakker is,die geeft een goed alternatief. :wink:


"Klant van de specialist" wil wel vertellen dat zijn 3.2 binnenkort door de specialist NIET naar Gosliga in Leeuwarden verwezen wordt. :P Kosten zijn idd iets van 500 ofzo, maar misschien krijg ik wel korting want zo'n teerlaag aan de onderkant mot ik (geloof ik) niet.

Gosliga is dus niet nodig voor mijn otoo, maar levert prima werk oa. aan Alfa's 8)
_________________________________________
Im Prinzip bist du bei dem Auto mit dem Denken schon zu langsam.
[Walter Röhrl - über den 911 3.2]


Laatst bijgewerkt door Airhead op 28 dec 2004 23:42, in totaal 1 keer bewerkt.



27 dec 2004 18:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
WTF is tectyleren? Ben er ondertussen wel achter, maar..... rare jonges die Ollanders...
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


28 dec 2004 10:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Lou schreef:
WTF is tectyleren? Ben er ondertussen wel achter, maar..... rare jonges die Ollanders...

Tja, in België heten (bijna) alle behandelingen zeker frituren :?: :roll: :mrgreen::mrgreen::^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


28 dec 2004 16:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Nope, deze heet Rutexen. :wink:
_________________________________________
La vie est nulle sans bulles.


28 dec 2004 22:45
Profiel
Bericht 
ML station STAM, Beverwijk. Echte vaklui.

Gr. Gerko


28 dec 2004 22:57
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche Classic Specialist
Bericht 
Airhead schreef:
"Klant van de specialist" wil wel vertellen dat zijn 3.2 binnenkort door de specialist naar Gosliga in Leeuwarden verwezen wordt. :P Kosten zijn idd iets van 500 ofzo, maar misschien krijg ik wel korting want zo'n teerlaag aan de onderkant mot ik (geloof ik) niet.



:lol: Hoezo binnenkort, dacht je dat echt?

Tectyleren is naar mijn mening niet altijd verstandig!
Ligt geheel aan de situatie en staat van de auto. Vraag het overigens nooit aan een tectyleerbedrijf of het nodig is om de auto te tectyleren.
Je kunt het commerciële antwoord wel raden!

Het behandelen van de binnenkanten van de balken en deuren kan zekers zinvol zijn. Dit gaan we ook bij Airhead zijn 3.2 doen. (En niet bij Gosliga, Tamme! Ik doe het zelf )
Overigens ben ik 21 jaar geleden bij Citroën begonnen als leerling monteur.
Ik heb 2 jaar staan tectyleren, ongeveer 7 auto's per week. :cry:
Ik denk dus dat ik een redelijke kijk heb op de zin en onzin van tectyleren.
Had overigens totaal geen zin bij dat merk, maar dat terzijde.:lol:

Erwin.


28 dec 2004 23:09
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Erwin schreef:
Overigens ben ik 21 jaar geleden bij Citroën begonnen als leerling monteur.
Ik heb 2 jaar staan tectyleren, ongeveer 7 auto's per week. :cry:
Ik denk dus dat ik een redelijke kijk heb op de zin en onzin van tectyleren.
Had overigens totaal geen zin bij dat merk, maar dat terzijde.:lol:


Ik zat er laatst nog over te denken om mijn Alfa rondom, onder en boven, te tectyleren... :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


28 dec 2004 23:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
horn schreef:
Ik zat er laatst nog over te denken om mijn Alfa rondom, onder en boven, te tectyleren... :twisted:

qua kleur gaat ie er in elk geval op vooruit ;)

(enne, Erwin, 21 jaar geleden, dus je bent niet 25? whoh!)


28 dec 2004 23:32
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
paSCal schreef:
horn schreef:
Ik zat er laatst nog over te denken om mijn Alfa rondom, onder en boven, te tectyleren... :twisted:

qua kleur gaat ie er in elk geval op vooruit ;)

:cry::cry::cry::evil: ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


29 dec 2004 0:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Lou schreef:
WTF is tectyleren? Ben er ondertussen wel achter, maar..... rare jonges die Ollanders...


Wa gaan wij hier nog allemaal te lezen krijgen man ... "tectyleren" seg ... jawadde ... :roll:

Gisteren was het "beunen" ...

Ik heb goed "gebeund" zodat ik nu mijn Porsche kan laten "tectyleren" ... aleee aleee ... :lol: :lol: :lol: Djeeees ...

"Kem goe in t zwart gewaarekt ... na kank menne Porsche laten Ruttexen" ... :wink: :lol: 8)

nie te doen nie te doen ...

