Auteur |
Bericht |
The Boxster
prov. Utrecht
|
Voorkomen dat alarm afgaat bij lege accu (in de winter)
Ik heb een Porsche klasse 3 alarm met noodstroomsirene.
Ik heb de auto gestald staan in een garagebox ZONDER electra.
Hoe kan ik voorkomen dat het alarm afgaat, als de auto langere tijd niet rijdt?
Elke week even een rondje om de kerk is geen optie, want ik haal hem uit de verzekering in de winter.
Hebben jullie ervaring met een zonnepaneel(tje) dat zo'n 2 watt levert via de sigarettenaansteker? Conrad verkoopt diverse soorten.
Dit zou een optie kunnen zijn.
Is 2 watt voldoende?
|
12 mei 2007 15:24 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Hierover is al eens eerder geschreven. Gebruik de zoekfunctie eens.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
12 mei 2007 15:29 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Massaschakelaar.
|
12 mei 2007 21:22 |
|
|
horn
PF #57
|
werkt helaas het alarm ook niet meer...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 mei 2007 23:01 |
|
|
The Boxster
prov. Utrecht
|
Wat wordt bedoeld met een massaschakelaar? Wat moet er aan de massa gelegd worden dan?
|
12 mei 2007 23:48 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Die onderbreekt de massa-aansluiting van je accu (maar dan krijg je nog steeds alarm-ellende, dus).
Ik heb wel eens zo'n zonnepaneeltje geprobeerd maar voor mij werkte het niet voldoende. De accu is ondanks het paneel overleden.
|
12 mei 2007 23:51 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Massaschakelaar: alarm werkt dan inderdaad niet, maar als 'ie in een garagebox gestald staat, what are the odds? Natuurlijk moet het verzekeringtechnisch wel kunnen. Maar ze kunnen er in ieder geval ook niet zo makkelijk mee wegrijden, aangezien 'ie niet start! Ik zweer bij m'n schakelaartje aangezien ik niet héél regelmatig rijd, en 'm af en toe best 's een week, of 2 of 3 kan laten staan. En dan hoef ik niet telkens te denken: oh, zou 'ie nog wel starten? Moet ik niet even een rondje maken om de accu weer op te laden?
@Tom 80, op welke alarm-ellende doel jij?
|
13 mei 2007 1:01 |
|
|
don_carrera
P O R S C H ENUTH
|
de zomer is nog niet goed en wel begonnen heb je het al over winterr..
brrrrrr moet er niet aan denken heb pas 1000 km dit met de p gereden..
maak me gek haha..
gr m
_________________________________________ HAPPINESS IS DRIVING A P O R S C H E
NIEMAND IS SLIM GENOEG OM ZIJN EIGEN DOMHEID TE BEVATTEN.
|
13 mei 2007 4:22 |
|
|
The Boxster
prov. Utrecht
|
Ik had begrepen dat het alarm afgaat als de accu leeg is of een accukabel onderbroken wordt.
Hoe zit dit dan precies?
|
13 mei 2007 9:17 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dat klopt, dus als je een massaschakelaar monteert kun je daarmee de stroom onderbreken en dan gaat het alarm via de noodvoorziening af.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
13 mei 2007 9:53 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Op de sirene die afgaat als de spanning wegvalt.
|
13 mei 2007 12:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Even in de grebruiksaanwijzing kijken hoe je het alarm uitschakelt voordat je de klem(men) van de accu haalt
Hoe denk je dat dat in 'n garage gaat - als ze (om wat voor reden dan ook) de accu los moeten koppelen oordoppen
Hou er echter wel rekening mee dat de meeste alarm systemen zichzelf weer "aan"schakelen als de accu klem(men) weer vast gezet word(en) - met al dan niet het inschakelen van de sirenen en het sluiten van de portieren .... dusse - raampjes open ... of zeker weten dat je de (reserve) sleutel in je zak hebt
|
13 mei 2007 14:30 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Daar heb ik geen last van als je het binnen de minuut na uitschakelen auto doet. En ook met het omzetten van de massaschakelaar geen centje pijn met het alarm. En ja, het alarm (klasse 3) werkt nog, net laten keuren.
|
13 mei 2007 20:43 |
|
|
The Boxster
prov. Utrecht
|
Graag wat meer uitleg, want ik ben de weg even kwijt.
|
14 mei 2007 21:31 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
'n massa schakelaar is 'n "switch" waarmee je de min-pool-aansluiting van je accu door 'n draai aan 'n knop/hendel loskoppelt er is dus geen stroomgever meer actief - en er kan dus ook niks verbruikt worden
Echter zou je alarm systeem dit kunnen registreren en de sirene door middel van 'n noodstroom-accu (die onderdeel van het alarm is) gaan loeien
Snap je het nog
|
14 mei 2007 23:18 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
Nee leg eens uit Olaf
Johannes - die Donderdag ook uitslag heeft of zijn accu nog actief is na 4 weekjes Schiphol
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
14 mei 2007 23:27 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik heb die massaschakelaar een jaar geleden bij de Waalgarage laten inbouwen. De hendel om de spanning ervan af te halen / erop te doen zit in je kofferbak.
|
15 mei 2007 0:08 |
|
|
horn
PF #57
|
in jouw kofferbak mag ik dan toch hopen?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 mei 2007 7:26 |
|
|
The Boxster
prov. Utrecht
|
OK, onderbreken van de massapool van de accu.
Maar dat zou toch hetzelfde effect moeten/kunnen hebben op de noodstroomsirene?
Ik wil namelijk voorkomen dat ik de hele buurt waar de auto staat bij elkaar tetter.
Dus lost de massaschakelaar dit nu echt op?
Zal overigens een beste schakelaar moeten zijn, want er loopt heel wat ampere doorheen.
(Kan natuurlijk dan ook gewoon de massapool van de accu losmaken toch?)
|
15 mei 2007 17:37 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
bij veel alarmen als je het loskoppelt binnen x seconden na afzetten contact gaat deze niet af
_________________________________________ Got coffee?
|
15 mei 2007 18:07 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Maar ja, dan werkt het alarm ook niet...
|
16 mei 2007 2:01 |
|
|
Boxstermouse
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDIRotterdam
|
Misschien een gek idee, maar kun je niet gewoon een extra accu parallel zetten?:idea:
Dat verdubbeld i.i.g. de tijd dat het alarm kan blijven werken. En die dan af en toe (eens in de 1 a 2 maanden?) even ophalen om op te laden. Want in alle andere gevallen (met loskoppelen van de accu) staat je alarm gewoon uit, lijkt me ook niet fijn.
|
16 mei 2007 9:40 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Rij nou toch gewoon eens wat meer met die auto's....
|
16 mei 2007 10:04 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Inderdaad; gewoon een 911je uit 1973 kopen dus, die hebben dat standaard en dat is erg handig (als je er een moet vervangen).
Serieus:
Ik zou m'n auto niet durven stallen zonder het alarm erop. Het is er niet voor niks natuurlijk (al is het maar voor je nachtrust). Ik zou inderdaad een boxje bouwen voor een 2e accu die ik parallel zou zetten in de garage. En als dat niet kan vanwege de kabels, dan indien mogelijk een parallel aansluiten en laten staan in de kofferruimte.
|
16 mei 2007 10:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Als het 'n gekochte garage is (dus jouw eigendom) zou je kunnen overwegen om stroom in de garage aan te laten leggen kost je minder dan 1000 euro ... en je bent van alle problemen af ...
'n beetje licht in de garage is mss ook wel fijn
|
16 mei 2007 10:59 |
|
|