Auteur |
Bericht |
anton964
997.2 4s pdktholen
|
CCU
het vannetje blijft draaien en trekt de accu leeg.
ik heb het kanaaltje al schoon gemaakt en het het vannetje is nog maar een jaar oud.
iemand een idee wat tedoen?
gr anton964
|
10 mei 2007 15:41 |
|
|
cabrio wim
|
|
10 mei 2007 16:55 |
|
|
cabrio wim
|
|
10 mei 2007 16:59 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja dat had ik al gelezen.maar bedankt.
gr anton964
|
10 mei 2007 17:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Eh ... je hebt het hier over de kachel-unit denk ik ... de CCU heeft geen fan'etje
|
10 mei 2007 21:33 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja olaf daar heb ik het over ccu heeft wel een vannetje.
zit achter op de unit en zuigt de lucht door het kanaal langs de temp voeler.
gr anton964
|
10 mei 2007 23:28 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... en dat is dus de kachel-unit die centraal in het dashboard zit en niet de CCU zoals Olaf al schreef, want de CCU heeft geen fan (en zit linksonder het dashboard).
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 mei 2007 9:58 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
oke dan.maar nu de oplossing nog.
ik heb de unit er uit gehad.toen ik de unit weer terug deed ging de van niet draaien.
na het contact weer aan en uit te hebben gezet ging hij weer draaien en bleef hij draaien.
iemand een idee hoe dat kan?
anton964
|
11 mei 2007 10:53 |
|
|
cabrio wim
|
Weet niet of er in het motortje een schakelunit zit die reageert, maar volgens mij moet het zo iets zijn. Als je het loskoppelt neem je alle stroom weg. dus reageert hij wel.
Dus zal er ergens een vals kontakt zijn, of misschien slecht werkend relais.
|
11 mei 2007 11:01 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Probleem is al wel eerder voorbij gekomen , maar de oplossing zover ik me kan herinneren niet.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 mei 2007 11:07 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Vrienden,
Er zit inderdaad een fannetje achterop een CCU unit bij de 964 en 993.
Deze zorgt er inderdaad voor dat er interieur-lucht langs de interieur-sensor geblazen wordt. Tevens houdt dit fannetje de CCU unit een beetje koel... (kapotte fannetje is ook vaak de oorzaak van wisselende interieur temp. en defecte gaande CCU... maar dit terzijde..)
Nu even opletten:
Nadat je je contact uitzet (motor ook uit ) blijft dit fannetje ca. 20 minuten lang doorgaan met draaien !!! Dit hoort zo.
Fannetje is kostbaar onderdeeltje trouwens... Voor diegenen die nu gaan ontdekken dat 'tie kapot is: ik heb er nog 1 liggen (in doosje, plastic etc.)
Gr.
Dick
|
11 mei 2007 12:33 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Spraakverwarring dus.
De Central Computer Unit heeft geen fan, de Climate Control Unit inderdaad wel.
Een gebruikt maar goed werkend en schoongemaakt exemplaar voor € 70,- inderdaad.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 mei 2007 13:09 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
dus jullie denken dat het aan het vannetje licht dat hij blijft draaien?
en niet door de aansturing hier van?
anton964
|
11 mei 2007 13:33 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ik lees dat het normaal is dat dat ding nog 20 minuten blijft draaien, bij jou langer dus?
rijd gewoon even langs een specialist, dan heb je zekerheid
_________________________________________ Got coffee?
|
11 mei 2007 13:38 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
probleem nog niet op gelost.nu kunnen ze de unit over het contact zetten.
dan is het probleem opgelost.
ik heb ook iemand gevonden die de unit kan maken.maar die wil graag een schema van de unit omdat hij dan minderlang naar de storing hoeft te zoeken.
weet iemand waar ik zoeen schema kan krijgen of heeft iemand hier die?
gr anton964
|
12 jul 2007 12:58 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Hoi Anton. Ik heb even in mijn documentatie zitten kijken maar ik heb geen volledig schema van de unit helaas voor je.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 jul 2007 13:42 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Anton,
Ik heb het bovenstaande verhaal nou 3x gelezen maar ik mis geloof ik iets
Hoe lang blijft het fannetje dan draaien ? Stopt 'tie helemaal niet meer ?
gr.
dick
|
13 jul 2007 12:14 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
het vannetje draait 24 uur per dag.dat betekent dat hij dus de heledag aan het draaien is.hij staat daarom ook aan de druppel lader.
ik heb iemand die er veel verstand van heeft een hele besturings kasten in elkaar soldeerd maar die zecht dat het zonder schema moeilijk is tevinden.dus daarom ben ik op zoek naar een schema.
nu zou het zo zijn dat er ook bedrijven zijn die zulke units reparen.
ik heb al vanalles in getypt op google maar kan niets vinden.
anton964
|
16 jul 2007 23:14 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Anton964,
Dit bedoel je toch denk ik.
"Klimaregler 964 / 993
Die Klimasteuergeräte der Porsche Modelle 964/965 und 993 konnten bei Fehlfunktionen bislang nur gegen Neuteile ersetzt werden. Wir können jetzt die Instandsetzung auch dieser Geräte anbieten:
Die Reparatur eines Klimasteuergerätes für den 964 und 993 kostet € 428 incl. Mwst. - der Neupreis liegt bei € 1.330.."
Zie onderaan de pagina:
http://www.cartronic-motorsport.de/serv ... erger.html
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
16 jul 2007 23:48 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja dat bedoel ik.maar ik ga dat er toch niet aan uitgeven.
er komen ook nog een verzendkosten bij naar duitsland en terug.
deze prijs gaat negens over.het relais kost mischien €2,50 wat ze er in moeten zetten.nee dan laat ik de unit wel over het contact zetten.
anton964
|
16 jul 2007 23:55 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Anton,
Op die bekende 964 site van die Engelsman ( http://www.porsche964.co.uk/) staat een Italiaans bedrijfje genoemd die de CCU units kan repareren (mits het wel/niet draaien van het fannetje aangestuurd wordt vanuit de CCU...).
Ik heb al meer goeie berichten gelezen over dit bedrijfje op Pelican Forums en Rennlist. Wellicht daar even licht opsteken ?
gr.
dick
|
17 jul 2007 13:44 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Zit me net te bedenken dat volgens mij de CCU unit zelf ook een extern relais heeft (in je relais kastje dus). Ik zit op m'n werk dus kan ik het niet even nakijken...
Maar: als de CCU unit het fannetje aanstuurt zou het theoretisch dus ook aan het relais van de CCU unit liggen. M.a.w. de unit blijft ook "aan"... (ook al valt er niets te koelen of anderszins te regelen...) en dus blijft het fannetje ook draaien....
Kijk daar anders nog even..
gr.
dick
|
17 jul 2007 14:08 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
zit dit relais in de kast in de kofferruimte om in de motorruimte?
bedankt alsvast voor de tip!
gr anton964
|
17 jul 2007 15:20 |
|
|
Dick
964 C2T
997 C2
|
Ja, ik denk wel dat 'tie in de kofferruimte zit maar kan het nu even niet voor je nakijken. Staat op de deksel van het kastje welke het is.
Laat nog even weten hoe of wat...
gr.
dick
|
17 jul 2007 16:15 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
mmm gaat het misschien nog eens mee vallen.
we wachten af.
anton964
|
17 jul 2007 16:31 |
|
|