Auteur |
Bericht |
michelm1978
Porsche 911 3.0SC 1982Varik
|
Porsche SC slaat niet meer aan
Hallo techneuten! Mijn mooie Porsche moest even de garage uit vanavond (sinds de herfstrit niet meer gereden). Helaas wilde de bolide niet aanslaan. Starten deed ie wel. Geen brandstoflucht, dus ik denk meteen aan de brandstofpomp. Toen gaan meten... op de aansluiting 30 van het relais komt geen stroom. Toen daar even stroom op gezet en de pomp begon te lopen. Starten en meteen aanslaan natuurlijk. Maar goed.. dit is niet zoals het hoort.. Wie weet waar ik moet beginnen met zoeken? Ik verdenk het alarm (Texalarm). Dit is ook een startonderbreker. Op de aansluiting van de zekering waar de brandstofpomp overheen loopt zitten wat zwarte draden van dit alarm bij aangesloten. Als ik deze loshaal start de auto ook niet meer (startmotor draait dan niet rond). Voor mijn part gooi ik die hele startonderbreking eraf. Het zou wel fijn zijn als ik met het alarmkastje de centrale vergrendeling kan blijven bedienen. Als ik ergens een schema vandaan kan halen kom ik misschien ook al verder. Ben geen wonder in elektriek, maar stom ben ik ook niet.
|
11 dec 2012 21:22 |
|
|
bully
|
Re: Porsche SC slaat niet meer aan
Brandstofpomp dubbel lussen, gaat buiten het alarm om. Dan gaat de startmotor niet rond.
Laatst bijgewerkt door bully op 11 dec 2012 21:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 dec 2012 21:34 |
|
|
michelm1978
|
eh... oke.. hoe doe ik dat precies?
|
11 dec 2012 21:36 |
|
|
bully
|
Geen idee, ben zelf niet handig maar de SCtjes hebben daar vaker last van. Bij dubbel gelust pakt ie bij de andere aansluiting stroom. Das wat mijn garage tegen mij heeft uitgelegd, heb sindsdien nooit meer problemen gehad met starten.
|
11 dec 2012 21:40 |
|
|
miloman
|
Check es het relais van de bezinepomp. Ik heb eens tevergeefs gezocht, en met een ANWB-er kwamen we er achter dat het relais niet goed contact meer maakte. Zitten in/op de zekeringkast. Even er uit, schoonmaken, en er weer in. Hopelijk helpt dat....
|
11 dec 2012 21:54 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Meest rood van kleur, haalde hem er vroeger uit konden ze hem niet starten
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
11 dec 2012 22:08 |
|
|
bully
|
Dat zijn deze dingen Michel. Maar vaak is dat toch niet het probleem. Bij mij zaten er net nieuwe in dat ik er last van kreeg, wel starten, niet starten. Dubbel lussen en nooit meer last van gehad.
|
11 dec 2012 22:23 |
|
|
michelm1978
|
Dit relais heb ik eruit gehaald en gewisseld met relais van claxon.. dat is exact dezelfde. Als iemand me kan vertellen hoe dat dubbel lussen in z'n werk gaat.. graag!
|
12 dec 2012 0:00 |
|
|
bully
|
Even kijken met een multimeter waar stroom op komt te staan met contact aan, daarvandaan een draad naar de pomp.
|
12 dec 2012 0:53 |
|
|
Url
911 SCBelgie
|
Ik heb een gelijkaardig probleem gehad en bij mij was het de startonderbreking van het alarm dat problemen gaf!
|
12 dec 2012 13:19 |
|
|
roondejong
Intermeccanica 356 Speedster,
Formule Vee,
VW 1302 S Karmann Cabrio
#PF 613#
|
Wel een standaard relais er tussen zetten (met evt. een zwevende zekering). Vervolgens een standaard relais als reserve bij je lampensetje bewaren. Deze relais kosten een drol.
|
12 dec 2012 13:27 |
|
|
993Aventuragrun
Ex 993, ex 3.2 CC (2x) Vinkeveen
|
Oei, ik wil Bully niet afvallen en ik weet ook niet precies hoe het bij een SC werkt, maar kijk wel uit hiermee. Behalve dat er een behoorlijke stroom via het contact kan gaan lopen ipv via een relay (nogmaals, ik ben niet bekend met een SC, maar ik kan me zo voorstellen dat hier ook een DME relay inzit). En je bent dan ook niet beschermd tegen het stoppen van de brandstofpomp bij een ongeval, met alle risico's van dien.
|
12 dec 2012 21:46 |
|
|
bully
|
Nee dat zit er niet in bij die oudjes
|
12 dec 2012 22:45 |
|
|
993Aventuragrun
|
Da's mooi, dan kan die ook niet stukgaan
|
12 dec 2012 22:57 |
|
|
michelm1978
|
Allen bedankt voor de tips! Zodra ik ermee aan de slag ga en de oplossing heb gevonden horen jullie 't!
|
13 dec 2012 15:41 |
|
|
koekie
|
Behoort de brandstofpomp eigenlijk altijd continu te lopen zodra je de auto op contact zet ?
|
13 dec 2012 22:29 |
|
|
michelm1978
|
nee dat hoort niet.. Pas bij starten loopt ie continue.
|
14 dec 2012 17:34 |
|
|
michelm1978
|
Opgelost!! Nou ja.. De auto loopt weer. Zit dus duidelijk in het texalarm. Op aanraden van erpa een aantal bruggen gelegd op de stekker van het texalarm. De auto slaat weer netjes aan. Nu eens kijken of ik het alarm en startonderbreker weer werkend kan krijgen.
|
22 dec 2012 2:18 |
|
|
bully
|
Lachen de mijne deed het gisteren niet, opgehaald met de auto-ambulance, geen stroom op de pomp
|
25 dec 2012 13:20 |
|
|
993Aventuragrun
|
Oh oh,dat is balen bully. Ik hoop voor je dat het voor jou net zo makkelijk op te lossen valt. Fijne kerst
|
25 dec 2012 14:08 |
|
|
Pepijn
2x 964 C4 en 911 2.4 EWaalre
|
Ik zou niet teveel tijd (geld) in een Texalarm stoppen. Succes.
|
25 dec 2012 15:45 |
|
|
michelm1978
|
Ik heb het alarm eruit gehaald en even open gemaakt. Was niks aan te zien, absoluut geen tekenen van vocht. Toch even alle solderingen even met de soldeerbout laten smelten. Ingebouwd, alles weer aangesloten zoals het was, de auto starte en sloeg meteen aan bij het omdraaien van het sleuteltje! Het lijkt opgelost dus! Bully, als je een Tex alarm hebt met een zwarte en witte stekker op de kast, dan moet je me maar een pm doen. Ik. Weet nl welke contacten je moet doorverbinden. Ik zal dat hier niet en public verkondigen om uit te sluiten dat stoute boefjes slimmer worden dan ze al zijn..
|
26 dec 2012 2:37 |
|
|
bully
|
En hij doet het weer. Iets met de zekeringenkast
|
05 jan 2013 19:08 |
|
|
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Bully de sleutelaar met een auto die stuk was/is....
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
05 jan 2013 19:12 |
|
|