Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 5:33



Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Spanningsregelaar. Waar moet ik rekening mee houden? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Spanningsregelaar. Waar moet ik rekening mee houden?
Ik heb het vermoeden dat mijn originele Motorola spanningsregelaar niet meer goed funtioneert na 42 jaar trouwe dienst en hiermee allerlei vreemde elektrische probleempjes veroozaakt. Dus ik wil deze gaan vervangen door een nieuwe.

Daar er geen origineel onderdeel meer voor is (Ondnr is niet meer leverbaar) kom je in de aftermarket (Bosch/Valeo/etc.). Maar om hier de juiste beslissing te maken kom ik wat kennis te kort. Evan wat vragen dus:

- Naast de spanning, is het amperage van de alternator van belang? Een bedrijf die ik vandaag belde gaf aan dat 55 of 70A niets uitmaakt voor de werking van de regelaar.
- Porsche gaf altijd aan dat de alternator en regelaar van hetzelfde merk moesten zijn. Nu kan dat niet meer, maar weet iemand wat daarvoor de reden geweest kan zijn?
- Iets anders wat belangrijk is om rekening mee te houden?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


16 okt 2012 19:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964C2 '91 Amethist
Regio Arnhem
Bericht Re: Spanningsregelaar. Waar moet ik rekening mee houden?
Hessel,

Ik maar alleen maar een electronica boer en niet gespecialiseerd in porsche :)

Maar wat ik zou moeten weten zijn de specs van de originele spannings regelaar, als die bijv 40A is moet de nieuwe 40A of meer zijn, dus als je er dan een van 50 60 of 70 of 200A inzet maakt niets uit.


16 okt 2012 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.2 turbo S 993 4S
Boekelo
Bericht Re: Spanningsregelaar. Waar moet ik rekening mee houden?
Citaat:
als die bijv 40A is moet de nieuwe 40A of meer zijn, dus als je er dan een van 50 60 of 70 of 200A inzet maakt niets uit.


het is onverstandig bovenstaand advies op te volgen!!
De totaal stroom ( accu laadstroom + verbruikers) mag natuurlijk nooit meer worden dan de door altenattorfabriaknt opgegeven maximale waarde anders raakt de alternator overbelast en verbrand!
De spanningsregelaar en de alternator moeten dus zeker wel op elkaar afgestemd zijn.
Een alternator die max 70 Ampere kan leveren en een spanningsregelaar van 50 Ampere mag maar is niet optimaal


18 okt 2012 0:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 2.2 T 1971
Bericht Re: Spanningsregelaar. Waar moet ik rekening mee houden?
Ik heb de juiste regelaar in de US bij Pelican Parts besteld. Is speciaal voor de 70A alternator die ik heb. Kreeg hier in NL veel te veel verschillende verhalen.
_________________________________________
2.2 T coupe 1971
Original "Burgundy"


18 okt 2012 17:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.