Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 01 dec 2024 12:43



Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Verschil tussen lange en korte "G krul/pijp" 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Bericht Verschil tussen lange en korte "G krul/pijp"
Op mijn 964 is al een cat. vervanger en een cup pijp gemonteerd, nu ben ik toch benieuwd hoe het klinkt met boven genoemde krul.

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen de twee versies? (los van de lengte en de betere bevestiging 8) )

Wellicht dat de kortere meer herrie maakt dat dan de lange?

Alvast bedankt.


23 maart 2009 12:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964.c4
assendelft
Bericht 
volgens mij de tegendruk door de lengte.

maar vind het een aardig prijs verschil, en zal wel niet merkbare pk leveren.


robert
_________________________________________
remmen is angst


23 maart 2009 13:05
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Zoekfunctie :idea: :roll:

Iemand bekend met de "G-pipe"?
Cuprohr of G-pijp??

:salut:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


23 maart 2009 14:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Bericht 
Eric,

Bedankt voor de reactie, ik heb alleen niet het verschil tussen tussen de de twee versies van de G-pijpen kunnen vinden (misschien maakt het ook wel niks uit).......ik heb overigens wel kunnen lezen dat een cup pijp icm met een bocht toch eigenlijk iets te veel van het goede is :?


23 maart 2009 15:35
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
wat míj betreft wel, maar dat is voor iedereen anders (ook afhankelijk van je buren :twisted: ). er zijn mensen die een cuprohr icm een g-pijp een prettige combi vinden (de Joyman bijv., maar die woont ook in het rustieke Friesland). Heb nooit eerder gehoord van twee verschillende formaten g-pijp. Maar ik heb altijd begrepen dat it's not the size that matters... :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 maart 2009 15:46
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
RGJC4 schreef:
..... ik heb alleen niet het verschil tussen tussen de de twee versies van de G-pijpen kunnen vinden (misschien maakt het ook wel niks uit).......

Dan heb ik je blijkbaar verkeerd begrepen. Mij zijn geen verschillende versies van de G-pijp bekend. Misschien maken afbeeldingen het duidelijk(er) wat je bedoelt?
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


23 maart 2009 15:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
De langere schijnt wat meer vermogen op te leveren. Geluid is redelijk gelijk.


23 maart 2009 15:50
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
horn schreef:
Maar ik heb altijd begrepen dat it's not the size that matters... :mrgreen:


Als ze dat tegen je zegt terwijl ze je bemoedigend op de schouder klopt, zou ik me écht zorgen gaan maken :mrgreen:


23 maart 2009 16:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
EriC4C schreef:
Mij zijn geen verschillende versies van de G-pijp bekend.


... zijn er wel :arrow: maar welke je ook onder de auto hangt maakt MI geen verschil in geluid :wink:

Afbeelding

... je hebt ze met 'n langere lus - en ook nog met 'n dubbel stangetje er aan gelast :arrow: dat stangetje zit dan vast op de bevestigingspunten waar normaal je eind-demper vast zit :wink:


23 maart 2009 17:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Bericht 
Maar dus wel verschil in vermogen?!


23 maart 2009 17:07
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
... niet zoveel dat jij wat gaat merken :idea:


23 maart 2009 17:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Bericht 
Het 'lange' model ziet er zo uit.
Afbeelding

van Design 911 UK. FVD heeft er ook zo een, die lijkt meer op de beschrijving van Olaf.

Door de grotere lengte van het totale systeem krijg je m.i. een andere
basistoon in het geluid met deze iets langere bocht. Resonantie vindt op
een lagere frequentie plaats dan bij het korte G-pijpje. M.a.w. als er al
hinderlijke dreun is, dan is die er met de langere bocht op een lager toerental.

Kan dus m.i. heel veel uitmaken tussen de twee G-pijpjes.

BTW, ik heb zelf alleen een CUP rohr en vind dat mooi zat.
_________________________________________
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
Only dead fish go with the flow
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=


23 maart 2009 18:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Huidig: 997.1 C4S Daarvoor: 993 Carrera, 968, 944 Turbo S, 944.
Bericht 
Ik ben toch wel benieuwd hoe het klinkt met zo`n lange G-krul....ik ga maar eens voorzichtig op zoek (ebay etc.)

Bedankt voor de input!


26 maart 2009 19:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
Heb inmiddels alle varianten geprobeerd om een iets sportiever geluid dan standaard te krijgen.

sportcat + rest origineel
sportcat + G bocht (kort en lang)
sportcat + G en Cup (herrie!!!!)
sportcat + cup rohr

De laatste is wat mij betreft het mooiste. Ik vond de beide G bochten een echt hinderljke resonantie hebben tussen 1500-2800 rpm. ook omstanders vinden de G bocht niet mooi.

ik rijd wel met een konisch luchtfilter en een powerbox! het luchtfilter maakt boven 5500 een mooi geluid en geeft nog een duwtje in de rug!
_________________________________________
Its about as fast as you can go without having to eat airline food!


27 maart 2009 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3
Kempen, Belgie
Bericht Re: Verschil tussen lange en korte "G krul/pijp"
Ik had vroeger de cup rohr, nu vervangen door de lange G-bocht + een sportkat en het geluid is echt veel vetter, maar ook een stuk luider. Ik wil niet meer terug.
In mijn album vind je een afbeelding van deze g-bocht.

Misschien kunnen 2 filmpjes dat qua geluid duidelijk maken (zelfde auto):

http://www.youtube.com/watch?v=5jO8k5PdBBQ (cuprohr)
http://www.vimeo.com/3832400 (g-bocht + sportkat)


28 maart 2009 15:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 15 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.