Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 17:29



Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Accu 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
vianen
Bericht 
Duidelijk verhaal. :!:
_________________________________________
Ich liebe luft!


20 dec 2006 0:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
bert964c4 schreef:
Duidelijk verhaal. :!:

Inderdaad, en dit is dus ook wat CabrioWim bedoelde. Thx.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


20 dec 2006 17:54
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
maurice schreef:
Daarnaast kan de accu een hogere piekstroom leveren wat bijvoorbeeld bij het starten kan betekenen dat de startmotor de startkrans veel te hard aan slaat.

Ik begrijp niet waar dit argument op gebaseerd is :o

De capaciteit van een accu bepaalt de totaal te leveren energie.
Maar de spanning blijft gewoon 12 V en de (piek)stroom wordt nog steeds bepaald door de weerstand van de gebruiker - in dit geval de startmotor - en die is echt vast en dus ook de stroom :idea: 8)

Op de laadstroom, van de dynamo dus, valt ook nog wel wat af te dingen.....


Helaas Paul dat gaat ten dele op. De startmotor is geen weerstand maar inductief. Dat betekent in dit geval dat er geen constante stroom door heen loopt en dat de piekstroom wordt bepaald door het gezamelijke circuit van inductieve weerstand in de startmotor en de capacitieve inwendige weerstand van de accu. Met name op het moment van inschakelen kan de piekstroom die gaat lopen als een wisselstroom beschouwd worden.

Een grotere accu heeft een lagere interne weerstand en daardoor zal de laadstroom hoger zijn. Probeer maar eens uit met een lader met amperemeter er op.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


20 dec 2006 23:37
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
De verwarring wordt nu alleen maar groter. :o
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


21 dec 2006 15:12
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Wim, ik denk dat wij dit aan de deskundigen moeten overlaten :D

Overigens is mijn auto nog steeds droog van binnen.


21 dec 2006 15:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Inderdaad en als we hier maar genoeg blijven lezen worden wij dat ook. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


21 dec 2006 15:23
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
:shock: :D


21 dec 2006 15:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
WdePundert schreef:
De verwarring wordt nu alleen maar groter. :o


Valt mee hoor. Mijn eerdere statement blijft overeind staan. :idea: Probeer alleen even iets meer technisch toe te lichten en te reageren op de post van Paul v. Engelen. :wink:
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


22 dec 2006 14:20
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
maurice schreef:
WdePundert schreef:
De verwarring wordt nu alleen maar groter. :o


Valt mee hoor. Mijn eerdere statement blijft overeind staan. :idea: Probeer alleen even iets meer technisch toe te lichten en te reageren op de post van Paul v. Engelen. :wink:

Dat is duidelijk. Alleen heb ik nog niet zoveel ervaringen van lotgenoten gelezen.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


22 dec 2006 14:47
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Na, toch wel wat tegenstrijdige berichten (zelfs per PB), waarvoor mijn dank, over het Ah gelezen te hebben, heb ik de accu inmiddels laten vervangen. Volgens de leverancier kan er zelfs tot 100Ah in. 66 Ah kon hij momenteel niet leveren. Ik heb voor de gulden middenweg gekozen en er is 74 Ah geplaatst.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


27 dec 2006 15:56
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
WdePundert schreef:
Volgens de leverancier kan er zelfs tot 100Ah in...


' tuurlijk :arrow: die wil wel verkopen :twisted: :wink:


27 dec 2006 16:34
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Olaf schreef:
WdePundert schreef:
Volgens de leverancier kan er zelfs tot 100Ah in...


' tuurlijk :arrow: die wil wel verkopen :twisted: :wink:

Mee eens, maar ik heb meegekeken in de computer en daarbij gaf hij voor mijn P. alle genoemde accu's aan en daarnaast nog enkele meer.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


27 dec 2006 16:36
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
WdePundert schreef:
Mee eens, maar ik heb meegekeken in de computer en daarbij gaf hij voor mijn P. alle genoemde accu's aan en daarnaast nog enkele meer.



Met die 76 Ah zul je echter geen enkel risico lopen. Dat moet allemaal binnen de marges kunnen.

Bij zo'n tabel wordt er meestal van uitgegaan wat mechanisch past en mogelijk is bij de diverse upgrades voor een auto. Ik weet niet hoe het bij Porsche zit maar voor BMW kun je bv kiezen voor een zwaardere electrische installatie. Dan wordt de dynamo door een zwaarder exemplaar vervangen en ook de accu. Als ik mijn auto opgeef voor een nieuwe accu krijg ik ook een hele waslijst van 67Ah tot 110 Ah terwijl bij mijn dynamo een 88Ah type hoort en er standaard een 67Ah in zit volgens mij.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


27 dec 2006 20:32
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
maurice schreef:
WdePundert schreef:
Mee eens, maar ik heb meegekeken in de computer en daarbij gaf hij voor mijn P. alle genoemde accu's aan en daarnaast nog enkele meer.



Met die 76 Ah zul je echter geen enkel risico lopen. Dat moet allemaal binnen de marges kunnen.

Bij zo'n tabel wordt er meestal van uitgegaan wat mechanisch past en mogelijk is bij de diverse upgrades voor een auto. Ik weet niet hoe het bij Porsche zit maar voor BMW kun je bv kiezen voor een zwaardere electrische installatie. Dan wordt de dynamo door een zwaarder exemplaar vervangen en ook de accu. Als ik mijn auto opgeef voor een nieuwe accu krijg ik ook een hele waslijst van 67Ah tot 110 Ah terwijl bij mijn dynamo een 88Ah type hoort en er standaard een 67Ah in zit volgens mij.

