Auteur |
Bericht |
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Ga je nu alleen maar in het donker rijden
|
06 nov 2008 0:54 |
|
|
Ming
|
Inbouwen van xenonverlichting is niet moeilijk. Enige wat lastig kan zijn, is het wegwerken van alles.
Overigens werkt H4 bixenon op de volgende manier:
Bij normaal dimlicht staat xenon gewoon aan. Bij het aanzetten van grootlicht, schiet het lampje een stukje naar binnen. Hierbij veranderd de brandpuntsafstand en krijg je dus grootlicht.
|
06 nov 2008 0:57 |
|
|
chris.71
Limburg
|
Die extra accukabel varieert van set tot set. Ik heb beide varianten inmiddels gezien (de laatste zonder extra accukabels).
LED-lampen heb ik zelf ook geplaatst in wit in mn 964. Deze geeft het in de zelfde vormfactor als de normale kaarsjes en is dus in die zin geen conversie maar plug and play.
Ik vind het persoonlijk anders bezopen uitzien... witte xenon met gele kaarsen van het stadslicht
LEDs hebben het voordeel dat ze langer meegaan. Dus in combinatie met xenonlampen moet ik minder vaak tot zelden nog de koplampverlichting vervangen.
Ook verbruiken LEDs minder stroom en belasten dus de accu minder (is de 964 nog sneller ) .... wat je waarschijnlijk echter niet merkt, behalve als je ze per ongeluk aan laat.
|
06 nov 2008 1:07 |
|
|
chris.71
Limburg
|
kan ik bevestigen... nog een doehetzelver..
Voor het verplaatsen wordt een elektrisch-magneetcilindertje gebruikt die in principe gewoon de brander van a (dimlichtpositie) naar b (grootlichtpositie) verplaatst.
Enig nadeel bij de h4bi-xenon sets is het lichtseinen overdag met uitgeschakelde verlichting. Dan moet de schakelaar liets anger worden vastgehouden anders gebeurt er weinig (inschakelvertraging).
|
06 nov 2008 1:14 |
|
|
Ming
|
Ik ben alleen geen doe-het-zelver, ik ben een inbouwer
Advies voor seinen:
Gebruik xenon niet om te seinen als de lampen uitstaan. Hierdoor verkort je de levensduur van de lamp en de ballast.
Met het seinen(flits-flits), jaag je er een flinke pulk stroom erdoorheen om op te starten, deze be-eindig je weer en je jaagt er gelijk weer een flinke pulk stroom doorheen.
|
06 nov 2008 8:45 |
|
|
patricksub
|
Re: after market Xenon inbouwen in 993
hey hallo, ik zou graag xenon in mn 996 willen laten monteren, heeft iemand een tel nr van eric of iemand die daar toe vertrouwt is? vr gr patrick lucassen
|
18 dec 2010 10:54 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re:
Ken je Google Resultaat voor Eric Overeem Huizen Bi-Xenon, dus zowel dim als grootlicht, zat tot mijn verrassing toch iets anders in elkaar (997 MKII). Juist vanwege bovenstaand probleem zit er een aparte halogeenlamp in voor seinen met (halogeen) grootlicht. Bij het omschakelen van dim naar grootlicht wordt de bundel eenvoudig iets omhoog gericht, gebruikmakend van het uiteraard aanwezige koplamphoogtecorrectie systeem. Bi betekent in dit geval dus eigenlijk mono maar met Bi mogelijkheden Dat hoogtecorrigeren is wel fraai zichtbaar: als je remt wordt de bundel (ook) omhoog bewogen en als je accelereert dus ook omlaag gericht
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 dec 2010 11:11 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: after market Xenon inbouwen in 993
Frapant dat iedereen zich laat inpalmen met dure sets van Pilot en Target.... die worden ook gewoon in dezelfde Chinese fabrieken gemaakt waar de goedkopere sets vandaan komen. Is gewoon private-label maar zelfde kwaliteit dan meninge goedkopere set... Heb in de C30 van mijn vrouw gewoon H7 4300K 35W gebouwt van 150 euro (merk Elenik, wordt door mijn Duitse leverancier gelevert maar komt ook gewoon uit de PRC) met kleine starters en 'warninglight-cancellers". Werkt al meer dan een jaar zonder problemen.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
18 dec 2010 12:52 |
|
|
gcar
Belgie
|
Re: after market Xenon inbouwen in 993
+1 Neem gewoon een H1 setje met een kleine ballast. De ganse set past in een 993 koplicht dus geen kans op condens en slechte contacten. Kost minder dan 100 Euro, installeert in <15min en het is hetzelfde resultaat als de originele Litronics.
|
18 dec 2010 13:07 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: after market Xenon inbouwen in 993
Die vergelijking met origineel durf ik in twijfel te trekken Ieder wel geïnformeerd mens weet dat er niet alleen heel veel uit de PRC komt maar ook veel spul van matige tot slechte kwaliteit met een navenante prijs. Waar de grens ligt weet ik niet, ook niet in dit geval. De stelling van M a r c lijkt me wel te kloppen: zelfde kwaliteit product met erg lage (100 Euro ) of minder lage prijs. Toen ik klein was kwamen fietsen via Cycle Import winkels uit Oost Europa: scherpe prijs, slechte kwaliteit. Voor dat eerste blijft natuurlijk een markt dus altijd producten.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 dec 2010 17:27 |
|
|
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
|
Re: after market Xenon inbouwen in 993
Origineel Litronic is uiteraard van een andere caliber. Niet qua resultaat/lichtopbrengst, wél qua inbouwen en wellicht levensduur van de HID-pitten.
Maar Pilot en Target is gewoon made in PRC, niks mis mee, maar je betaald gewoon teveel voor deze private-label merken.... wel goede marketing van beide fa's.
Ook ik heb bij klanten wel eens (lees: zelden) een lampje of voorschakelunit defect, maar dat wordt binnen het jaar gewoon 1 op 1 omgeruild voor nieuw.
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
|
18 dec 2010 17:39 |
|
|
basbizz
912 '66, 911S '75, 996 Targa '04
|
Re: after market Xenon inbouwen in 993
Dit weekend mijn 996 uit 98 door Eric Overeem in Huizen laten ombouwen van halogeen naar xenon. HIj doet dat snel, vakkundig en je krijgt niet van die ultrablauwe UFO-lampen, waarmee jij niets meer van de weg ziet, maar je tegenligger nog 3 dagen lang allergisch is voor Pino. Schappelijke prijs en ingebouwd zoals de fabriek dat destijds ook deed (ballast op de achterklep van de koplampunit en voeding via de mulitstekker aan de body). Doet qua lichtopbrengst (4500K) niet onder voor Litronic, en kost een 10e van twee nieuwe OEM units.
|
15 jan 2012 23:16 |
|
|