Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 2:32

Antwoord op onderwerp  [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Turbo vleugel op 3.2. plaatsen.... 
Auteur Bericht
Bericht 
Nu rafelt het draadje helemaal uit :lol:

24 aug 2007 7:58
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik zou het persoonlijk niet doen.
Ik heb destijds ook een originele Carrera vleugel gehad. Laten spuiten , gepast en in de etalage gelegd.
Ik heb ze niet gemonteerd daar ik het niet mooi vond op de wagen.
Monteren is niet passen en klaar.
Bovenaan kan je deze vasthangen in de originele bevestigingspunten van de rooster.
Onderaan moet je gaten boren in je achterklep

Laatste update 22/10/2013

24 aug 2007 11:37
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
hij heeft er een klep bij... zie zijn album...

24 aug 2007 11:47
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
OK , wist ik niet.
En nog wel in dezelfde kleur zo te zien.
Dan is het niets dramatisch.
Opzetten en zien wat je het mooiste vind.
Veranderen kan dan nog steeds

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

24 aug 2007 12:01
Profiel WWW Facebook 
Porsche 914 2.7 1970 Porsche Panamera GTS 2016 Porsche Boxster Cup
Urmond
Bericht 
Tja, moet hier eigenlijk wel om lachen. Wat een commentaar op een carrera vleugel. Als je het over cupwielen hebt of cupspiegels op een 3.2 loopt 80 % te brullen dat het allemaal orgineel moet. En als iemand een orgineel deel wil plaatsen op zijn 911 zodat hij weer helemaal orgineel is zoals af fabriek, loopt iederren te roepen dat het lelijk is en een prachtige BBQ, en dat je het voorral niet moet doen. Deel de mening van Horn. Als je het mooi vind gewoon doen. Mijn 911 is ook orgineel geleverd met carreravleugel. ( volgend optiesticker onder de kap en in het boekje) Door al het commentaar over mijn niet orginele acc. had ik ook de overweging om weer alles orgineel te maken. Vond de vleugel echter niet mooi. Maar moet inmiddels bekennen dat die vleugel toch wel wat heeft. Duss als er iemand wil ruilen??? Cupspiegels, 3 remlicht, cupwielen en 964 elec. spoiler tegen orginele spiegels, achterklep met spoiler en15 inch fuchsen???? :D

24 aug 2007 22:59
Profiel WWW Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
mijn idee idd horn, je moet doen wat jij mooi vind en niet wat een ander mooi vind :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

25 aug 2007 0:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Inderdaad, gewoon lekker doen wat je zelf het mooiste vind.

Het is geen targa, anders zou ik zeggen nooit doen. Hierbij past het niet... Kijk en huiver :wink:

AfbeeldingAfbeelding

Jeroen3.0 heeft destijds op zijn carrera het tegenovergestelde gedaan. En het resultaat was juist wel mooi....

Wat betreft de gasveren zoals horn al aangaf. Ik had de gasveren er nog opzitten van een klep met taartschep... En ik moet zeggen dat ik de Sint Bernard van de buren ermee kon lanceren. Ik heb 1 van de gasveren gedemonteerd en nog steeds was een lancering mogenlijk. Dus gewoon 2 andere gasveren die bedoeld zijn voor een taartschep halen.

25 aug 2007 1:15
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Bericht 
HenkC2C schreef:
Klopt!

Dat is inderdaad de "Carrera vleugel"

En zo ziet het er uit, wanneer hij er op zit :wink:

Afbeelding

Op mijn 3.2 destijds af fabriek geleverd, in het zogenaamde "sport-pakket"

Carreravleugel
Voorspoiler
"Turbo (antisteenslag)stickers"
Het zwarte lederen interieur
En ik dacht de 15 inch Fuchs-velgen (maar dat weet ik niet helemaal zeker)

Henk,

Dit is het enige juiste verhaal. Ik heb exact dezelfde gehad(had 'm nooit weg moeten doen) met zgn sportpakket.
Gewoon af fabriek. En ik vind het prima staan!!

25 aug 2007 5:33
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Ex black Beauty, New owner of the red legend!
Uden
Bericht 
De gasveren zijn reeds besteld!

Ik denk dat volgende week de vleugel gemonteerd wordt. Uiteraard hou ik de klep zonder vleugel voor het geval dat...

