Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 14:36

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Druppellader i.c.m. centrale deurvergrendeling en alarm 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht Druppellader i.c.m. centrale deurvergrendeling en alarm
Vandaag de op het PorscheForum wereldberoemde druppellader gekocht (zijn bij de Porsche Centra momenteel niet aan te slepen :shock: ).

Maar nu: met de druppellader aan kan ik het klasse III alarm niet activeren. Dus eerst het alarm erop en dan de druppellader aan. Tot zover alles goed. Maar dan blijkt het lichtje in de schakelaar van de centrale deurvergrendeling te gaan branden zodra ik de druppellader aan zet. Dat kan heel logisch zijn maar misschien ook wel op een foute stroombrug duiden. Nou denk ik niet dat er een foute stroombrug is, want als ik het alarm vervolgens uitschakel, gaat ook het lichtje van de centrale deurvergrendeling uit, maar blijft de druppellader keurig doorladen.

Wat heb ik er tot nu toe zelf over bedacht: de druppellader zet stroom op het elektrisch systeem van de Porsche, de centrale deurvergendeling herkent dat alle deuren (door het klasse III alarm) centraal zijn versloten en gaat daarom branden. Net alsof je rijdend alle deuren centraal hebt versloten. Met vervolgens uitschakelen van het alarm worden alle deuren centraal ontgrendeld en dooft natuurlijk weer het lampje van de centrale deurvergrendeling.

Ik zit toch met een paar vragen:
Wie herkent het bovenstaande (of wilt het even op zijn eigen Porsche nakijken)?
Kan het branden van het lampje van de centrale deurvergrendeling kwaad (accu laad niet op of kortsluiting of oververhit lampje of ... )?
Heb ik ergens in de aansluiting van het alarm misschien een foute schakeling zitten (denk zelf van niet)?
Kan ik op bovenstaande wijze door blijven gaan met de druppellader?

Graag jullie ervaringen en oplossingen :!:

09 maart 2005 22:47
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ik heb al twee druppelladers van porsche in mijn bezit gehad,

ik heb er dus geen enkel probleem mee gehad,

dus.....

ik schakel alles aan,
druppelader in stopcontact,
centrale vergrendeling aan
en laden maar,
geen probleem

09 maart 2005 22:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ik ken niks van elektriciteit maar wat ik wel weet
dat bij contact af moet je sigaretten contact blijven werken en los van uw systeem staan , denk ik toch

misschien helpt dat

09 maart 2005 22:51
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik heb ook geen bijzonderheden te melden bij het gebruik van de druppellader.

Als je een koopt, vooral op de transportkosten letten, deze kunnen enorme bedragen aannemen. :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

09 maart 2005 22:53
Profiel WWW
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Hoi Nicolo,

Heb eventjes voor je gekeken (moest de lader er toch op zetten).

1) Alleen op het alarm en zonder drupplelader knipperen de leds van het alarm in het dashboard en die van de deur.

2) Zet ik de druppellader erop en het alarm dan blijft de led van het alarm constant branden, maar die van de deur blijft knipperen.

Geen idee hoe of wat, maar zie het niet als een probleem. Alles functioneert al jaren prima zo.

Laatst bijgewerkt door Jan A. (997 4S) op 09 maart 2005 22:56, in totaal 1 keer bewerkt.

09 maart 2005 22:55
Profiel
Bericht 
F@RGO schreef:
ik schakel alles aan,
druppelader in stopcontact,
centrale vergrendeling aan
en laden maar,
geen probleem

@ F@rgo:
Maar wat jij schrijft lukt mij dus al niet, want mijn klasse III alarm (nagelnieuw, van GT) krijg ik niet geactiveerd als de druppellader al aan het laden is :!: :?:

09 maart 2005 22:56
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
Bericht 
Oh ja, ik heb de druppellader direct op de accu en niet via de aansteker!

