Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 18:51

Antwoord op onderwerp  [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
alarm 993 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
993 c4 cabrio
Bericht alarm 993
Als ik het (porsche) alarm van mijn 993 cabrio in of uitschakel geeft de auto daar geen signaal van af. (behalve dan de ledjes in de deuren die gaan knipperen) Bij mijn andere auto gaan de knipperlichten dan twee keer aan.... Wie weet of, en zo ja hoe ik dat ook kan bewerkstelligen bij mn 993? Het is me nu al twee keer gebeurt dat het alarm er niet opstond terwijl ik dacht van wel....

12 sep 2005 16:20
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Misschien dat HenkC2C je kan helpen ..... hij heeft op dit moment (nog) een 993 cabrio :lol: ..... en ervaring met alarm & knippersignaal op één van zijn eerdere 911's. :oops: :^:

12 sep 2005 16:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Ben erg benieuwd naar het antwoord. Mijn 993 doet hetzelfde, en ik heb me dit ook al afgevraagd. Behalve de 'kloenk' van de deursloten heb je inderdaad niet eenvoudig door dat 't alarm er op staat.

12 sep 2005 19:12
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Waarschijnlijk zit er dan geen zg 'knipperlicht-unit' in :wink:

Bij 'aftermarket' alarmsystemen kan deze zeer eenvoudig aangekoppelt worden - hoe dat bij originele P alarmsystemen zit weet ik niet :roll:

12 sep 2005 19:17
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF # 136
Bericht 
Bij mij werkt het system idem.
Geen knipperlicht-signaal en/of geluidssignaal.
De vraag of dit gemakkelijk alsnog aan te brengen is, is onlangs ook bij mij opgekomen en ga dan ook woensdag even informeren naar de mogelijkheden (en prijs).

Ik houd jullie op de hoogte.

12 sep 2005 20:32
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
en hier nog 1

12 sep 2005 20:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Vreemd. Mijn 993 is voorzien van een origineel P-alarm. Als dat wordt ingeschakeld is er geen geluidssignaal. Wel knipperen de richtingaanwijzers voor en achter twee keer.....

12 sep 2005 20:44
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hallo

als je een origineel porsche alarm hebt kunnen ze het in stellen zo je het zelf wilt hebben 1 keer piep 2 keer piep enz en met de knipperlichten het zelfde ze kunnen uit en volgens mij tot drie keer knipperen.
Er kan volgens mij zelfs uit verschillende soorten piepjes gekozen worden.
Die gene die dat doet moet wel een comp hebben om de auto uit telezen.

Anton964

12 sep 2005 21:36
Profiel
ex RS4
Bericht 
FS1 schreef:
Vreemd. Mijn 993 is voorzien van een origineel P-alarm. Als dat wordt ingeschakeld is er geen geluidssignaal. Wel knipperen de richtingaanwijzers voor en achter twee keer.....

Interessant. Ik heb (denk ik) een orgineel Porsche alarm, volgens het SCM certificaat is het alarm klasse 3 er door Pon Leusden bij aflevering ingezet. Misschien daar maar eens langsrijden en om opheldering vragen. Bij mij knippert er dus niks... vraag me af hoe dat in te stellen is. :roll:

12 sep 2005 23:12
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Harley schreef:
volgens het SCM certificaat is het alarm klasse 3 er door Pon Leusden bij aflevering ingezet.

Ruikt naar 'aftermarket' - kan IMO in een kwartiertje of zo een 'knippelicht' unit bijgezet worden :idea: kost maar een paar euro's

12 sep 2005 23:44
Profiel WWW Facebook 
ex RS4
Bericht 
Do993tupperware schreef:
Lampje op de raamlijst van de deur , gaat bij afsluiten van de auto onafgebroken knipperen , ongeveer 1 min , daarna 2 keer kort achter elkaar als het alarmsysteem geactiveerd is .
zo is volgens mij bij 964 en 993 de werking van het alarm , tenminste dit is wat ik ondervonden heb
dat van die piepjes heb ik nog nooit ontdekt , althans niet bij een origineel af fabriek alarm

Net toch maar eens even de garage ingelopen en het instruktieboekje aandachtig gelezen. Het lijkt er op dat het knipperen van de diodes idd het enige is wat aangeeft dat het alarm aan staat. Kon niks vinden over instelbaarheid van knipperlichten, piepjes etc. :?

13 sep 2005 0:22
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Het knipperen van de ledjes op de raamlijst is IMO het Porsche alarm welke (weer IMO) geen SCM/TNO goedkeuring heeft .. wss heb je nu dus een dubbel alarm systeem in je 11er (net als ik en een heleboel anderen) ...

13 sep 2005 2:18
Profiel WWW Facebook 
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Nu we het toch over alarmsystemen hebben. IN mijn 993 targa zitten twee alarmsystemen, het originele Porsche systeem en een aftermarket Gemini systeem klasse 3. Heeft altijd goed gewerkt.

Sinds een tweetal weken echter gaat het alarm telkens af na een minuut of 5. Erg irritant. Dit is mi het Geminisysteem want als ik de auto alleen op het originele systeem zet geen centje pijn (ze zijn afzonderlijk te bedienen).

Iemand enig idee, kun je de gevoeligheid instellen bijvoorbeeld?

13 sep 2005 7:42
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Marcel schreef:
Dit is mi het Geminisysteem want als ik de auto alleen op het originele systeem zet geen centje pijn (ze zijn afzonderlijk te bedienen).

Tja, Gemini :(

Gevoeligheid is in te stellen - vraag me alleen niet waar dat kastje zit ..

