Auteur |
Bericht |
Gerco
|
open dak inbouwen ?
Mijn 993 turbo heeft geen open dak en dat is eigenlijk het enige wat ik nog mis aan mijn auto, want al mijn vorige auto's hadden dat wel. Nu vroeg ik me af wat de mogelijkheden zijn om dit later nog in te laten bouwen, is dit onmogelijk of zijn er wel opties ? Wie heeft er wel van gehoord, waar en wat kost het ?
Ja ik hoorde al van iemand "je moet geen gaten laten zagen in je auto", maar ik ben toch nieuwsgierig wat de opties zijn....
Laatst bijgewerkt door Gerco op 16 maart 2006 17:43, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 maart 2006 3:29 |
|
|
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Technisch gezien is het goed te doen. Geen probleem.
Er zijn twee optie's.
1. Alle ruiten demonteren, het dak op de stylen doorzagen en een
gebruikt
dak met een origineel schuifdak van een 993 monteren.
Daarma spuiten en de ruiten terug plaatsen.
2. Aleen de dakplaat vervangen door een nieuwe dakplaat en de
overige onderdelen of nieuwe of 2e hands erin
monteren. Ook hiervoor moeten de ruiten eruit. En het dak spuiten
natuurlijk.
Zal ik jou een prijsindicatie maken?
_________________________________________ Rebel engineering
|
16 maart 2006 8:21 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: open dak inbouwen ?
Gerco , je moet niet alles geloven wat ze zeggen....
@Erwin ; ik heb wel eens gehoord, dat je een dakje er ook uit kunt laten zagen/snijden...is dat dan een fabeltje?
|
16 maart 2006 8:53 |
|
|
horn
PF #57
|
krijg je zo'n webasto dakje. Als je je eigen kleur dak wil hebben, net als af fabriek geleverd wordt, schijn je dat er niet zomaar later in te kunnen knippen. Ook ooit naar geinformeerd bij de tip.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 maart 2006 9:21 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
|
16 maart 2006 9:43 |
|
|
thijzer
1978-er 928Hulsberg (L)
|
Inmiddels 2e topic deze week en ik weer info rijker.
Webasto heeft daken zoals je ongeveer origineel bij P ziet. Je moet een dealer bellen en hun laten nakijken of het kan en hoe. Heeft namelijk de maken met de dakconstructie.
Zo'n onderschuif dak is het mooiste en daarvoor wordt het dak opengeknipt, constructie gemaakt en gelast en dan wordt de auto naar de spuiter gebracht voor een dak-job.
Dan alleen assembleren, bekleden en huppekee, hij is klaar. Bij mijn Lancia Delta een klus van 1700 euri als ik het me goed herinner. Was dus een no-go want dat vind ik er gortig.
_________________________________________ Wear sunscreen.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it. The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists whereas the rest of my advice has no basis more reliable than my own meandering experience…
|
16 maart 2006 11:33 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
En ook de enigste om er een origineel in te krijgen.
Ik moet niet denken aan het enorme zakken van de waarde en klasse van de wagen als je er zo'n after marketje inzet
Of geen , of degelijk. Doch denk eraan dak eraf is wagen op de trekbank etc. Wat gaat men zeggen bij verkoop
Al weet ik perfect wat het missen van een schuifdak is (al mijn wagens MOETEN het steeds hebben en mijn 968CS heeft er ook geen) ik zou zeggen bezint eer je begint
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 maart 2006 12:46 |
|
|
boxi
997 GT3 Mk1
|
Gerco,
Ik zou toch nog eens heel heel goedc nadenken voor je tot zoiets besluit.
Grtz. Max
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
16 maart 2006 13:53 |
|
|
hoek0201
|
Hoi Gerco,
....nog een paar overwegingen
-gewicht op de verkeerde plek
-is een 993 zonder schuifdak niet zeldzamer (lees gewilder)
Ik zou het in ieder geval doodzonde vinden van zo'n mooie originele auto.
Mvg,
Gerko
|
16 maart 2006 14:03 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
Tja Gerco, je kan je auto altijd nog komen inruilen in Zwijndrecht......
Mauk
|
16 maart 2006 14:11 |
|
|
Gerco
|
Erwin en de rest, bedankt voor alle reacties hoor
En inderdaad zijn er dus opties maar komt er wel heel wat bij kijken
Dan moet ik inderdaad nog eens goed bekijken hoe erg ik mijn dak mis want ik ben wel zuinig op mijn auto en wil ik ook wel graag origineel houden eigenlijk....