09 maart 2005 22:57
Profiel
Bericht 
ppp 356 schreef:

Als je een koopt, vooral op de transportkosten letten, deze kunnen enorme bedragen aannemen. :roll:

@ ppp356:
Heb ik wat gemist :evil: :?:

09 maart 2005 23:10
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Nicolò schreef:
@ ppp356:
Heb ik wat gemist :evil: :?:

Waarschijnlijk... :wink:

09 maart 2005 23:15
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
@ Horn : Wat mij opvalt. Jij kent echt het forum vanbuiten hé :lol:
Een geweldig geheugen , zelfs voor kleine annecdotes.
Respect

:thumleft:

Laatste update 22/10/2013

10 maart 2005 0:26
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
bij mij werkt het ook prima

10 maart 2005 0:29
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
911-lover schreef:
@ Horn : Wat mij opvalt. Jij kent echt het forum vanbuiten hé :lol:
Een geweldig geheugen , zelfs voor kleine annecdotes.
Respect

:thumleft:

Thx, EriC4Gb is een goede leermeester.

Maar een goed geheugen en gebruiken van de zoekfunctie helpen wel...

Gr
Horn3½Gb :wink:

PS en on topic: bij mij zit de druppellader ook rechtstreeks op de accu, gooi de voorklep dicht en zet de hele boel op het alarm. Lichtjes doen hetzelfde met als zonder druppellader. Het rode lampje op de middenconsole is permanent aan en die in de deurknoppen knipperen.

10 maart 2005 0:32
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
dan is een targa toch wel heel makkelijk, Waarom heb je geen genomen met sigaretten aansteker via de raam, wel zo makkelijk

10 maart 2005 0:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Boortmeerbeek (B)
Bericht 
Hier hetzelfde ...

Druppellader met de klemmetjes op t accu ... alles slotvast ... alarm aan ... nog nooit probs gehad.

Dirk
:wink:

10 maart 2005 0:59
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Marcel schreef:
Waarom heb je geen genomen met sigaretten aansteker via de raam, wel zo makkelijk

Simpele reden:

Omdat bij oudere Porsches de sigarettenaansteker vaak minder goed contact maakt. En daar de Porschelader een lampje heeft dat gaat branden als de accu oplaadt en uitgaat als de accu vol is (en dat is hij meestal als je de druppellader erop zet - dan heb je nl. net een stuk gereden). Hierdoor kan je dus denken dat je accu opgeladen is - het lampje is nl. uit - terwijl hij gewoon helemaal geen contact maakt en je accu alsnog overleden en/of leeg is...

Heb nu een klein stekkertje tussen de polen van de accu (dank Erwin :wink: ) dat door de bekleding van de kofferbak heen in de kofferbak ligt. Zet ik de auto thuis neer, sluit ik mijn druppellader (aanbevolen door Erwin boven het Porsche item daar meerdere lampjes (laadt hij? is hij geladen? hoe vol is de accu?)) via dit stekkertje aan, gooi de klep dicht en klik hem op het alarm. Handiger dan een raam open en dicht doen... 8)

10 maart 2005 1:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
ppp 356 schreef:

aja ,maar ik mag zekers niet klagen
enfin, de transactie is vlot verlopen
heeel vlot zelfs.

maar die is nu wel heel veel in waarde gestegen :wink:

enne PPP, werkt hij wel die dure druppellader van u :?:

10 maart 2005 8:42
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
horn schreef:
Thx, EriC4Gb is een goede leermeester.

Goed gedaan jochie Afbeelding Afbeelding

horn schreef:
PS en on topic: bij mij zit de druppellader ook rechtstreeks op de accu, gooi de voorklep dicht en zet de hele boel op het alarm. Lichtjes doen hetzelfde met als zonder druppellader. Het rode lampje op de middenconsole is permanent aan en die in de deurknoppen knipperen.

Idem, behalve dan dat ik niet weet of de led op de middenconsole in dat geval knippert of continu brandt. Zal er op letten de volgende keer als ik de 911 lang genoeg niet gebruik om de druppellader aan te sluiten. :^:

10 maart 2005 12:26
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Druppellader????

Gewoon karren met dat ding; daar issie voor gemaakt! :wink:

10 maart 2005 17:39
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Druppellader????

Als je met drie of meer op stap moet zit je wel met een probleem in mijn geval :cry:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

10 maart 2005 17:54
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Druppellader????

Sommige mensen hebben de luxe van keuzes MOETEN maken... :wink:

10 maart 2005 18:13
Profiel
Bericht 
Even een update.

Allereerst bedankt voor jullie inbreng.

