Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 23:40

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Uitschakelen veiligheidswaarschuwing Navigatie Cayenne 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Uitschakelen veiligheidswaarschuwing Navigatie Cayenne
Hallo,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar dit leverde helaas niets op.

Ik heb een Porsche Cayenne S uit 2009 met de PCM navigatie erin.
Elke keer als ik start krijg ik die vervelende veiligheidswaarschuwing. Vervolgens moet ik dan op 'Main'klikken om mijn radioscherm weer zichtbaar te krijgen. Kan ik deze (net zoals bij de Volkswagen Touareg die we voorheen hadden) uitschakelen?

Kan ook in de gebruikershandleiding niets vinden.

Het enige dat daar vernoemd staat is dat de waarschuwing zichtbaar wordt na het starten. Dat heb ik gemerkt maar ik zou er graag vanaf willen ;-)

Alvast bedankt.

Rick

13 dec 2009 19:31
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht Re: Uitschakelen veiligheidswaarschuwing Navigatie Cayenne
Lijkt me de bedoeling dat die niet is uit te schakelen (ook al kan dat bij 'moeder' VW blijkbaar wel :twisted: ) net als bij een Becker Traffic Assist...

Heb overigens gemerkt dat bij de 911-PCM geen bevestiging nodig is maar gewoon te negeren door op een andere knop als bijv. MAP te drukken.

13 dec 2009 22:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Paul II schreef:
Lijkt me de bedoeling dat die niet is uit te schakelen (ook al kan dat bij 'moeder' VW blijkbaar wel :twisted: ) net als bij een Becker Traffic Assist...

Heb overigens gemerkt dat bij de 911-PCM geen bevestiging nodig is maar gewoon te negeren door op een andere knop als bijv. MAP te drukken.

Uiteraard is het 'waarom' wel duidelijk. Porsche, ofwel de maker van de PCM wil geen schuld hebben aan evt. ongevallen welke voortvloeien uit hun systeem.

Wat ik persoonlijk vind is dat ik deze info ter kennisgeving kan aannemen om deze vervolgens uit te kunnen schakelen. Dit kan ook bij diverse software op een PC bijvoorbeeld. Ook Pioneer en de MFD radios van VW kunnen dit. Hier staat gewoon een 'smaakje' in het menu waarin je de waarschuwingsberichten kunt uitschakelen.

Overigens kan ik inderdaad door een willekeurige toets in te drukken de melding weghalen. Maar het feit dat ik een toets moet indrukken stoort me. Het zou gewoon niet nodig moeten zijn. We hadden een Touareg en hebben nog steeds een Golf R32 en in beide gevallen (een MFD met CD in de Touareg en een MFD met DVD in de R32) kan de waarschuwing worden overruled. Dit was de dag 1 actie van mij :D (Uiteraard nadat ik eerst even had gekeken op welke snelheid de begrenzer inkwam :drive: )

Groet,
Rick

14 dec 2009 0:47
Profiel
PorscheForum Rookie
Hoe kon het zo simpel zijn.

Het 'probleem' zat hem in het "Opstartmenu". De opstartoptie Navigatie was geselecteerd waardoor, bij het starten, direct op navigatie werd ingesteld. Dit veranderd in Tuner en klaar. 10 seconden werk. :oops:

Nou ja. Een ander kan zijn/haar voordeel hiermee doen.

Rick

31 mei 2010 22:50
Profiel
Moderator
PF #57
hoe kwam je hier nou uiteindelijk achter? boekje? vind het wel typisch iets waar ik me ook kapot aan zou ergeren en me af zou vragen waarom het zo bedacht is. Goed dat je het zelf opgelost hebt en ook nog de moeite neemt je oplossing nog even op te schrijven. :thumleft:

31 mei 2010 22:52
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Merçi voor het terugrapporteren.

31 mei 2010 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2Cabrio (1997) ex-993 C4 (1995)
Regio Amersfoort
Voor het eerst dat ik wat lees over een Cayenne hier op dit forum. En dan ook nog eens een compleet verhaal met vraag + antwoord. Netjes hoor :thumleft:

01 jun 2010 7:21
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Vast niet, het hoort namelijk gewoon bij het onderdeel Navigatie. Als je die als opstartscherm hebt geselecteerd, is het ook logisch dat je die waarschuwing altijd eerst ziet. Ik heb dit bij onze RR ook zo, inderdaad gewoon een ander menu als opstart kiezen en probleem is opgelost. selecteer je vervolgens 'navi', dan krijg je hem gewoon wel weer eerst te zien.

01 jun 2010 9:16
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Inderdaad.

De 997 (II) kent geen Opstartoptie; er wordt opgestart met de functie waarmee werd afgesloten.
Was dit NAVI/MAP dan komt er dus eerst de waarschuwing.
Was dit iets anders (TUNER/PHONE/INFO/...) dan komt de waarschuwing pas na selectie van een navi functie.

01 jun 2010 10:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]