Wat ook kan is dat een van de zekeringen van het alarm stuk is - Bij de Jubi-tocht-2 was er een 30 Jahre 911 waarvan het alarm steeds af ging ... bleek naderhand dat de zekeringen van 5 en 15 Amp verwisseld waren tijdens inbouw en uieindelijk de 5 Amp de geest had gegeven ... :idea:

Olaf -Texalalarm- 8)

13 sep 2005 8:28
Profiel WWW Facebook 
ex RS4
Bericht 
HenkC2C schreef:
Bij mij werkt het system idem.
Geen knipperlicht-signaal en/of geluidssignaal.
De vraag of dit gemakkelijk alsnog aan te brengen is, is onlangs ook bij mij opgekomen en ga dan ook woensdag even informeren naar de mogelijkheden (en prijs).

Ik houd jullie op de hoogte.

En ? Geduld is niet mijn beste eigenschap... :wink:

14 sep 2005 19:17
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Olaf schreef:
Olaf -Texalalarm- 8)

kan je me meteen vertellen waarom ik 2 knoppen op de afstandsbediening heb :shock:

14 sep 2005 20:08
Profiel WWW Facebook 
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Marco schreef:
Olaf schreef:
Olaf -Texalalarm- 8)

kan je me meteen vertellen waarom ik 2 knoppen op de afstandsbediening heb :shock:

2 of 4 :roll: :?: :wink:

1ste is om het alarm aan en uit te schakelen ...

2de is de zg paniek button - druk er maar eens op als het alarm ingeschakelt is :wink:

3de en 4de (als je die hebt) geven je de mogelijkheid om iets 'anders' aan te sturen ... bijvoorbeeld je schuifdak en/of ramen open en dicht doen :idea: of de Porsche op afstand kunnen starten

14 sep 2005 20:20
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ik ga eens een beetje knipperen met dat ding, kijken wat er gebeurt
...misschien begint ie wel tegen me te praten :lol:

thanks

14 sep 2005 20:27
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF # 136
Bericht 
Harley schreef:
En ? Geduld is niet mijn beste eigenschap... :wink:

Ook niet die van mij....
Er wordt op terug gekomen....niet zo direct te beantwoorden....

Dus wordt vervolgd :wink:

14 sep 2005 23:48
Profiel
PorscheForum Rookie
993 c4 cabrio
Bericht 
Nou, mooi is dat, volgens de Wittebrug is het in mijn huidige alarm niet in te stellen. Als ik toch knipperende lampen wil moet er een box bijgezet worden van €900 ! We doen het maar niet......

15 sep 2005 15:39
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Dennis vdw schreef:
Als ik toch knipperende lampen wil moet er een box bijgezet worden van €900 ! We doen het maar niet......

Informeer ook eens bij HOTO in Vlaardingen - een universeel inbouwstation wat veel met Porsches doet :idea:

15 sep 2005 18:46
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
De mijne knippert wel 2 x naar me als de P. op slot gaat.

Bij de system I 01 Alarmanlage is er inderdaad iets "Land specifiek" in te stelllen over terugkoppeling met knipperlichten knipperen of niet. Waar nu een I 00 of een I 01 in zit zie ik helaas niet zo snel in het handboek.

Achteraf ingebouwde, niet originele spullen helaas vaak oorzaak van problemen :evil:

16 sep 2005 0:46
Profiel
ex RS4
Bericht Re: alarm 993
Dennis vdw schreef:
Als ik het (porsche) alarm van mijn 993 cabrio in of uitschakel geeft de auto daar geen signaal van af. (behalve dan de ledjes in de deuren die gaan knipperen) Bij mijn andere auto gaan de knipperlichten dan twee keer aan.... Wie weet of, en zo ja hoe ik dat ook kan bewerkstelligen bij mn 993? Het is me nu al twee keer gebeurt dat het alarm er niet opstond terwijl ik dacht van wel....

Bij mijn 993 knipperen de alarmlichten nu wel :!: :!: Eerst dus ook niet. Mijn G-Tronic GT 136 3E alarm bleek niet in orde, is er uit geweest, nieuwe handsets en weer opnieuw aangesloten en nu 1 knipper als het alarm ingeschakeld wordt, 2 knippers als het alarm uitgeschakeld wordt.

Ik wist niet dat je zo blij kon worden van een alarm... :roll:

27 dec 2005 14:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Harley schreef:
FS1 schreef:

Interessant. Ik heb (denk ik) een orgineel Porsche alarm, volgens het SCM certificaat is het alarm klasse 3 er door Pon Leusden bij aflevering ingezet. Misschien daar maar eens langsrijden en om opheldering vragen. Bij mij knippert er dus niks... vraag me af hoe dat in te stellen is. :roll:

Beste Harley; is geen origineel Porsche Alarm (hebben GEEN goedgekeurde alarms gemaakt....) Aftermarket dus.....

Mijn (originele) Porsche Drive Block system/alarm knippert bij in en uitschakelen; MOET dus in te stellen zijn....

27 dec 2005 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
De mijne knippert wel 2 x naar me als de P. op slot gaat.

Bij de system I 01 Alarmanlage is er inderdaad iets "Land specifiek" in te stelllen over terugkoppeling met knipperlichten knipperen of niet. Waar nu een I 00 of een I 01 in zit zie ik helaas niet zo snel in het handboek.

Achteraf ingebouwde, niet originele spullen helaas vaak oorzaak van problemen :evil:

Welk handboek heb jij Paul ? Workshopmanual 993 deel 1 t/m 8 of een aanvullend boek ? Valt mij op dat jij altijd goed op de hoogte bent van de theoretische kennis; :) :) :)

27 dec 2005 22:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 50 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende