Auteur |
Bericht |
need for speed
genk/belgie
|
onderhoud 996
Beste Porsche liefhebbers, vanmorgen heb ik zelf mijn kerst geschenk gekocht een 996 cabrio van 1999 met de 3.4 motor hij heeft nu 125000 km en heeft wel nog een groot onderhoud nodig. nu is mijn vraag of dit makkelijk zelf te doen is en wat er allemaal extra aandacht nodig heeft? natuurlijk de olie+filters(benzine,lucht,olie) bougie's maar misschien nog iets wat specifiek voor deze modellen is op mijn vorige Porsche 3.2 heb ik ook altijd het meeste zelf gedaan met natuurlijk de nodige hulp van jullie
|
27 dec 2014 22:12 |
|
|
thomas1665
996 gt3 mk1
ex 996 TT
ex 993 c2Amsterdam
|
Re: onderhoud 996
ff zoeken op de site. staat mega veel informatie op. succes met de aanwinst
_________________________________________ GT3, roots in racing... not posing!
|
27 dec 2014 23:51 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: onderhoud 996
Mooi Kerstkado! Gefeliciteerd en succes met onderhoud plegen.
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
28 dec 2014 0:02 |
|
|
lagunamak
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo HighlineHuizen
|
Re: onderhoud 996
Heel mooi kerstcadeau! We zijn benieuwd naar pics & prices, zeker om de markt te volgen.
vwb je onderhoudsvraag, daar is genoeg op dit forum te vinden, maar de 996 is een redelijk standaard auto met redelijk standaard onderhoud.
auto heeft alleen zijn specifieke problemen, check daarvoor ook dit forum.
de 996, ondanks alle zaken, blijft een prachtige machine op hoog GT niveau, dus een hele goede aankoop!
|
28 dec 2014 0:54 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: onderhoud 996
|
28 dec 2014 0:56 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
Re: onderhoud 996
De voorbumper eraf en de radiatoren schoonmaken.
|
28 dec 2014 9:38 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: onderhoud 996
dat staat er ook "Radiators and air inlets: Visual inspection for external debris and blockage"
|
28 dec 2014 15:18 |
|
|
need for speed
genk/belgie
|
Re: onderhoud 996
ja, de historie was als volgende... 1 ste eigenaar op 6 jaar 99000 km gereden dan overgegaan naar de 2de eigenaar en die heeft op 8 jaar maar 26000 km gereden hij is netjes in orde, banden met N-codering , onderhoudsboekje in orde maar ik heb opgemerkt dat het laatste groot onderhoud is gebeurd op 99000 km... 8 jaar geleden dus en in 2013 op 123000km nog een klein onderhoud gekregen om geen risico's te nemen om kans op grotere, duurdere stukken te krijgen wil ik hem graag tip top in orde houden ik heb al op de Porsche website de prijzen gevonden voor een groot onderhoud
Remvloeistof (i.c.m. onderhoud) C2 EUR 229 Remvloeistof (i.c.m. onderhoud) C4 EUR 229
996 C2 Standaard prijs - Classic prijs Groot onderhoud '98 - '01 EUR 839 EUR 669 Groot onderhoud '02 - '05 EUR 839 EUR 669 Jaar onderhoud '99 - '05 EUR 259 EUR 199 Klein onderhoud '98 - '01 EUR 599 EUR 469 Klein onderhoud '02 - '05 EUR 589 EUR 469
|
28 dec 2014 20:15 |
|
|
need for speed
genk/belgie
|
Re: onderhoud 996
als je dan bekijkt dat een busje remolie ongeveer 15 euro kost olie filter +/- 30 euro lucht filter idem benzine filter idem nieuwe olie +/- 100 euro nieuwe transmissie olie +/- 100 euro max 300 euro aan onderdelen en als ik het werk zelf doe blijft het daar bij dus dan zou ik bijna 400 euro extra betalen voor hun expertise en de gouden Porsche stempel???? wat zou ik doen
|
28 dec 2014 20:20 |
|
|
need for speed
genk/belgie
|
Re: onderhoud 996
maar natuurlijk weten zij de tips en triks en de extra aandachtspunten... zeker niet te onderschatten bij zo een nieuwer type
|
28 dec 2014 20:22 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: onderhoud 996
Je hoeft (natuurlijk) niet naar de dealer ... Er zit ongetwijfeld een Porsche-Specialist bij jou in de buurt die het voor een mooiere prijs kan/wil doen - en tevens een stempeltje zet
|
28 dec 2014 20:35 |
|
|
need for speed
genk/belgie
|
Re: onderhoud 996
Ja maar is zo een niet officiële stempel even goed ... Bij ons heb je Jurgen Bulen Een ex werkman van Porsche penders. Hij heeft wel een goede reputatie
|
28 dec 2014 20:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: onderhoud 996
1999 --- Porsche garantie toch niet meer mogelijk Goede reputatie en stempeltje van een Ex. porsche werknemer is MI altijd beter dan geen stempel van hobbie-bob
|
28 dec 2014 20:58 |
|
|
need for speed
genk/belgie
|
Re: onderhoud 996
na de feestdagen even een bezoekje brengen bij jurgen en informeren hij is nu wel in orde en rijd heel fijn maar ik wil het ook graag zo houden daarom lijkt het mij ook het best om even een goede checkup van iemand die er de kennis en know how van heeft. ik heb wel bij de aankoop de aandachtpunten opgezocht en deze ook goed nagezien de koelradiatoren in de neus zijn helemaal zuiver en zien nog als nieuw uit... ik hou jullie nog wel op de hoogte in ieder geval ben ik er heel blij mee het is mijn eerste niet oldtimer Porsche, ook al is hij toch ook al 15 jaar oud
|
28 dec 2014 22:05 |
|
|
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
Re: onderhoud 996
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
28 dec 2014 22:14 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Re: onderhoud 996
Dacht dat de Ollander zo zunig was
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
28 dec 2014 22:15 |
|
|
need for speed
genk/belgie
|
Re: onderhoud 996
Ben geboren in Eersel bij Eindhoven dus.....