Als deze gemonteerd is, dan komen de foto's :!:

@ Jurrian: Begin een website: www.porscheonderdelenruilen.nl misschien wordt het een hit :wink:

25 aug 2007 8:25
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Bericht 
ha weer een 911 in Uden erbij. Ik zag in je album dat er wel al een voorspoiler op je 911 zit. Dan hoort er eigenlijk een achterspoiler bij! (in principe wordt er afgeraden om alleen een voorspoiler te hebben!). Door Porsche werd ook alleen de voor-en achterspoiler samen als optie geleverd

25 aug 2007 10:27
Profiel
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
Bericht Re: Turbo vleugel op 3.2. plaatsen....
psporsche schreef:
1. Is dit zelf te doen? Zo ja: TIPS!

Of je giet er gewoon Red Bull in... :tongue:

25 aug 2007 14:40
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
beaker schreef:
ha weer een 911 in Uden erbij. Ik zag in je album dat er wel al een voorspoiler op je 911 zit. Dan hoort er eigenlijk een achterspoiler bij! (in principe wordt er afgeraden om alleen een voorspoiler te hebben!). Door Porsche werd ook alleen de voor-en achterspoiler samen als optie geleverd

:shock: Volgens mij heb jij het niet helemaal goed begrepen of gelezen. Alleen een voorspoiler kan wel, alleen een achterspoiler niet! De mijne is af-fabriek met alleen een voorspoiler geleverd.

25 aug 2007 19:09
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Bericht 
In die Porsche 911 story staat letterlijk geschreven:"und ebenso klar ist der Grund, weshalb der grosse Bugspoiler für Fahrzeuge ohne Heckspoiler nicht verwendet werden darf: das kippmoment um die Vorderachse würde das Fahrzeug bei hoher Geschwindigkeit stark aus dem Gleichgewicht bringen und würde in schnellen Kurven ausgeprägtes übersteuern zur Folge Haben. Umgekehrt empfielt es sich nicht, den grossen Heckspoiler ohne den grossen Bugspoiler zu verwenden."

Dit lees ik als geen voorspoiler als er geen achterspoiler is. Omgekeerd ook niet aan te raden! Dit is wat ik uit de tekst haal. (Anders is mijn Duits wel heel slecht geworden)

25 aug 2007 19:36
Profiel
PorscheForum Junkie
911 carrera 3.2 '86
Kapelle
Bericht 
Wat ik weet is dat alleen een voorspoiler wel af-fabriek geleverd werd. Achterspoiler was aleen als combi mogelijk.

Het lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk dat bij de volgende auto's of een voorspoiler is gemonteerd of de achterste is verwijderd.
AfbeeldingAfbeelding

26 aug 2007 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Bericht 
Double G, het is best mogelijk dat dit af fabriek mogelijk was, maar dit is dan nieuw voor mij. Ik zal maar zeggen weer wat bijgeleerd!

26 aug 2007 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
koekebakker 930
uden
Bericht 
Ik heb nog iets gevonden wat toch noch interessant kan zijn. (wel of geen spoilers)

http://www.mj-webentwicklung.de/faq911/ ... cord_ID=68

28 aug 2007 22:47
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Autor : Thorsten Subtil (gelöscht »)

Antwort : ich dachte diese Thema wäre ein für alle mal geklärt! Ich rate einmal "Die 911 Story" von Paul Frere zu lesen (alte Auflage Seite 193 unten). Ich fasse es noch einmal kurz zusammen:

mit/mit (Flachspoiler) ohne/ohne vorne ohne / hinten mit (Entenbürzel)
Cav 0.010 0.112 0.113
Cah 0.025 0.246 0.062

Nach 6 Seiten über die "Entwicklung der Aerodynamik" mit vielen Meßwerten und Vergleichen kommt der Autor zu folgendem Schluß: "Aus diesen Zahlen (Tabelle oben) gehen die Unterschiede zwischen den möglichen Ausrüsteungen klar hervor und ebenso klar ist der Grund, weshalb der Bugspoiler für Fahrzeuge ohne Heckspoiler nicht verwendet werden darf: Das Kippmoment um die Vorderachse würde das Fahrzeug bei hoher Geschwindigkeit stark aus dem Gleichgewicht bringen und würde in schnellen Kurven ausgeprägtes Übersteuern zur Folge haben. Umgekehrt empfiehlt es sich nicht, den Heckspoiler ohne den Bugspoile zu verwenden."

So, das war die letzte Stellungnahme meinerseite zu diesem Thema. Soll jeder machen, was er für richtig hält.

29 aug 2007 16:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 42 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2