Dit is in ieder geval geruststellend.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


28 dec 2006 12:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio '87
Den Haag
Bericht 
Wim,

Misschien een simpele oplossing, maar heb je al eens aan een massaschakelaar gedacht?

Ik rij niet al te vaak in die van mij, en zeker nu er gestrooid is blijft ie lekker binnen staan. :wink: Maar had het zelfde probleem met m'n accu's na een tijdje niet gereden te hebben. Er zit waarschijnlijk ergens een lekje.... heb er tijdens de vorige APK en massaschakelaar in laten zetten en dat werkt perfect voor mij. Starten gaat niet altijd even soepel als ie lang heeft stil gestaan, maar met de accu's heb ik sindsdien geen problemen meer!


28 dec 2006 13:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een goede tip, Wessemius, maar het nadeel vind ik dat het alarm dan niet ingeschakeld is. Het feit dat de P. in de garage staat compenseert dit dan wel weer deels, maar ik weet niet wat de verzekering zal doen bij diefstal. Verder rijd ik wel als het droog is (en er géén pekel ligt), dus eens in de maand rij ik minstens wel één keer. Starten was daardoor in het verleden nooit een probleem en zal het nu met de nieuwe accu ook wel niet worden. Ik overweeg verder nog de aanschaf van een druppellader. De "accu-instalateur" heeft al voorgesteld vaste aansluitpunten op de accu te maken als ik tot aanschaf overga.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


28 dec 2006 14:14
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
WdePundert schreef:
Ik overweeg verder nog de aanschaf van een druppellader. De "accu-instalateur" heeft al voorgesteld vaste aansluitpunten op de accu te maken als ik tot aanschaf overga.


... overwegen :?:

Voor het geld van 'n goede Accu koop je zo'n 4 druppelladers :shock:

... dus als je zo'n ding kunt benutten in je garage :arrow: DOEN :!:



Verder moet je je verzekering niet wijzer maken dan nodig is - maar wel elk jaar je alarm-certificaat af laten stempelen en eens in de drie jaar laten keuren :idea:


28 dec 2006 14:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Olaf schreef:
Voor het geld van 'n goede Accu koop je zo'n 4 druppelladers :shock:

De accu-leverancier had het over €132,-- voor een goede drupellader. Ik weet dat ze bij de Lidl goedkoper zijn, maar over de kwaliteit daarvan kan ik niet oordelen. Verder zijn ze daar niet of nauwelijks verkrijgbaar, tenzij je 's morgens om 07.00 uur voor de deur gaat liggen. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


28 dec 2006 14:31
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
WdePundert schreef:
De accu-leverancier had het over €132,-- voor een goede drupellader.


.... zelfs 'n originele van porsche kost 'n heel stuk minder :idea:

Ik heb m'n druppellader gewoon bij Brezan gekocht (automaterialenzaak) ... maar weet ook dat MIJN accu-leverancier ze voor 'n hele schappelijke prijs verkoopt ;)

Je kan er ook een bij Conrad On-Line bestellen :?:

... of hier :arrowl:

.... of mss hier :?:


28 dec 2006 15:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
vraagje, kan mijn druppellader v.d. motor (12v) ook dus gebruikt worden voor de P :?:
thx mensen
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


28 dec 2006 15:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
craze schreef:
vraagje, kan mijn druppellader v.d. motor (12v) ook dus gebruikt worden voor de P :?:



Ja :!: .... helaas niet tegelijkertijd :roll:


Olaf -gebruikt de druppellader van de Porsche ook af en toe voor de motorfiets- 8)


28 dec 2006 15:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Olaf schreef:
WdePundert schreef:
De accu-leverancier had het over €132,-- voor een goede drupellader.


.... zelfs 'n originele van porsche kost 'n heel stuk minder :idea:

Ik heb m'n druppellader gewoon bij Brezan gekocht (automaterialenzaak) ... maar weet ook dat MIJN accu-leverancier ze voor 'n hele schappelijke prijs verkoopt ;)

Je kan er ook een bij Conrad On-Line bestellen :?:

... of hier :arrowl:

.... of mss hier :?:

Thx, Olaf. Dat scheelt een slok op een borrel.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


28 dec 2006 16:26
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
craze schreef:
vraagje, kan mijn druppellader v.d. motor (12v) ook dus gebruikt worden voor de P :?:
thx mensen


Als de lader voldoende stroom kan leveren wel. Voor dit soort accus heb je een druppellader nodig die ongeveer maximaal 1,5A af kan staan bij 12V

Ik heb een inteligente druppel lader gekocht voor rond de 60 euro en dat werkt perfect. Vaste aansluitingen op de accu gemaakt en staat nu altijd aan. De lader laadt alleen bij als de accuspanning te ver daalt en doet ongeveer een keer in de maand een 50% ontlading en daarna weer lading.
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


29 dec 2006 0:19
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
maurice schreef:
Als de lader voldoende stroom kan leveren wel. Voor dit soort accus heb je een druppellader nodig die ongeveer maximaal 1,5A af kan staan bij 12V

Gebruik mijn Optimate [output 0,6A bij 12V] al jaren probleemloos voor de 911. :D
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


29 dec 2006 14:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Bij het plaatsen van de accu zag ik dat er, waarschijnlijk van een oude lekkage, roestplekken onder de accu zaten. Vandaag heb ik de boel met soda schoongemaakt, ontvet en geschuurd en weer met bitumen afgedekt. Voorlopig dus weer netjes opgelost. :) Verder zag ik wel dat er een overlooppijpje zat dat onder de auto uitkomt. Ik neem aan dat dat ervoor dient dat overgelopen accuvloeistof wegkan.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


29 dec 2006 16:00
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.