Inmiddels de Porsche een week aan de druppellader hangen. De accu is nog steeds niet opgeladen; het "magic eye" (vreselijk woord) van de accu is nog steeds zwart. Zou groen moeten worden als de accu is opgeladen (was in het verleden ook groen). Dat betekent dat de accu zeker opgeladen moet worden. Ook blijft het lampje van de druppellader branden (zou uit moeten gaan als de accu opgeladen is).

Dus ik ga er van uit dat opladen via de sigarettenaansteker bij mijn auto niet werkt. Misschien omdat het lampje van de centrale deurvergrendeling blijft branden en stroom of spanning wegtrekt? In ieder geval bevalt de interactie met het alarmsysteem me ook niet. Want elke keer als ik nu de auto van het alarm afhaal geeft het alarmsysteem aan dat er een "verbreking" is geweest (4x geluidssignaal in plaats van 2x).

Dus vanmiddag bij het Porschecentrum een adaptersetje gehaald om de druppellader rechtstreeks op de accu aan te sluiten. Bevalt voorlopig beter, want lampje centrale deurvergrendeling blijft nu uit en er is ook geen interactie meer met het alarm.

Nu het belangrijkste nog, en dat is even wachten of de accu nu wel wordt bijgeladen.

Jullie horen het nog; reacties stel ik erg op prijs!

16 maart 2005 14:26
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Nicolò schreef:
Even een update.

Inmiddels de Porsche een week aan de druppellader hangen. De accu is nog steeds niet opgeladen; het "magic eye" (vreselijk woord) van de accu is nog steeds zwart. Zou groen moeten worden als de accu is opgeladen (was in het verleden ook groen). Dat betekent dat de accu zeker opgeladen moet worden. Ook blijft het lampje van de druppellader branden (zou uit moeten gaan als de accu opgeladen is).

Dus ik ga er van uit dat opladen via de sigarettenaansteker bij mijn auto niet werkt. Misschien omdat het lampje van de centrale deurvergrendeling blijft branden en stroom of spanning wegtrekt? In ieder geval bevalt de interactie met het alarmsysteem me ook niet. Want elke keer als ik nu de auto van het alarm afhaal geeft het alarmsysteem aan dat er een "verbreking" is geweest (4x geluidssignaal in plaats van 2x).

Dus vanmiddag bij het Porschecentrum een adaptersetje gehaald om de druppellader rechtstreeks op de accu aan te sluiten. Bevalt voorlopig beter, want lampje centrale deurvergrendeling blijft nu uit en er is ook geen interactie meer met het alarm.

Nu het belangrijkste nog, en dat is even wachten of de accu nu wel wordt bijgeladen.

Jullie horen het nog; reacties stel ik erg op prijs!

Volgens mij kan de druppellader de accu wel "in conditie houden" maar niet volledig of voor een groot gedeelte opladen.
Startte de auto op eigen kracht voordat je de drupplelader aankoppelde of had hij daar niet genoeg puf meer voor?

16 maart 2005 16:39
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Nicolò schreef:
Even een update.

Inmiddels de Porsche een week aan de druppellader hangen. De accu is nog steeds niet opgeladen; het "magic eye" (vreselijk woord) van de accu is nog steeds zwart.

Hmmm .... is het zo'n "onderhoudsvrije" accu :?: of zitten er nog van die dopjes met kruisjes op :roll: Als het laatste het geval is zou ik even het niveau van de accu controleren (en evt. bijvullen).

Verder geeft de druppellader als het goed is aan of deze "aangesloten" is .. eerst de lader op de accu (of sigaretten-aansteker) aansluiten en dan pas de stekker in het stopcontact steken :?

Naar mijn idee kan ook de druppellader de accu volledig opladen - duurt alleen wat langer dan met een snel-lader :wink:

16 maart 2005 19:06
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
HenkC2C schreef:
Startte de auto op eigen kracht voordat je de drupplelader aankoppelde of had hij daar niet genoeg puf meer voor?

@HenkC2C:
De auto startte nog prima voor de druppellader erop ging.

16 maart 2005 19:15
Profiel
Bericht 
Olaf schreef:
Hmmm .... is het zo'n "onderhoudsvrije" accu :?: of zitten er nog van die dopjes met kruisjes op :roll:

@Olaf:
Het is een "onderhoudsvrije" accu.

16 maart 2005 19:20
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende