Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 0:41



Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Werkplaatshandboek 964 carrera 4 - niet starten! 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
964 schreef:
Het lijkt dat hij nog steeds geen vonk krijgt.



.... een van de onderbrekingen van het (inmiddels uitgebouwde) alarm :?: :idea:


05 jan 2007 22:06
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 carrera 4
Bericht 
D'r zaten 2 onderbrekingen van het alarm. 1 bij de computer onder de stoel en 1 gele draad die naar een contactblok gaat welke achter de linker "knipperlicht" handel gaat. Beide zijn volgens mij goed door verbonden nu, ik heb dit met een weerstandmetertje getest.

Zijn er misschien bepaalde plekken waar ik kan meten. Zodat ik meer dingen kan uitsluiten?


05 jan 2007 22:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Lijkt me dat er bij het uitbouwen van het alarm iets is mis gegaan; een verbinding iets te makkelijk los getrokken terwijl niet duidelijk was waar deze voor diende :idea:

Er is geloof ik maar 1 persoon die weet wat er allemaal is losgehaald 8)
Misschien moet deze maar eens even 'terug in de tijd' :wink:

Sorry, zag pas later dat er al veel slimmere types - mensen veel gevoeliger voor dit soort zaken 8) - al lang op hetzelfde idee waren gekomen :!:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


Laatst bijgewerkt door Paul II op 05 jan 2007 22:24, in totaal 1 keer bewerkt.



05 jan 2007 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera 4
Bericht 
haha, ja dat was mijn eerste gedacht ook. Alles heb ik al 83 x nagelopen. Maar je brengt me weer aan het twijfelen. Ik ga weer 'ns checken :)


05 jan 2007 22:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Beschrijf eens welke draden er allemaal aan het alarm zaten, waar ze zaten en wat er met die aansluitingen gedaan is na losnemen.

Hoe 'test' je iets met een weerstandmetertje, zoals je beschrijft :?:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


05 jan 2007 22:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Die twee spoelen in het DME relais klopt. Als ik het goed heb komt er één onder spanning te staan als de startblokkering vrij is (85 & 86)
De ander wordt aangestuurd door de motronic (87 & 85B).
_________________________________________
Factory original Porsche Special build Turbo S


05 jan 2007 23:53
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 carrera 4
Bericht 
maurice schreef:
Die twee spoelen in het DME relais klopt. Als ik het goed heb komt er één onder spanning te staan als de startblokkering vrij is (85 & 86)
De ander wordt aangestuurd door de motronic (87 & 85B).


De startblokkering was niet origineel, maar een later ingebouwd cobra alarm. Geldt dit dan ook?

Bedoel je dat als je het contact aanzet alleen het onderste onder spanning komt? En de motronic de bovenste aanstuurd? Dit zou mogelijk verklaren dat de motronic inderdaad geen spanning krijgt?


06 jan 2007 0:41
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera 4
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Beschrijf eens welke draden er allemaal aan het alarm zaten, waar ze zaten en wat er met die aansluitingen gedaan is na losnemen.

Hoe 'test' je iets met een weerstandmetertje, zoals je beschrijft :?:


Er zaten twee startonderbrekingen op. Dat zijn dus 4 draden vanuit de centrale alarmbox.

Een zwart-witte draad bij de computer onder de bestuurdersstoel is destijds doorgeknipt en elk eind hiervan is aan een van de startonderbreking draden verbonden (ik neem aan dat het alarm deze doorverbond waardoor de boel weer kon lopen). Ik heb heb de draden dus losgehaald en weer verbonden met een kroonsteentje. Met een multimeter heb ik gekeken of er weerstand was.

Het zelfde geld voor de onderbreking achter het stuur.

Ik heb alles super voorzichtig uitgebouwd en kan niks vinden wat ik los zou hebben gemaakt ofzo. Maar ik zal het type cobra alarm even opzoeken op het internet, zodat ik alle aansluitingen kan doorzoeken.


06 jan 2007 0:48
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.