Ik had gehoopt dat er "gewoon" een schuifdak later nog in gemonteerd kon worden maar dat valt dus zeker niet mee
En trouwens wat dit doet met de waarde of gewildheidheid maakt mij niet uit want ik verkoop hem toch nooit meer ! Je droomauto verkoop je niet toch ? Het gaat mij toch alleen om mijn eigen plezier van de auto, en ik weet dat een schuifdak dat wel verhoogd. Lang ben ik ook niet, dus die 4 cm extra hoofdruimte kan me ook gestolen worden.
|
16 maart 2006 16:17 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik zou liever mijn auto ZONDER schuifdak zien...
|
16 maart 2006 16:23 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
16 maart 2006 16:49 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Je kunt er beter niet bij blijven als ze je dak openknippen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 maart 2006 17:22 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Dak zo laten.
Raampjes open
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
16 maart 2006 18:01 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Of een cabrio kopen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
16 maart 2006 18:03 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
ja kan allemaal wel wezen dat het moeilijk en veel werk is maar als je een 993 met schuifdak naast een zonder zet is de buiten kant het zelfde.
dus kan je volgens mij de boel toch ge woon in bouwen.
gat in het dak en de nieuwe hemel er in.
wat maakt het nou zo nootzakelijk dat je je dak er af moet slijpen?
anton964
|
16 maart 2006 22:17 |
|
|
willem.964.c2
911 964 c2munnekeburen
|
snap ik ook niet helemaal waarvoor het dak er dan af moet
_________________________________________ it is the speed of sound ORE is it the sound of speed
|
16 maart 2006 22:37 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik heb een zwaar vermoeden, dat de dakplaat totaal anders geperst is met of zonder schuifdak
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 maart 2006 22:42 |
|
|
924carreragt
911 SC(VERKOCHT); 924 turbo; 944 turbo 220pk(verkocht); 944 turbo S silver rose!!! (helaas verkocht...)Stekene; België
|
Ikzelf zou nooit toelaten dat ze het dak van een 408pk sterke sportwagen zomaar verwijderen.
De structuur van de wagen wordt daardoor aangetast...
Het zal niet de eerste keer zijn dat zo een auto gaat "kraken en piepen".
|
16 maart 2006 23:06 |
|
|
Teun
991.2 GT3, 964 Carrera 2 en 911 3.0 SC
|
Moet je nooit zeggen. Volgend jaar denk je er waarschijnlijk weer anders over. Bij mij is alles te koop.
Overigens denk ik dat een auto MET (open)dak beter verkoopt dan zonder.
_________________________________________ 991.2 GT3 (handbak), 964 Carrera 2 en TVR Griffith 5.0
|
17 maart 2006 9:26 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Gerco,
Ben ooit begonnen bij Vermeulen Hollandia en daar werden per dag wel zo,n 20 schuifdaken ingebouwd.
Meest alleen maar nieuwe auto's, dit ging zeer vakkundig.
Hemelbekleding en stoelen gingen eruit en er werd een gat in het dak gezaagd.
Er kwam dan een geheel schuifdak met bak onder je dak te hangen, net als bij mijn 993.
Afvoer water in de 4 dakstijlen en het geheel werd gespoten.
Zelf ben ik zeer "gek" op mijn schuifdak, maar zou in jou geval het niet ombouwen.
Helaas bestaat het bedrijf niet meer, veel schuifdaken worden tegenwoordig af fabriek geleverd.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
17 maart 2006 9:56 |
|
|
ome piet
993 C2Svechtdal
|
Niet zo raar...roest,roest en nog eens roest bij die Hollandiadaken
_________________________________________ t beste maar weer...
|
17 maart 2006 10:11 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ome Piet schreef,
Niet zo raar...roest,roest en nog eens roest bij die Hollandiadaken
Klopt, ze waren in het begin best roestgevoelig, maar dat waren zeer veel auto's in die jaren
Daar kan je een nieuwe topic over openen, wat is dit met de jaren verbeterd zeg
Mijn eerste BMW had na 3 jaar al de bekende plekjes op de voorschermen
En dan praten we nog maar niet over de 356 en de 911 's van voor 1976
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
17 maart 2006 10:38 |
|
|
Mauk
Vergane glorie: 993 2S VesuvioZwijndrecht
|
Geef ze van katoen Hans
Mauk
|
17 maart 2006 10:41 |
|
|