|
28 dec 2014 22:18 |
|
|
DennisvdB
|
Re: onderhoud 996
Dat zegt genoeg.
|
29 dec 2014 8:24 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: onderhoud 996
ga op afspraak eens langs bij johan dekens in bilzen (verhuist vnf 15/jan naar Zutendaal) klik
|
29 dec 2014 10:39 |
|
|
dj.verhulst
computerboertukkerdorp
|
Re: onderhoud 996
op youtube staan trouwens voor de 996 ook de nodige DIY
heb eens gekeken zo'n 996 valt best aan te werken.
vroeg me alleen af heeft ie hydraulische klepstoters ?
_________________________________________ Ik geloof wel in God maar niet in Sinterklaas en de (R)overheid !!
|
29 dec 2014 11:13 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: onderhoud 996
Dat is wel heel weinig onderhoud. Kijk ook of je banden ondertussen niet over de datum zijn. Ik zou de auto een goede beurt laten geven van Dealer of Specialist. Wat je beschrijft om zelf te doen, kan, maar is geen servicebeurt. Bij een servicebeurt wordt de hele auto nagekeken en beoordeeld. Dat is een hele lijst, als je het goed doet. Maar dat is de auto echt waard, want dan heb je gelijk een goed beeld van de auto en loop je minder risico's als je met 250 km/h over de Duitse Autobahn gaat. Succes in ieder geval !
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
29 dec 2014 11:31 |
|
|
OscarTango
|
Re: onderhoud 996
Ik zie in je profiel Genk staan....toevallig die blauwe bij Geurts gekocht dan ?
|
30 dec 2014 9:42 |
|
|
need for speed
genk/belgie
|
Re: onderhoud 996
Nee, die ziet er mij te afgeleefd uit. De prijs daar is wel goed maar die heeft ook al een hele geschiedenis achter zich. Ik heb mijne aan zee gehaald recht bij de eigenaar, dan heb je meteen een beeld van hoe er met de Porsche is omgegaan.
|
30 dec 2014 10:35 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: onderhoud 996
Acht jaar geen groot onderhoud gepleegd... Dat verklaart deels waarom een hoop 996'en zo weinig opbrengen. Veel achterstallig onderhoud en dat kan best in de papieren lopen. Laatst nog in Leusen iemand die voor 16k een 996 had gekocht en dacht om zijn eerste beurt toch maar bij een Porsche Centrum te laten doen, rekening 12k. Zo'n beetje alles wat in 100.000 km bij een 996 al vervangen zou moeten zijn was aan de beurt. (niet alleen filters, maar ook remschijven wegens inwendig roest, remblokken, draagarmen, doorgeroeste dempers, nokkenas senor, bobines, koel radiatoren etc etc) Zoals ver boven de 200 al schrijft, kijk ook goed naar de productiedatum van de banden. Als die meer dan 6 jaar oud zijn stelt de N-codering ook niet veel meer voor want vallen ze buiten de criteria die Porsche er aan stelt. Het stempeltje zou ik me met een auto met deze historie niet al te druk over maken. Of het nu van een specialist is of een PC, als er maar een stempeltje staat is altijd beter dan helemaal geen. Maar de waarde ervan is niet zo heel groot als er zo'n gat in de historie zit. Dat de radiator die jij ziet er mooi uit ziet zegt niets. De ellende zit aan de achterkant van de radiator of als het een auto met airco is zie je de condensor en zit de ellende van de koelradiator er achter. Ik klink misschien wat negatief maar onderschat de complexiteit van een 996 niet ook al is veel zelf te doen maar bij een grote beurt doet men meer dan alleen olie en filters vervangen. De pakweg EUR 400 arbeidsloon waar jij op uit komt is helemaal geen gek bedrag, dat zou nog geen 4 uur werk betekenen bij een PC. Succes en wijsheid en ik hoop dat het allemaal mee valt. Laat de auto gewoon goed nakijken en dan als ie helemaal goed is heb je er een dijk van een auto aan.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 jan 2015 12:45 |
|
|
need for speed
genk/belgie
|
Re: onderhoud 996
Bedankt voor je feedback. Ik had zelf ook wel deze mening. De feestdagen zijn net voorbij en volgende week of zo ga ik even langs een pc voor een check up en advies. Van daaruit kan ik verder beslissen welke actie te ondernemen... Hij heeft tussen in nog wel nieuwe banden gekregen en een olie wissel maar dit was niet bij een officieel Porsche centrum... En dat de officiële Porsche garage wel aanzienlijk meer kost is omdat hun mooie showroom en werkplaats natuurlijk ook betaald moeten worden... Ik hou jullie nog wel op de hoogte Ga zelf eerst nog even op wintersport, maar niet met de Porsche
|
06 jan 2015 12:58 |
|
|