:lol: :lol:


29 dec 2004 7:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Bericht 
Mijn wagen is destijds door de vorige eigenaar behandeld door Van Egmond in Alphen aan de Rijn. Een bekende naam in de klassieke auto wereld. Nadat ze de holle ruimten inwendig hebben gecontroleerd, maken ze de ruimten schoon, wordt een voor behandeling uitgevoerd en vervolgens wordt de zaak volgespoten met dinitrol. Ik denk dat ze dat heel goed doen en het gaat duidelijk wat verder dan met een spuitbusje een kokerbalk even volspuiten. Verklaard ook de stevige prijs die ze vragen.

Minder gelukkig ben ik met de undercoating die ze gebruiken. Ze spuiten de hele onderkant (incl. ophanging, stuurhuis, hoofdremcilinder, etc..) werkelijk helemaal vol met een dikke tectyl-achtige laag. Zal best goed beschermen maar voor een zelfsleutelaar zoals ik een ramp. Je zit steeds t/m je ellebogen in de zwarte rotzooi.

Aan de andere kant, mijn wagen is al 10 jaar in nederland terwijl de carrosserie nog helemaal goed is. Ik heb afgelopen jaar de wagen laten overspuiten, roest was er alleen op de plaatsen die niet te beschermen zijn (in raamsponning, hoedenplank, aansluiting voorschermen op body).


Peter


29 dec 2004 9:33
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF # 136
Bericht 
dirkie schreef:

nie te doen nie te doen ...

:lol: :lol:


Speciaal voor Dirk

Afbeelding



Door de hechting aan metaal wordt steenslag en hardnekkige corrosie door vocht en zout uitgesloten. Tectyl Bodysafe vormt een krachtige barrière tegen roest en corrosie. Tevens perfect om tanks, gasleidingen, remkabels en hydraulische remleidingen te beschermen (kleur zwart).

Afbeelding
_________________________________________
"Just be yourself, there are plenty of others"


29 dec 2004 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Citaat:
Tectyleren is naar mijn mening niet altijd verstandig!
Ligt geheel aan de situatie en staat van de auto. Vraag het overigens nooit aan een tectyleerbedrijf of het nodig is om de auto te tectyleren.
Je kunt het commerciële antwoord wel raden!

In welke situatie en staat kan tectyleren dan b.v. wel nodig zijn?


30 dec 2004 13:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Goed conserveren van holle ruimten voorkomt roest zolang die roest er nog niet is.

Het gekke is dat men vaak aan dat soort behandelingen gaat denken als remedie tegen reeds aanwezige roest, dat wordt dus niks.

Zeker zo'n taaie dikke coating aan de onderkant van de auto heeft als levengroot risico dat er na verloop van tijd holle ruimten kunnen onstaan tussen plaatwerk en coating (als de coating plaatselijk loslaat) waar vocht alle tijd krijgt om plaatwerk aan te vreten, terwijl de onderkant er van buiten keurig strak "gecoat" uit blijft zien.....
_________________________________________
Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig


30 dec 2004 16:15
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
lindemans schreef:
waar vocht alle tijd krijgt om plaatwerk aan te vreten, terwijl de onderkant er van buiten keurig strak "gecoat" uit blijft zien.....


Had ik bij mijn eerste datsuntje. Zag er strak uit en toen de tectyl weggekrabt werd bleek er weinig meer onder te zitten. Bodem hing van de tectyl aan elkaar... :roll:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 dec 2004 16:25
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Had ik bij mijn eerste datsuntje. Zag er strak uit .....

Een Afbeelding stoot zich zelfs niet 2x aan dezelfde steen, horn daarentegen :roll: ..... :lol: :^:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


30 dec 2004 21:58
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
EriC4C schreef:
Een Afbeelding stoot zich zelfs niet 2x aan dezelfde steen,


Maar zijn vrouw dat stomme wijf, die stoot zich wel een keer of vijf... :twisted:

Maar mijn kromme 964 had geen tectyl... En die Datsun is gewoon nog 2 jaar meegegaan... Gewoon aan de randen van de kokosmatten gaan staan en niet in het midden... :roll: 8) :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


30 dec 2004 22:05
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Heb er ooit eentje gekend die kippengaas in zen eendje kijlde ... enja idd ... een laagje cement erover heen ... met een GAT naast de bestuurders zetel ... om de sigarettenpeukies buiten te fl*kkeren :lol:


31 dec 2004 6:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
hoek0201 schreef:
ML station STAM, Beverwijk. Echte vaklui.

Gr. Gerko


ben ik het helemaal mee eens.
heb er twee auto's laten doen, tevens de lak laten behandelen met een soort top laag.
een nadeel van de tectyl laag is wel voor de zelfsleutelaar zoals iemand al vermelde, jezelf en je gereed schap komt total onder te zitten

eerste auto fiat 500 1971
tweede auto pontiac le mans 1966

ik denk dat ik het voor mijn porsche ook doe maar dan afspreek alleen de holle delen en wielkasten niet de wielophanging, bodemplaten enzo


13 jan 2005 11:54
Profiel WWW Facebook 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.